About

Wednesday, April 20, 2011

.: naseB baIk umaH keCik :.

ngee...
nasib baik untuk sementara waktu lah..
nanti anak dah besar, memang berkeinginan nakk dok umah beso..hehe..

so, skrg ni..kira nasib baik jugak la sebab umah kecik je..
see, kenapa mama cakap camtu..
sebab..............................


sepahan nye pun terhad la kan..
huuu~ ada anak kecik2 nak membesar gini..
memang susah la umah nak maintain..cun setiap masa...

kalau ada jugak tu, mungkin anak dah biasa di train dalam perut..
suh jangan sepahkan rumah..hehe..

arif?..mcm budak2 lain jugak..
sepah ?..harus...
tapi alhamdulillah..bunga hiasan seketul atas meja bulat, dan hiasan tinggi di bucu rumah
dia tak pernah usik.. ^_^

kira kategori..ok lagi la kan..hehe..

apapun, janji anak aktif yang normal dan sihat alhamdulillah..
bab sepah2 ni susah nak elak...nge.. ^_^


19 comments:

eima said...

kak ko tak tgk lg bila fahim wat keja ...
aku biarkan je ...
bila dah sepah die dah tido br kemas...
klu kemas time die ade ..mau die tabur balik...

eB ezrin said...

tunggu 2 org eina... pengsan ;p

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

if rafiq..bunga seketul tu la dia nak usik..ahahaha
biasalah..budak2..mmg suka sepah2

maszmadi said...

hm aisha laks versi sepah kat dapur, habis la semua perencah kat kabinet dia tabur dalam periuk @ mangkuk... bajet2 nak masak ler tu.. huhu

Rai said...

saya ingatkan anak saya je yg kuat buat sepah..lega sikit :D

mummy_ayu said...

sama je la ngan yg kat umah tu..bab tolong munggah memang terror, kalau suruh kemas...mesti minta Mummy tolong jugak..

nieda said...

sama mcm humaira...bab sepah no 1

♥sYiLaSyiRa♥ said...

klo dah rumah tu ada budak xda maknanya umah nak cun setiap masa kan...sama la kita..kadar sepahan jek kdg2 min kdg2 max..:-)

ieda said...

anak saya pun sama.tak larat nak kemas rumah.klu org single dtg rumah time bersepah mcmtu apa la agknya dlm hati dia

Ena said...

heheh..

sama je la kan.. kang kalo upah tak bersepah dek anak2 tak de kijer plak kita.. ekekeke.. ;P

MamaYatie said...

huhuhu...setuju ngan iena..tu yg kdg2 rasa bersyukur juga umah kecik...kekee

Mamamya said...

hehehhe...klu dah namanya anak kecik ni mmg gitu lah kejadiannya...kdg2 penat dah dok suruh kemas balik bila dah main....tp x der maknanya...mama juga yg kene kutip segala mainan yg ada bila anak2 dah tido....

nasib baik arif blm ada geng...klu x...hurmmm....bayangkan lah sepah2 yg ada tu 2kali ganda sepahnya....;D

|| NaFiRaa || said...

betul tuh.. mmg susah nk nampak rumah x bersepah sejak ade anak.. kita kemas kt dapur dia sepahkan kat luar.. saborrrr jek laaaa...

NzA said...

hobi budak2 kecik agaknya wat sepah....

ejaMaria said...

hehehehe... pasal tu kdg2 akak jadi tarzan 'lepas main... kemas!!!'... dah yg menyepah 3 org... rumah dulu kecik skrg dah lebar... amik... mana tahan kemas sorang2... ;p

Kasih Ibu said...

bebudak memang gitulah gayanya...kalau tak bsepah sehari mmg tak sahkan...apapun, rasa terhibur melihat kerenah mereka...=)

~Siti Hajar~ said...

hehe..tgu la bila anak ramai sok, fening oo..cam sy ni anak 3 mcm2 karenah, rmh kn kemas atas bwh, blh meroyan ooo xtahan sabar...huawwaaaa

Bionic women said...

bebudak kak eina kan...haruslah menyepah, kalau x kang boring plak asenya.hahaha..
arif sama macam dhiya, kuat buat sepah, tapi hiasan rumah dia x usik..kita ok ler tu. sebab tiap2 kali anak sedara datang ada jer yg pecah tau..huhu.

ch@ said...

ye rumah kita besar, ruang banyak. kemas tang ni, dia kemas tang sana, sudahnya lantaklah berantakkan. dia dah lupa baru kemas.