About

Friday, February 18, 2011

.: ARif meRinduI seSeoRaNg .. :.

Hari ni genap seminggu pemergian abah tuk sementara..
abah sedang berkursus!

walau lokasi kursusnya tidakla jauh mana..
tapi..idok ler dapat balik umah..wuwuwu..

dan lagi 5 minggu abah akan berada di sana..
dan selama itu harus pendamkan rasa rindu ni..
arif yg rindukan layanan seorang abah..
mama?
rindu jugak..hehe...rindu itu indah kan?! ^_^

harus la berkata camtu, tuk sedapkan hati..huhu..
tapi sesungguhnya rasa rindu tu sangat indah..

pada seorang isteri pada suami lah..
tapi pada anak kepada seorang abah..
herm..rindu caranya dengan..menyebut 'abah' setiap hari..
setiap ketika..pasti akan ditanya..'Abah?'..

alahai..ini baru berjauhan tuk seketika dan si mama merasa sedih..
bila si anak bertanya cam tu..setiap kali..

tapi....terbayang pulak..camna la gaya..
orang yang kehilangan selamanya..'si ayah' kepada 'si anak' mereka..
macamana mereka hadapinya setiap kali..
si anak bertanya..?.. mana ayah mereka?..ooh tidak tergambar perasaan tu..
dan takmau fikir..huhu..

dan rasa rindu arif pada si abah akan berterusan lg 5 minggu..hohoho..
cian dier..

penutup n3, arif bersama seseorang yang dirinduinya..huu~



~pic diambil masa berenti hentian rehat masa balik dr kampung baru2 ni..waktu CNY~

22 comments:

|| NaFiRaa || said...

alahaiiii.. cian arif~ kena tinggal ngan abah dia..lama jugak tuh~ kadang2 kita pon tertekan skali kan bila dia asik tanya mana abah dia.. x larat nak menjawab..kekekeke.. semoga mama lieyna tabah menghadapi rindu2an tuh~ :)

MamaRifqy said...

anak ngan mak rindukan abah!!hehehhehe..comel!!

Zue AnnaLeeya said...

ololooo..... pandai mamanya ckp ayep rindu abah erk... padahal mama tuh yg lebih2... muaahhhaaaa....

cian ayep yer... x biasa berjauhan kan??? xpe... lama2 ayep ok ar tuh...

UmiDAnisH said...

ni macam mak je lebih rindu ni, hihihih

ejaMaria said...

arif rindu sebut nama abah... mama rindu camne pulak? ;p

CiK JuE said...

alahai kesiannye dia...rindu kat abah..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Alahai..siannye Ayep..faham tu camne perasaan Ayep ..Qis dulu pon bgitu gak..3bln x jumpa ayah dia..sampai sakit2 kesian..klu kita nih rindu..dpt gak kita tahan..klu budak2..diorg x paham lg kan keadaan tu..sabar yer Ayep..ayah g work tu.. ;)

nur said...

Mamalieyna..
alahai.. cian dak tecit tu.. aa mamarifqy.. anak ngan mak sama rindu kan?..
Jemput ke:ALL IN ONE

dinor's family said...

5 mggu lg xdpt nak bayangkn btapa rindunya arif n mamanya tu...ibu dulu sbln ja ayah g krj d pahang tp tiap mggu ayah blk,dah rindu2 mlm2 ijat kena call dgr suara ayah bru leh tdo..hu..hu...sabar ye ayip..tok kn ada ganti abah layan ayip jap...

✿etiey erywan✿ said...

hmmm betul kak. saya serius susah nak jawab bila si anak tanya mana ayah. walhal ayahnya selalu out station tp taklah berminggu.

sabar yer ariff.. mama pun sabar jer! he he.. demi sesuap nasi

BIONIC WOMEN said...

Alahai siannya arif..
Dhiya ngan papa dia pun x pernah ag pisah. Mcamaner ler kadaannya ek. huhu. Mama dia mesti rindu jugak, cuma pandai cover,haha.

bintangku said...

Cian arif..... ngan mama. :P

Klu abahnye call, mesti dia pun sebok nak jwb kan?

norihan said...

ni baru sekejabkan iena,arif sama macam sarah,kalau ayah dia takde outstation selalu dok tanya ayah dia mana..jenuh jugak nak menjawab banyak2 kali...

rina a.k.a jaijina said...

uwaaa, sangat lame tu kak..
mehlah nak tumpang sedih untuk mama & arif jugak..takpe kak, rindu²an tulah mengerat kasih sesama couple kan..

Dilla Ady said...

sbb tu tak suke gak kalu papa dak acha kena kursus...

sedih tau bile die asek tanye papa, papa..nk terangkan pun payah sbb mate da bergenang air..huhuhu..

sori eina, wat eina sedih jek..huhu

takpe2, kuatkan semangat...kejap jek 5 minggu tu...

NzA said...

sskali berjauhan baru dpt kita hayati ttg keindahan ikatan itu.....

Fieza79 said...

lama lg tu...rindu nya..takpe2 eina rindu itu indah...perpisahan sementara je...pejam celik pejam celik jap je masa tu...

nt dh balek abah tu, kedua nya leh lepas kan rindu puas2...ngeeee

Alimaz-Kembara Terasing said...

mama rindu jugak kan.....

Izan Ishak said...

rindu mmg indah kan eina!

sabar ye mama n arif... pejam belik pejam celik dah berlalulah 5 minggu tu~

haslina said...

oh sungguh tidak dapat di gambarkan berpisah begitu lama dengan suami..

semoga arif dan juga lieyna sentiasa tabah dan sabar ye...
;))

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

rafiq pernah demam tau bila abah dia pegi otstesen cecah 5 ari..
dan paling sadis bulan puasa ari tu..tiap2 minggu pegi johor
jumpa ari sabtu ahad je
sampai domam2 budak tu huhu

Nad @ MamaZakwan said...

mamazakwan baru tau arif rindukan abah...!sori sgt2..harap2 arif dpt atasi kerinduannya itu, huhu! kene kasik leka2 sket la..sbbnya, kalu idak, kak eina akan lagi rase sedih tgk kerinduan arif tu, huhu...sedihnya..sabar ye nak..