About

Tuesday, April 19, 2011

.: BLing kan 2 objeK INI, darI maNuaL ke auTo :.

seperti tajuk itu..

hehe...objek?....bling?
cam lawak jer bunyinya..

takdelah, cuma nak mengabadikan..
kisah sehari2 an kan..
akan terselit la kisah2 sebegini...

objek pertama, yg telahpun di 'bling' dari manual menjadi auto adalah...
v

v


v

v

v

v

v


eh tunjuk yg dah jadi auto dulu plak..ngee..
Mesin Basuh...~

lalalalala...makin senang urusan rumahtangga hamba..
hahaha...org len dh lama maju..
mama baru terkedek2 sambar mesin basuh auto..

bukan apa, yg sedia ada sebelum ni, yakni ini....
abah beli time bujangan lagi ha...
5 tahun jugak kata abah usia mesin basuh ni..
see lama kan dia berjasa..

then, baru2 ni...
dia wat perangai, bila 'spin' baju, dia takmo jalan langsung..
bertahan n bersabor la jugak kejap..
bila dah sudah basuh baju, perah jer..

penat jugak ghupenye...dh lama kan tak perah2 kain ni..
then, dlm 2 minggu lepas, haa...rembat la yg baru tu..
yang lama, nk buang sayang sbb dia still ok,
tak ok tang spin jer, so simpan dulu...huu~ (buat semak umah jer..ngee..)

dan objek kedua..yang di 'bling' dari manual ke auto adalah ini...tadaa..........


upss apa objek sebenar yang di bling tu eh?..hehe..
si meroon itu..
myVi itu.. dah di bling menjadi.........

v


v


v

v


v


v


v


hehehe...maap la..bling objek ni makan masa sket..

dah wujud depan mata nanti baru la dia interprame kt sini..ngee..

apapun harap dengan 'bling'an objek ini dari manual ke auto..
akan menambahkan keberanian mama untuk drive...wuwuwu..
sian lesen renew tiap2 tahun, tak guna pun..hee..

p/s harap2 minggu ni, objek baru tu menjelma//tak sabar menanti..agak2 objek tu digantikan dengan objek apa eh?..hehe..alaaaaaaaaaaaa... adik beradik dia jugak pun.. ^_^

23 comments:

MrS. F!zA said...

walah..tukar kereta ape plk ni??hikhik jgn renew kalo tk bk..kekeke.. eh tetiba trgt lesen perlu direnew jugak jmaat ni

~aSHa~ said...

wah bestnye dpt tuko kereta taun ni..impian sha tak dpt lagi nak tuko tuk tahun ni...

Ena said...

yeay!!

eh! tetiba je.. hehe..

agaknya yg dibling tu alza yeh? kater adik beradik kan? hihi.. pepandai jek teka.. ada adiah tak mama kalo betul? ahahha.. kidding!! :P

dinor's family said...

mmg senang klu suma benda dtukar auto...ibu pun xsabar tggu objek k2 btukar auto...xyah teka kot sbb dah tau he...he...

zaidah said...

agak2nyer tukar ngan adik beradik yang lagi besar kot....bestnyer dapat keta baru...

LYAfrina said...

kete baru yer.. syoknyerrrrr

maszmadi said...

wah!! tahniah.. mesti semangat berkobar2 nak naik yang bling2 kedua tu kan.. hehe

Fieza79 said...

rasa nya alza kot...aduii..kasi jeles tukar kete baru ni...sebab tgh berangan tk tercapai lg ni...huhuu

♥MiZz-siHa♥ said...

waa...tercapai impian nak tukar keta baru eah...hehehhe..

~Siti Hajar~ said...

sy pn rs di 'bling' kan jd alza..

keta myvi tu jual ke x? bpa nk jual tu, kot2 tbekenan...hehe

kmrn br sy p produa, depa bgtau stok keta kurang sbb spare part dr Jepun dah xde, Jepun kan dlanda tsunami jd kilang xoperasi spenuhnya lg..huhu

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

HA HA mau teka boley dengan model kete warnanya sekali, ada hadiah tak?ha...ha...dapat lah kita join melaram kete baru kak ina nanti...syoknya...

nieda said...

pasni boleh melaram bawa keta.

wah pasni rajinlah membasuh

Izan Ishak said...

wahhh...tahniah eina. lepas ni syok lah ye boleh pandu kete baru yg auto. izan pun tumpang happy!

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

den tau...mesti alza..lalalalala

Dilla Ady said...

wah...beznye dapat kete baru eh eina?

mmg jauh lebih senang kalu pakai yg auto nih..tp maintainancenye tinggi sket la..huhuhu

Zue AnnaLeeya said...

wahhhh... nak tuko kete yer??? beli yg auto ker??? bestnyer... bilalah turn akak plak nak bling bling kete kecik tuh jadi mpv... hahahaha....

Mamamya said...

yeayy..yeayyy...nak tukar kete ea iena...alhamdulillah...klu bawa kete auto ni lbh senang n mudah...insya'allah mesti iena blh bawa...lia pun dah ok sikit skrg ni...start bulan depan dah blh anta/ambik anak2 ke sekolah sepenuh masa...:D

mesin tu manambahkan waktu rehat iena kan...x lah ssh payah nak nak membilas kain...lps balik keje mesti penat kan...bila dah auto ni sambil basuh blh buat keje lain....cth:jahit baju ker.....ea..mcamana dgn tempahan baju?? dah lama iena x citer2 kat cni....^___^

Gieyana said...

Tahniah2 psl berjaya mem'bling.. daku pon nk mem'bling gak this year..hihhi

Iela Fazielah said...

wah2.. 2 benda skali terus dpt... dr manual ko oto... xsabar2 nak tgk kete tu transpom ke objek ape....hehe

yuszma yaacob said...

wah mama..bestnyaaaa....xpe ape2 pun sume tuu rezekikan...alhamdullilahh..amin..

ch@ said...

yeay, best tu drive auto. kelisa mrABi pun dah bertukar auto, tapi sporty la. seriu nak bawa mengaum-ngaum bunyinya. bawak waja, besar benar habis segala tiang dan dinding kena sagat. :p

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

mama nak tukar kereta ye...tahniah..mesti nak tukar Alzakan...

shila said...

tahniah... dapat kete baru... agak2 pun mesti Alza kan... mesti lepas ni eina leh bawa kete.... kalau bawaauto ni senang sket... tumpang hepy sama