About

Friday, April 1, 2011

.: LeceH tapi suKa..hu~ :.

oooh benda ni memang leceh..
tapi mau jugak makan..
nak2 permintaan tu dibuat tuk makan malam..
haih la..
kurang daya..tapi apakan daya..request dr en suami..
harus la dituruti.. =P

see..apa yang mama maksudkan..
ni mama masak tuk makan malam hari sabtu tu..
yelah en abah dah request kan..


sementara mama mandi tu..
adik mama aka pak ucu arif take part tuk ketuk2 muncung siput ni..
then, after mama siap mandi..
mama sambung ketuk2..

see...dah ketuk2 muncung dia, still merayap ini siput..
ada yang geli tak..ngee..mama geli2 pun hadap juge..
makanan kan..hehe.. =P

huh lenguh2 badan dibuatnya..
lambat noo rasanya nak habis mengetuk..
nak masak lagi..memalam pulak tu..ngee..


haih tokleh mengeluh..
buat kerja umah kena ikhlas..
nak2 ..nak kasi makan seisi keluarga kan..hehe..ikhlas..ikhlas.. ^_^

mama masak lomak je siput ni..sodap..tapi pahit sket la yg kali ni..
taktau pasai pa..ada la sekor dua, yg lelain ok jer.. ^_^

p/s bila tengok siput ni terasa pelik sesekali sebab benda camni bleh dijadikan makanan kita..haha..

26 comments:

kuntumz said...

rajinnya mamalina nii...kiter klo bab remeh temeh nii mmg tak terbuka hati nk masak..mcm ketam ker...beli jer...teruk kan??

Iela Fazielah said...

hubby ila pun br je sebut nak mkn siput ni.... i like it!

Zue AnnaLeeya said...

hoho... akak sgt suker siput sedut nih...mmg nmpak mcm geli kan??? tp biler mkn sodappp... hehehe...

Izan Ishak said...

eina...izan tak pernah makan wpun org kata sedap...tak tahu napa...

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

mek na...sy takleh tgk tu...tatau nape. huhu nak2 lagi yg idupppp

~izan~ said...

siput... asben izan pun suka tp izan tak pernah masak sbb tak sanggup hadap..alahai teruknya diriku..tp mamalieyna gigih jugak masak..tabik sungguh..izan tak sanggup tgk dia pergi merata2 hehe.tp mmg sedap masak lemak cili padi hehe...

Bionic women said...

Kita x makan siput ni kak eina..hubby pun x makan...xtau rasanya...
Nak masak pun x pandai

@e_da said...

my fav jugak.. nak masak takut n geli plak masa nak ketuk tu.. so selalunya beli atau mak yg masakan.. ehheh

[-suziey-] said...

eeee geli bila tgk dia bergerak merangkak kuar..tp klu dh masak perghhhhh sedap! ekekeek:D

mummy_ayu said...

best tu..ayu pun suka makan walaupun tak pandai sgt..

ct N honey said...

anak suka makan siput ni,tapi ibunya tak suka sbb tak reti nak sedut.

MrS. F!zA said...

kalo tgk grak2 camni mmg lg lah tkmkn..dhla mmg tk mkn dah..kerang ngan lala je kita mkn kalo yg kategori bercangkerang ni..hihi

Nad @ MamaZakwan said...

tak penah makan...aiyak!

rATu kEBaYA said...

saya geli dan mmg tak makan... pernah cuba tapi tak boleh telan..

~Siti Hajar~ said...

einaaaaa....siput ni pun sy pun je masak mlm rabu ritu...nmpknyer byk la menu kita yg sama mgu ni...hehe

Sedap ooo siput sedut ni, kenyal2 & manis...tingin nk makan lagi lor...haha

pic siput tu ada sy snap tp xsempat nk wat n3 lagi..huhu

Dilla Ady said...

dilla tak makan siput..

dilla tak makan benda2 yang lembik cam sup kulit ayam, kaki ayam, siput...huhuhu

tapi kalu buah, jelly, eskrem tu makan walaupun lembik..

Gieyana said...

geli tgk dia merayap gitu..kalau ku buat sure ku x mkn..kalau owg buat ku mkn lah..kekekeke

tringat siput sedut kt kg tue lak..hihihi

dinor's family said...

mmg sedap n mmg cik somi slalu mguji kesabaran kita bla suruh msk ni tuk mkn mlm kn....

Tupperware Lover said...

wah, sangat rajin.. plus pandai la sb reti masak siput ni... mesti cik hubby makin sayang... :)

Ena said...

ena nak kata tak makan pernah la makan.. tp bukan feberet la.. nak nak kalo sekali sedut tu terasa biji kat dalam.. terus tak jadi nak sedut tp kalo sedut terus dapat yg ok akan makan selagi tak jumpa yg berbiji2 tu... huhu.. masak sendiri?? huhu.. mmg tak pernah.. haihh

Mamamya said...

salah satu makanan k'gemaran en.suami ni...dulu2 lia x makan tp sejak kawin dah blaja makan...sedap rupanya...;) rugi x makan dari dulu lagi....

mrs.spicy said...

suka jgk..tapi suka beli jer. masak xpernah.ngehehe.ni kalo beli mahal neh

LiLy @ MumMyQiStInA said...

siput ni mmg ktorg x mkn..geli tgk dia gerak2 tu..tp itulahkan..stiap org x sama citarasa.. ;)

-Nureen- said...

nureen x pernah msk tp pernah beli bg mak masak hehehe... sedap kan.. tambah2 msk lomak cili api.. pergghhh...

ADEEYA said...

Merayap? huhuhu omg haha i hope my future husband tk suka makan seafood or Im dead ;)

MamaYatie said...

lepas kenal hubby br la saya belajor mkn siput ni..tu pun tak lulus2x nyedutnya...hahaha..masak??tak pernah la..