About

Monday, April 25, 2011

.: aktiViti si iBU diBantu si AnaK :.

Aktiviti biasa si ibu bila di rumah..
menjalankan rutin harian di hari tidaK bekerja ..
dibantu si pembantu kecil..si anak..

layan.. ^_^

si pembantu kecil interframe..
membantu si mama melipat kain yang selambak..
sambil mata lebih ke menonton tv..hee..

banyak woo...
2 raga full...huu~ ^_^

kerja melipat kain berkali ganda lebih lambat gara2
pembantu kecil ni..hu~ redha'


dan bertambah lambat lagi..
sebab dia sibuk dok atas kain..
dan si mama jadi tambahan kerja lak tuk..
menyenap2 gambar nye..
sesekali..interframekan kaki comel nya..hehe..

kaki si anak vs kaki si mama...ngeh3x...
nanti suatu ketika..kaki si anak bakal lebih panjang dari kaki si ibu ^_^

aiyakk...landing sudah...berganda2x la lambat kerja si mama nak settle gini..wuwuwu..


umpan..kasi main menda lain..
ok sket..pheww

Sekian .. kisah biasa diary seorang ibu dan anak..^_^

13 comments:

rATu kEBaYA said...

samalah dengan anak2 sy.. suka dok kat kain yang bertimbun.. mana yg saya tarik nak lipat tu jugak yg dia nak... sesekali mmg menimbun kain yang nak dilipatkan.. fening..

Umi Izz said...

huhu, cam danish jugak.. tp dia kejap je.. umi pun kene bagi dia kerja mengemas jugak kalau nak cepat lipat kain.. baru le boleh siap awal,hehe pandai dak arif, dia nak perhatian la tu

Kasih Ibu said...

rajinnya tlg mama dia lipat kain...=)
klu haiqal, kain yg dah dilipat dia bersepah2kan balik..geram tgk....

♥SyilaSyira♥ said...

hihi..syila paling xsuka lipat baju..ngeh..ngeh..kat rumah ada lagi 2 raga xterlipat..klo melipat ngan si anak dara...huhu..lagi lambat kerja kita

nureen said...

hehhee... baru 2 3 mlm lps lipat kain g2 gak.. kita melipat si elly siap msk dlm raga yg penuh kain tue lompat2 lagi aduyaiii....

♥MiZz-siHa♥ said...

klau mcm nie gayanye..mmg lg la lmbt siap kan...anak siha suke yg kite dah lipat tu die die sepah2 kan balik..

mrs.spicy said...

hehe..dah ade ciri2 rajin nak menolong bila besar ni

nieda said...

huhu...oklah tu ada pembantu kecil

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

rajin pembantu kecik itu...

dinor's family said...

rajin tolong lambatkn krj mama ye ayip ni....klu abg ijat suka sepahkn kain yg ibu bru lipat,asyik melompat atas kain je...

lizz said...

comelnyer dier landing kat atas kain2 tu ek....ni sama macam anak saya suka sangat duk atas kain...pastu siap tarik2 semua baju yang dah dilipat....

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

rajin anak bujang kak ina ni nolong ek, ringan tulang betul, kalo kak balqis suka sidai kain tau, marah kalo mamanya yang sidaikan kain dia...ha...ha

mama rifQy said...

amboi bukan main rajin la arif ni tolong mama..arif, jom tolong auntie lakk..banyak baju auntie tak lipat!!