About

Wednesday, March 23, 2011

.: meMang seLalu maSak pePaGi sbLm g Kerja..tapi.. :.

Baru hari ni terbuka hati nak bekalkan ke tempat kerja..

Nape eh..?
Ntah..
Sejak abah g kursus, dan arif dok ngan tok kat rumah..

Memang rutin mama berubah..
Masak dulu pepagi..siapkan nasi, lauk dan sayur..
Supaya senang, tok uruskan arif..

Tapi sejak dari awal2 dulu..
Tak rasa pun nak bekalkan mai tempat kerja..
Elok2 hari ni lak, baru terbuka hati nak tapau bawak opis..
Ngee..awat eh?

Sebab beli kt kedai mahai kot..
Yelah mahai la skrg..barang2 mentah pun dah mahal kan..
Hari isnin tu, singgah beli barang basah..tak ada apa sangat pun..
Ayam separuh, ikan sikit, sotong sket, udang sket..total up – RM20++..hu~

Apapun ianya 1 keperluan, tak beli tak makan la kan..
So, beli jerlah..

Dan nak jimat sket, bawak bekal mai opis..hu~

Tapi kalau en abah dah balik nanti..
Kena datang kerja awal dari kebiasaan sekarang,
Nampak gaya kena la beli jugak..
Tak sempat nak masak kot..hu~

Bebel2, meh tengok apa menu mama hari ni..


Hehe..sempoi jer..masak lauk yang sedap di makan walaupun dah sejuk..
^_^ .. Ayam Masak Kicap + sayur kobis campur carrot goreng.. (dah berkuah kicap, nasi still letak kicap..aduhai.. =P)


13 comments:

mummy_ayu said...

wah..cedap tu..rajinnya..Ayu pagi bawak bekal nasi guyeng..tu je la yg selalu bawak pun...

ch@ said...

dah macam mrABi dah, masak kicap pun letak kicap lagi, tak sah betul. gulai ke, asam pedas ke, semua habis dia campur dgn kicap. tapiii, kita pun suka juga. wiii.

Alimaz-Kembara Terasing said...

walaupun berkicap tetap mantop...

UmiDAnisH said...

wah.. sedap lauk tu.. umidanish pun suka bawak bekai sendiri.. sebab nyer kan bukan sebab mahai pun tp tu pun sekarang kene kira gak.. tp sebab2 lain yg sangat2 umidanish pertimbangkan ialah:

1. tanak kuar beli tghari, panas... sayang kulit.. ekeke
2. Masak kat luar tak jamin kebersihannya..
3. Abidanish paling suka kalau umidanish bekalkan dia makanan (ni yg paling semangat nak bangun pepagi masak sebab ABI)


hohoh, tak larat pun gagah2kan jugak, hehe

Iela Fazielah said...

emmm sedap...ila selalu bwk bekal bila dh hujung2 bulan...jimat....hehe

Ena said...

wawawawahhhhhhhhhhh..

rajin la eina ni..
ena dah lama tak masak lauk pauk belah2 pagi waima di hari cuti sekalipun.. selalu pagi2 masak yg biasa2 tu jugak.. nasi lemak pun dah lama tak masak.. huhu..


yerla kan skrg ni dah mahai betul.. erm..

BIONIC WOMEN said...

Kicap memang best kan..dari dulu sampai skang..haha

~Siti Hajar~ said...

menu yg simple tp mmg nmpk sedap tu...nyum nyum..

sy ni xkisah sgt psl mkn, apa pn blh mkn tp anak2 la plk, yg tu xmkn, nak yg ni la..huh!

Dilla Ady said...

kalu dilla bawak bekal, pepagi lagi da makan...sebab duk pikir jek bawak bekal, bawak bekal..lapooo...hihihi..


lauk2 simple camni lagi sedap makannye kan eina..

|| NaFiRaa || said...

rajinnye masak.. bangun kol bape kalo masak pagi.. saya nih asik tak sempat jek bila di pagi hari.. sempat bancuh milo pon dh cukup baik..hekhekhekhek

✿ etiey erywan ✿ said...

10 bintang rajin yg amat

RiEda96 said...

hai mamalieyna.. wah. .lamanya tak mengomen kat sini.. emm.. lauk peberet akak gak tu.. wlaupun sejuk tapi still sedap di makan.. sama la kita.. kicap adalah segalanya.. heheh...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

wah..sedapnye..
Rajin Eina msk pepagi yer.. ;)