About

Wednesday, January 12, 2011

.: yaNg saYa iNginKan @ iDamKan @ hArapkaN.. :.

nak duduk rumah goyang2 kaki je boleh? ^_^

oooh nikmatnya! hahaha..berangan!

yeeee bukan goyang kaki saja ye..
goyang kaki disini bermaksud..
mau jadi tukang jahit sepenuh masa..!

yelah mamanye mesin jahit antik lagi..
still perlu menggoyangkan kaki..hehe..

nak tengok mesin jahit mama ghupa camna..
singer yang macam ni...

pic ehsan dr en google~
tapi itulah..
kalau nak goyang kaki sepenuh masa camtu..
banyak lagi nak kena belajar..
mama cuma ada basic pasal menjahit ni..
tak pernah blajar kat sesapa..
just tengok mak buat dedulu, then mencuba..

tapi kan..plan2 nak belajar lah!
nak belajar buat baju mcm2 fesyen..
tau semua benda baru masyuuuuuuuuk kalau nak sepenuh masa goyang kaki camtu kan..hehe..

angan dan cita2 harus ada..

yang penting, kalau nak jd tukang jahit perlu ada mesin ni..

pic ehsan dr en google~

aduhaaaaiiii....makan riban jugak..mesin jahit tepi ni..

berangan dulu...huhu..
dah la baru je berangan nak satu benda alah ni..
lebih kepada 'keinginan' sebenarnya..bukan keperluan..

apa yang mama idamkan?..
ini haa...rata2 blogger idamkan ni..
pic ehsan dr en google~

ohho...nampak gaya harus la simpan dulu hasrat yang satu ini..

baru terasa impian bakal terlaksana..
impian lain pulak muncul...ianya lebih kepada keperluan..if dah ambik keputusan untuk sepenuh masa 'goyang kaki'..hehe..

mesin jahit tepi tu harus menjadi keutamaan dulu...

kalau nak jadi tukang jahit, ada mesin jahit tepi tu, baru lebih success..
herm...berapa harga eh..lebih kurang DSLR jugak agaknya ye..huuhu..

ooooh impian ku..bila la bakal terlaksana?..

yang pasti, impian yang satu lagi ni, tiada tolak bandingnya..
untuk impian yang satu ini..
perlu bergantung kepada si abah..
hukhuk...hope 3,4 tahun akan datang...
harap2 ada peluang untuk mencapainya!

Aminn...

apa impian tu?
hehe...kongsi2 jerlah eh..
impian jer...tak semestinya 100% tercapai..dapat sipi2 lebih kurang dgn impian ni pun jadilah..hehe..

apa...?..ni haa...

rumah bertapak tanah! hehe..
pic ehsan dr en google~

syoknye kalau impian boleh terlaksana dengan sekelip mata!
hahaha..berangan lagi...~

21 comments:

MrS. F!zA said...

kak eina..fiza pon impikan mesin jahit.. tp bila ntah nk dpt..duit hbis ke benda lain plk ni..haiyaaa...

bila akak ada msin jahit mesti leh dpt DSLR cpt..hehe chaiyok kak chaiyok!

LYAfrina said...

eina.. kalo pandai jahit untung,, blh buat duit tu.. lg2 duk kat kl tu... kalo nk bhenti keje pon xde la risau sbb blh mjhit.. cam lya, x reti apa2.. kenala keje jugok.. :-)

rumah pon impian lya.. kat sini xde rmh atas lngit.. hhehehe.. smua y dtanah, tp mahal2 dah skarang. huhuhu:-(

Ena said...

Moga impian akan terlaksana..
ena ada gak berangan nak mesin jahit tu.. asyik tempah kat tailor je kan..

eT said...

byk tu impian...
me pon sama nk goyang kaki sepenuh masa...
tp apakan daya..huhu

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Moga impian Ena akan tercapai..AMIN!!

BIONIC WOMEN said...

akak nyer impian samer jer cam eily..
nak jugak mesin jahit, tapi memang buta bab menjahit nih..
nak amik kelas jahit x kesampaian lagi..huhu..

::Mamalyna:: said...

moga impian terlaksana... tp menjahit skang memang masyukkkk... lagi2 kalo raya... terus kaya!hehhe

Alimaz-Kembara Terasing said...

huish mama tinggi impian... tapi betul la kalau nak goyang kaki sepenuh masa kena ADA MESIN JAHIT YANG LENGKAp... terutama mesin jahit tepi tu.....

Fieza79 said...

berangan tk salah...moga impian eina tu terlaksana utk goyang kaki tu ye...hehe

hehe fieza tgh menanti hari nk dpt kan DSLR tu...teruja tapi kdg2 pikir cm mmbazir pulak..huhu

Nadiah Sidek said...

nak jgk dslr! :p

bintangku said...

kalo nak ckp psl impian...... 10 lai kertas A4 pun tak cukup nak senaraikan. Ha ha ha

eima said...

aku tak mo mesin jahit sbb nk jahit guna jarum pun aku tak reti...
yg impian last sekali aku pun nak ... tp tah la bila ... tak berkemampuan lagi.....

Nad @ MamaZakwan said...

moga impian tercapai...
tak salah berangan..sbb dgn impian yg diinginkan tu buat kita lebih berusaha dan sentiasa beringat.. ^_^

Dilla Ady said...

dilla pun kalu ade rezki nk blaja jahit gak...mesin jahit tepi leh tumpang mil punye..tinggal beli mesin yg cam die nye tu jek...yg karen tu..hahahah..

dilla pun nk umah sendiri, kt kluang nih jarang umah tak jejak tanah..tp sbb dilla duk ngan mil kan..so, impiannya harus la nk duk umah sendiri..

okeh, meh kite same2 doa moga impian kite tercapai..

rATu kEBaYA said...

bagus impian yang banyak.. kekadang kene berangan banyak barulah imouan tu akan betul2 tercapai..

'NuReeN' said...

nureen x pandei sgt menjahit, boleh la setakat jahit butang hehehee.... umah dh ada tp blum umah idaman camera dslr plak hhhmmm susah nk bwk tue tp gmbo cantik kan... cukup kot camera kecik.. hehehe...

apa impian nureen ya ??? kena pikiq nih.. ehhehe

Mama Hanim said...

x salah berangan kan.. cita2 ke arah realiti.. ada target tu.. semoga ada rezeki eina..

chugie said...

sy sebagai kawan, mendoakan setiap impian, harapan dan cita2 tu di makbulkan.. amin.

~~*Lady Salwa*~~ said...

Xpe akak, dari impian dan angan2 la akan timbul usaha... betul tak??

try la amik kursus kat giat mara ke... rasanya yuran pun murah jugak...

mak sal ada beli mesin jahit tepi tu... memang harganya 2K lebih la...

**sama la, berangan nak beli dslr gak... tapi cam 'nanti dulu la kot' sebab banyak lagi menda lain yg lebih penting... huhu

Naurah Napiha said...

akak..same sgt2 impian kite ni..
saya dah otw nak beli mesin jahit sekali mesin jahit tepi.rezeki lebih terus beli mesin jahit.dpt gak kursus mnjahit tuk 6 bulan..tu yg xteragak2 nk beli mesin jahit..huhuhu
Tang impian kemera tu pun same..teringin sgt nk beli kemera mcm tu kan..tp entah kn bile..huhuhu
He..rmh tu memang impian semua org..kne tunggu encik hubby dapat duit lebih la..boleh buat rmh terus kt kg nnt :)

~Siti Hajar~ said...

Apa2 pun eina kita mesti mula dgn angan2 dulu, btl x?

Rata2 kwn2 sy kat cni yg jadi tukang jahit, semuanya senang, pastu mesin plk xpyh beli, mintak bantuan dr mara @ PUZ (Zakat), senang je nk apply & dpt, jeles gak tgk kwn2 bjaya tp rezeki msg2 kan..apa2 pun janji kita nekad nk bjaya..

Sy doakan cita2 eina tu akan bjaya 1 hr nanti..InsyAllah