About

Monday, April 18, 2011

.: buaT senDiri laGi puaS haTi taPi nape kurang raJin eh..hehe..:.

NASI LEMAK...
menu rutin orang Malaysia...

selama mama kawen ni..herm...
pernah tak buat nasi lemak sendiri eh?..
herm...fikir...fikir...


^_^... ^_^....

pernah...pernah...

cuma kekerapan tu kureeeng...hehe..
dan baru2 ni keinginan tu datang...

haaa bukan susah dan lambat sangat pun..
saja je, takmo curik masa..
on last2 weekends..

tuk sarapan, sempat buat nasi lemak..
sempoi je kan...janji ada santan (santan segera je skrg), then cili blender..
dan beberapa bahan asas yg usually ada je kt dapor..

dan dapatla menikmati tuk ke sekian kalinya..
NASI LEMAK buatan sndiri..hehe..
di pagi hari minggu ^_^

nyum..nyum..nyum... buat telur rebus + sambal bilis jer..jadilah makan 3 beranak..hehe..

janji Alhamdulillah..kenyang... ^_^

24 comments:

CiK Jue aka ibu FarisYah said...

sedap ...cik ju pernah buat 2/3 kali je rasanye sepanjang 6 tahun kawinnie

Dilla Ady said...

semalam pagi pun dilla mamam ini..tp mil ai yg masakkan...dasar pemalas punye menantu..hihihih

MrS. F!zA said...

sedapnya kak eina wehh.. ha mak kita suka sgt buat nsi lemak sdri.. lg puas makan..bertambah2 lg kan..

Mama Hanim said...

sedap tu.. nasi lemak org kedah mmg power kan eina..hehe.. kt sp ni nasi lemak cinta sayang plg femes..

mama tims said...

nasi lemak..mmg sedap buat hari minggu..

Zue AnnaLeeya said...

akak pon dah lama x msk nasi lemak.. tp klu msk nasi lemak, wajib ader lauk ikan tongkol tuh... hehehe...

Nadiah Sidek said...

nasi lemak fav sy! ;)

Lelord said...

hehehe ms kat mesia jenjarang buat nasik lemak..kat doha ni cam selalu jek. dan menu bekpes rini nasi lemak sambal petai...tgu darling balik kije kang baru makan

Izan Ishak said...

izan pun kalau teringin sangat baru buat. kalau saje2 nak makan mmg beli je~

.::Lynn::. said...

mcm lynn, bulan puasa je rajin buat nasi lemak.. bulan tak pose rajin beli jea... ekekkeke

MamaYatie said...

sedapnya!!! saya pun dah lama tak buat iena

mrs.spicy said...

uiii..farah pon lama dah xmsk ns lemak

Zaidah said...

zai selalu buat nasik lemak sebab anak2 suka....

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

samelah kite..skang ni nak makan semua buat sendiri..if nasik lemak, kene lengkap ngan bilis goreng, kacang tanah goreng, timun batang...if tak ibu dia tamo makan..ahahahah mengada tak?

Mamamya said...

alhamdulillah...nasi lemak ni janji ada sambal n telur dah ok dah...yg lain tu nahan2 xtra menambah selera...:D

lia pun klu buat nasi lemak guna santan KARA jer....;)

p/s: smlm damya request nasi lemak...nampaknya hujung minggu ni mama kene buatlah....daun pisang ambik kat umah nenek dah nak b'tukar kaler kat dalam esbok nun....adehhh....

alimaz kembara terasing said...

hmmm lama jugak tak buat nasik lemak sendiri

yuszma yaacob said...

wah pandainya mamalieyna masak..ihihiii..jom singgah

yuszma yaacob said...

wah pandainya mamalieyna masak...anyway jom singgah...

nieda said...

nieda rajin buat sbb tu menu favorite..sambal bilis adalah tarikan plg utama

~Siti Hajar~ said...

ns lemak sy xpnh masak lg, mak sy teror la tp sy ni hampeh! ns lemak blh jd ns mentah..haha

dinor's family said...

wah sedapnya nasi lemak buat sendiri,ibu dah lama xbuat tu....

hajarus said...

hajar pun dah lame rasenyer x buat nasi lemak.. last buat seingatnyer tahun lepas tp x ingat bulan brp... hehehe...


hajar ni pantang tgk pic makanan dan2 tu jgk tertelan air liur... nyam... nyam...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

sedapnye..pandailah Eina ni msk..kita tau mkn jer.. :D

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

tol tu kak ina, kita pun dah lama tak wat, kalo balik kampung selalu la wat kat rumah sendiri dah lama tak wat