About

Thursday, March 10, 2011

.: beKerja di ruMah, banYaK duGaaN juGe.. :.

Yee banyak cobaan dan dugaan..
Tambah2 ada anak kecik kan..
Itu pasal mama ambik masa lama tuk kembali aktif menjahit ni..
Yelah tunggu anak membesar sket..

Ini dak arif dah nak masuk 2 tahun..
Bleh la mulakan balik…
Tapi dugaan tetap ada..
Cuma masih bleh dihandle la..

Masing2 bleh faham kan..
So, takyah bebel panjang la..
Salah 1 dugaannya..ngee..



~habis disepahnya lebihan kain jahit tepi ni, dok dlm plastik asalnya..hu~

Yeee…lihatlah dunia..~

Suka hatinya dapat sepahkan sakibaki lebihan kain jahit tepi mama..huuu~
Berhabuk tau sayang oooiiii…
Sekali je ye buat gini ye..
Len kali takmo tau..hu~

p/s setiap kerja harusla ada cabaran dan dugaan kan..baru best!..ngee…best la sangat..huu~ oooh mama on leave esok..lalala...^_^

25 comments:

Nad @ MamaZakwan said...

dia dah mul aexplore macam2..like mother like son, hehehe

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

heheheh..mmg dugaan tu..tapi awal2 je mek na..cm kakak sy..dia dah terbiasa dah..kdg2 anak dia sepahkan abis baju2 yg lom jahit..sudahnye dia pening kain sapa la tu eh..
sib baik ade perca kaen amek skit buh kat buku ukuran..

Izan Ishak said...

camtulah anak2 kecik kan eina. kena kuat semangat je tiap masa...

Mama Hanim said...

ayep nak tlg mama tu.. dlm proses belajar katakan..hehe..

chugie said...

dugaan di mana2 pun sure akan ada kan??? sabor je ler.. :D

LyNn HaMzAh said...

kesian la kat mama dia nak kena kemaskan balik...

Jieda said...

He3..arif nak tolong mama diajuga ye

MrS. F!zA said...

hihi arif menambahkan lagi keje mama..ekekeke sabar jelah..sok2 dh bosan dia tak main dah

Nadiah Sidek said...

arif nak tolong kemas la mama..tapi kemas cara arif la..hihi..

Nia said...

uiii..sama la dgn si Diha pun. budak2 ni nak tarik perhatian kita, dia tak kisah perhatian negatif atau positif..hehe..

Iela Fazielah said...

inilah budak2 kan.... nak marah kesian.. tp nak watcamne....

haslina said...

mmg lieyna. asal ada anak kecik gitulah kita ni.
apa2 hal mmg perlu byk berkorban kan.
good luck dear.

lagipun dimana ada kemahuan psti di situ ada jalannya.
;))

nieda said...

betul tu, susah nk wat kerja.

r|nA @ ja|j|na said...

arif nak menjahit jugaklah tu, ekeke..

~Siti Hajar~ said...

sapa ada anak tau la kan...huhu

|| NaFiRaa || said...

nak marah pon x sampai hati bila tengok dia buat muka cam tu.. terus nak tergelak..:)

ADEEYA said...

hahaha nasib setempat je kalau satu rumah kan haruuu hihihi ayep ayep :D

~aSHa~ said...

ehehehe...tu la kan..

asha ni nanti ada tiga...lagi la parah gamaknye...

norihan said...

nak buek camno...anak sekarang tak macam anak orang dulu2..tu kira baiklah arif nak tolong mamanya menjahit...hikh..hikh...

BIONIC WOMEN said...

skit hari lagi dia pandai lak nak mengayuh mesin jahit kak eina..hehehe..
tapi xper arif duk belajar tuh..
perca kain tu leh buat lukisan ler kak ina..men2 ngan arif..
rendam ngan air, pastuh celup ngan tepung ubi or kanji+ air..tampal kat lukisan..
cantik tau, mak eily pernah ajar buat dulu2..
kalau gambar pokok tu cari kain2 yg warna ijau, kalau kepala org cari kain2 yg itam2..

~Siti Hajar~ said...

Walimatul Urus

Assalamualaikum..

Sy nk jemput Eina sekeluarga ke rumah sy pd hari Sabtu, 19/3 ni..
Sy bt kenduri kesyukuran, no fon Eina xde la, sy jemput kat cni yer..hehe

Jemput la dtg k..

p/s : kot2 eina blk Sik ke sgh la rmh k..dekat je

mrs.spicy said...

hehehe..puas hati boleh kacau mama buat kerja=p

dinor's family said...

tau xpa.....tu bru sorang. klu 2,3......ngeeeeeee..cm kenai ja perca kain tu......

Dilla Ady said...

dilla pun kalu nk buat apa2 keje, kena tunggu dak acha tido dulu baru leh operasi..kalu tak, tak yah la..wat stress jek kena wat keje extra..

MamaYatie said...

rajinnya anak teruna tu 'tolong' mama..huk3x