About

Wednesday, February 23, 2011

.: LipaS oh LipaS ..hu~ :.

Nak tanya ni..
camna cara nak kasi lipas tidak bermastautin kt rumah kita..?
exceli..port paling digemari si lipas kt umah mama ni..
kt dapur..

tempat lain takde yee..

then, bukannya spesis lipas yg besar2 tu..
ini, mcm anak2 cucu2 dia je la..
banyak wooo...
dah beberapa kali buat operasi 'ops lipas ni'

tapi huhu..dia mai balik..
padahal dah kena sembur dah..dan habis mati kiok..
tapi ada jugak la yg sempat melarikan diri..

mungkin itu pasal..ada balik tu..
aduhai..nak buat camna eh?
suka benor la dia menetap secara tidak sah kat dapur mama tu..
port mama letak bawang2 dan jugak sudu2..

sini...


uuik dah tersorok lipasnya ..hu~

ada sesiapa dpt membantu? mama nak ucapkan terima kasih byk2..harap2 sangat la masalah ni dpt settle sebelum makin membiak-biak si lipas tu kt dapur mama ni..hU~

18 comments:

nieda said...

i hate lipas...penakut yer jugak. So far nieda pakai penyembur lipas ok. Dua minggu sekali wajib sembur.

CUba letak serai wangi. Rasanya ok juga

BIONIC WOMEN said...

eh, kita ada beli 1 ubat lipas kat doentoen cheras, berkesan ler..tapi x ingat nama dia. murah lak tuh...
nnti kalau kita g, kita belikan utk kak eina yea...

acik mimie said...

acik eina ...

acik mimie guna barang cosway ... tapiii lupa nama dia ... aisehhh .. takpa2 , nnt acik mimie info ek ...

mummy_ayu said...

umah ayu pun banyak lipas..tak larat nak sembur gak...

cik puan akish said...

dulu...kat dlm kabinet dapor..mmg banyak killer lipas...beso2.punye....pastu en.hubby beli ridsect kaler hitam tuh..semborkan kat situ....sume lipas mampos...boleh tahan dlam 2 hari gtu...

teroskan akbiti menyembor tuh dlm 1 week...insyallah...lipas tuh teros pupus ...

=)

Aida Alias said...

kena selalu sembur dgn spray lipas tu kot baru hilang. kt rmh akak selalu semut byk.. 2 hari sekali spray utk serangga tpt laluan dia. kurang sikit dtg.

Alimaz-Kembara Terasing said...

lipaskan suka tempat lembab dah gelap....

CiK JuE said...

umah cik jue pun banyak lipas gak samalah kat dapur....

farisyah nak lawan merempit dgn mama jomlah jengah...

http://anna-jueanna.blogspot.com/2011/02/rempit-kelas-atasan.html

MrS. F!zA said...

nasib kt rumah belum ada lipas..tp bubuk dan semut sgtlah byk..benci bubuK!!!!

dinor's family said...

sembur ja la. kat rmh aku pun byk, trutama kat bawang musim lipas mbiak kot, kdg2 bla sembur ilang sbln 2......

♥ mamaQASrina ♥ said...

pakai peneymbur lipas jenama "bagon" (betul ntah ejaannya)yg botol ijau tuh..

Mama Hanim said...

hr tu ada beli spray serai wangi kt tesco..lupa brand apa ntah.. rm9.. Alhamdulillah dh ok..

Fieza79 said...

byk sgt ke lipas nya eina...hurmm xtau la pulak cara nya..yg tahu main sembur je ubat anti serangga tu je...huhuu

kt umah lipas tkde sgt tp cicak tu bermaharajalela sguh...geliii...

~Siti Hajar~ said...

ermmm...xdpt nak nolong la dlm bab ni eina, sorry erk...harap2 masalah eina ni akan ada pyelesaiannya...huhu

|| NaFiRaa || said...

kat umah saya pon banyak jugak~ dulu sampai 1 dapor bau tahi lipas.. pastu saya kosongkan sume kabinet.. tapi elokkk jek dia bina empayar dia dalam kabinet tuh~ geram jek!!!

slalunye saya kai spray n letak ubat gegat..

Izan Ishak said...

ada penyembur khas utk lipas tau eina. tak ingat apa nama dia. cam ridsect tu...

kat umah ni plak byk semut. lagi2 kalau pas ujan~

Lelord said...

lela balik2 umah je ritu kat dlm kabinet bau lipas...

next day kuo jumpe sembur lipas/semut serai wangi

alhamdulillah dh hampir sebulan dok umah ni xde nmpak bayang lipas

Ju@Lucky^Mummy said...

owh.. sy ada pakai sembur lipas COGO brand CNI. memang x dek lipas.. tambah ngan ubat semut dlm paket silver tuh..
memang menyesal lipas ngan semut bermastautin kt umah sy.. habis mati suma..