About

Wednesday, March 30, 2011

.: JaJaN :.

kat rumah sentiasa kena standby jajan ..
ooh jajan tak termasuk keropok ye..
for my arif..tak bape elok la time seusia gini..
dedahkan dia pada jajan keropok tu kan..

tapi jajan seperti yang lelain tu..
perlu ada di rumah..
arif senantiasa akan meng'usya' port ini..
bila dia rasa boring dan nakkan sesuatu tuk di nyumnyum..


dah gaya kedai runcit sudaah..hehe.. ^_^
teringat zaman kekanak mama..huu~
susahnya nak beli sesuatu jajan..
dulu..siap ambil upah kopek buah pinang yang dikeringkan tuk dapat upah..

selalu dapat upah beberapa sen (orang kedah panggil beberapa kupang..^_^)
dapat la beli jajan..selalu mama beli biskut bantal tu..
seposen @ sekupang je pun dah dapat sebungkus besar..
bungkus dengan kertas surat khabar..hee..

tetiba terkenang di masa lalu plak..hee~
indahnya memori...

15 comments:

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

uikk byknye jajan
rafiq plak sy byk sedia biskut/kerepek/kepok keping terengganu

~Siti Hajar~ said...

byknyer jajan, rmh km pun byk jajan jgk, jajan yg kami beli ms g jom heboh ritu...hehe

Btl la kanak2 xelok mkn jajan yg mcm cekedi tu, byk bhn perasa/warna, sy xajar sgt anak2 mkn keropok camtu, suka lg bg anak2 mkn aiskrim..hehehe

MrS. F!zA said...

tudia jajan..kalo gini lah kt rumah jap je habis..apak yg selalu mkn..haha

chugie said...

banyak tu.. cam sy, jajan utk fatin berupa yogurt, vitagen.. dan gula2.. harus ada benda2 ni kat umah

Izan Ishak said...

banyaknya jajan arif.
kat umah ni pun kalau beli biskut2, kejap je dah abis..huhu...

MamaYatie said...

sama ler..anak2 tngh nak besar kuat makan kan..jajan dia org ni biskut/roti/kek appolo

♥ aNJe a.k.a MaMa_BaLQis ♥ said...

wah banyaknya, kita kalo kat rumah wajib ada muruku untuk papa + balqis...biskut pun haus ada gak oreo + chipmore

ejaMaria said...

tu dia jajan Arif ke jajan Mama ? hehehe...
ktorg kat rumah ada biskut je... ;p

Hanis Azla said...

jajan mesti ada kat rumah.. bukan kata anak... mak, ayah, nenek pun join sama.. he..he..

Nad @ MamaZakwan said...

amboi2..port terbaek..
arif ilang, cari je kat port ni, heheheh

sarah-najwan said...

mmg wajib ada supaya bial anak kelaparan..bole terus ngap..hehe

Iela Fazielah said...

betulla.. kena ada.. anak laki ni lain..,keje nak mamam je... mcm irfan gak.. ila suka goreng kopok je n simpan calciyum utk bebudak tu

Mama Hanim said...

wah byknya stok utk ayep.. hanim plak x suka sgt, tp asik mitak nk nugget n sosej.. dia suka sgt makan ayam.

mrs.spicy said...

huhu..farah pon memebesar ngan biskut bantal..sampai sekarang pon suka..

Dilla Ady said...

ni mesti mama n abahnye tumpang sekaki skali..hihihi...sonot la ade stok camni kt umah..