About

Friday, March 11, 2011

.: suaMi kaTa naK baLik..tiBa2 raSa siBuk.. :.

~MAMA ON LEAVE TODAY..SAYA ADA MISI~ ^_^

Taktaulah kenapa ye..
Bila si abah kata boleh balik jap weekend lepas..
Tiba2 terasa sangat sibuk..

Sibuk nak kemas itu nak kemas ini
Sibuk nak cuci itu, nak cuci ini..
Nak clearkan itu, nak clearkan ini..
Sibuk nak masak itu, nak masak ini..
Sibuk nak persiapkan diri biar nampak sesempurna mungkin..
Sibuk nak persiapkan rumah biar nampak sekemas mungkin..

Yee…itulah indahnya bila berpisah sementara..
Bila sesi pertemuan semula..
Rasa excited dan rasa nak persiapkan diri & rumah nampak sesempurna mungkin..

Rumah mesti kemas dan teratur
(yee diakui, bila en suami takde, sambil lewa je kemas umah, kalau anak sepah..bior je lelama, baru nak kemas..ngee..ngemas pun asal boleh jer..upss terkantoi =P)

Bilik air mesti disental..biar nampak clean n clear..
Peti ais takmau nampak serabut dengan benda yang tak perlu..
Bilik tidur, bilik menjahit dan ruang tamu..perlu nampak kemas..takmo sepah2..
Dan macam-macam lagilah..

Yang paling penting..

Bila pertemuan semula setelah perpisahan beberapa ketika..
Aura rindu dan ternanti2 lain dari biasa..
Sungguh indah dan berbunga-bunga..hee~

Hehe..bersastera pulak si mama ni..ngee..
Yang pasti “indahnya perpisahan tatkala pertemuan semula”

Sungguh, perasaan sayang dan rindu berlainan sungguh dari biasa..
Patut la ada pepatah ..

“sayang anak tangan-tangankan, sayang isteri tinggal-tinggalkan..hee”

Tapi apapun.. takmo la berpisah lama2 selalu… huwaaaa… tak sanggup… abah… balik cepat…!!!!” Hehe..

p/s “..HIDUP TIDAK SEMESTINYA INDAH…TAPI YANG INDAH AKAN TETAP HIDUP DALAM INGATAN...”

20 comments:

MrS. F!zA said...

k.eina..lama sgguh abahnya kursus..kalo fiza hari2 nages kot k.eina..haha.

dlu msa tgh sarat dkt 8bulan naman gi kursus 2 mggu..tiap2 malam nges..haha dhla duk sorang2..tp nasibla wiken je dia balik..

pstu bila dh nak balik terus tu dia punya perasaan rindu tu lain macam..syg terlebih2..haha

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

samelah mek na
suami sy dah 3 ari g kedah..bentang paper work kat UUM..ari ni balik..malam td barula sibuk nak kemas itu ini..eheheh

sy selalu kene tinggal..tapi mmg rindu je kalu berjauhan..callijg2 pon cam org bercinta..eheheh

BIONIC WOMEN said...

Wahh, best jugak ek..kita x pernah berpisah lagi ngan en.suami ni..
kena ler jgk try test nih..hahaha.
Memang kalau boleh bila suami balik nak semua clear kan?
Eily ni pun kalau tengok jam dah kul 12 mulalah macam lipas kudung..hehe, takut ada yg x settle sebelum suami ketuk pintu

NzA said...

wah.....kelas gitu!!!!

bonda dadif aka akish said...

alolo..sure hati bagai nk melonjak2 kan...eksaited tgu hubby balik.!!!

mustila sume nk kene kemas..apetah lagi ibu nye arif...musti nak nmpak lg cun...

=)

rATu kEBaYA said...

mesti rindu sangat kan..

eima said...

aku faham prasan ko .. hahah
aku pun penah lalui ... lama tau 6 bulan hanya hujung minggu je die travel balik ...

Fieza79 said...

alahai mcm org bercinta pula ye..terindu2 tertunggu2..bagus tuu...

pasni cover balik tau aktiviti jln2 soping dn lepak2 dgn abah...hehe

Iela Fazielah said...

betul tu... ila xpernah rs lagi... ada gak suruh hubby gi outstation lama2.. tp dia pun xpernah merasa... thn lepas plg lama pun seminggu je

bintangku said...

wah... betul2 rindu nie...

Dilla Ady said...

dilla kalu balik keje slalu tgk hubby da terbongkang depan tibi, rase cam terbang segala penat..tgk dak acha pun landing tepi die, rase lupe segala letih...

tapi bile hubby OT, rase 400 kali tgk jam n dalam hati, bile la papa nk balik, bile la nk balik...OT jek okeh eina..

kalu kursus cam eina nih...haihhh...kuruih kot dilla nih...ecehhhh...kuruih la sgt!

~Siti Hajar~ said...

km faham mcmna rsnyer lama bpisah, rindu xterkata, dulu cik abg sy sllu out station bmgu2 lamanya tp skrg dh biasa, dah xrs prsn cam dulu2..hehe

✿ etiey erywan ✿ said...

hehe rindu itu kan indah

Alimaz-Kembara Terasing said...

rindu tahap gaban nih... ayep lagi ..rindu agaknya...

|| NaFiRaa || said...

syahdu jek baca n3 nih..hehehe.. cam saya plak yang dh lama x jumpe hubby.. hehehe

norihan said...

rindu itu satu penyeksaan...sabar ye pn iena...:)

Hanis Azla said...

itu namanya persiapan utk melepaskan rindu.. baguslah, tentu en.suami pun tak sabar nak balik rumah.. Iyelah bila nak pergi kita sedih sangat.. bila nak balik tentulah kita rasa happy sgt kan..

mrs.spicy said...

kak iena..gimme 5! kite same..xde husband seme tunggang langgang..heheh

chugie said...

incek abang nk balik rupenye.. patut lah ade misi bercuti RINI YE..

nieda said...

sweetnyer...perpisahan itu ada indahnya