About

Thursday, February 3, 2011

.: Ini 1 keperLuaN seKaRaNg :.

*tuan rumah berada di kampung halaman yang terchenta*

yeee...satu keperluan dah sekarang ni!
kalau dulu, tak pernah dan tak wujud pun menda ni kt rumah..
tak ada sebab nak sediakan menda ni kt rumah..

sebab, kedai runcit bawah rumah jer..

but then, now..sejak pindah..
jadi 1 keperluan lak menda ni..
kalau takde, cam susah sket..
kalau tiba2 taktau nak masak apa..

herm..apa yang mama perkatakan ni ye/..
ni haa...


~santan peket segera

dulu tak pernah gunakan santan segera camni tau..

tapi skrg terpaksa redha'..beli jugak buat stok kt rumah..
in case nak masak masakan bersantan!

masakan yg kerap mama gunakan santan adalah..
masak lemak kuning ayam @ masak lemak kobis letak soo'un dan telur~

6 comments:

Ena said...

hehe..

ingtakan aer la tadikkk..

ena dah lama tak masakan bersantan eina.. nak kenawat stok juga lah mcm ni.. hihi.. tetiba jek.. ngee..

eT said...

me setakat ni guna santan kotak...
mmg xnafikan kene simpan stok cegini..senang kan..

lily@mummyQistina said...

lILY MMG BIASA GUNA SANTAN SEGERA CAM NIH..SENANG & MUDAH.. :)

nieda said...

nieda mmg selalu pkai santan pekat. jauh naj pergi kedai

ch@ said...

betultu, kita pun beli setiap kali beli barang dapur. setakat ni tak pernah lagi beli yg kelapa punya, heheee.

mrs.spicy said...

huhu..samalah kita kak ieyna..memang buat stock. susah nk cari yang segar. guna santan kara jugak. sebab memang ni pon paling sedap.