About

Monday, January 24, 2011

.: TaK laPuK deK huJaN, taK leKanG deK paNas :.

berpuitis plak si mama kali ni..
hehe...apa maksud ye..

"tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas"
ikut pemahaman mama, maksudnya.. ~akan kekal seadanya perkara itu, takkan berubah walaupun zaman berubah ~
bleh ke gitu?..hehe..

tapi rasanya, perkara di bawah ni bleh ke gunapakai peribahasa tu..

hehe..

mama suka bihun sup tulang, selepas LAKSA!
walaupun zaman berlalu dan beredar..makanan2 tu tetap menjadi no.1 dan no.2 di hati mama..
haha...macam2 lah..

layan jerlah..

last thursday mama buat bihun sup..akak mama kata nak mai umah..
so buat la bihun sup!
ikut hati nak buat laksa, tapi akak mama baru je buat..huhu..

pepun, bihun sup pun s0dapp.. ^_^


dak ni terinterframe lagi..asal makanan ada atas meja je, dia mula menggelitat nak duk atas kusi..huhu..layan jerler... ^_^

23 comments:

Zefa NorAsmara said...

mesti sedap air tangan mamalieyna ni.. :-)

dinor's family said...

***kita serupa...LAKSA N SUP TULANG kegemaran kuaga kita...

Sidratul Muntaha said...

ahahaha
aku suke laksa pantai timur lagi dari laksa utara..
yummy!!

LYAfrina said...

sodappnyerrrr

Iela Fazielah said...

waduh2... sedap tu... lama xmasak2 meehoon sup ni

ADEEYA said...

haha ayeppp, you look so cuteee <3 <3

Ena said...

sedapnya...

ena ngah lapar nie..

ena asyik duk plan tp buat nya idak.. hahaha...

resepi please!! :D

Fieza79 said...

rajen nya buat makan2..mcm open house raya plak...sedap tuu bihun supp..laporr eina..

eima said...

comey je .. haha
nampak besh taang cili kicap tuh ...

Zue AnnaLeeya said...

akak suke sup tulang... tp lagi suke kuetiau sup... lunch tadi baru jer mkn....

dah klik HB utk ayep...

|| NaFiRaa || said...

uih~ mesti sedap nih~ lagi2 buat sendirik~

rATu kEBaYA said...

bihuns sup mmg pilihan bila tak ada perasaan nak makan nasi

~~*Lady Salwa*~~ said...

sama la, suka gak bihun sup... tapi laksa tak berapa lak... hehe

Dilla Ady said...

oh..yg nih pun masyuk jugak kan...arghhh....terliur tau eina!

YanDarwisy said...

Rajinnyer dia memasak...superb nampaknyer tu :)

Mamamya said...

kami sekeluarga pun suka sgt makan mihun sup....lia suka letak bebola daging..ala2 mcm bakso gitu....

pastu klu ada sambal kicap yg pedas...uihhh....mak mertua lalu pun x perasan....hehehe...

win@momyShaneQeisha said...

wah bihun sup..sedap tu.arif makin handsome..

Elly & Emmy said...

bihun sup memang sedap.. letak cili byk2.. biar berasap tinger..baru puas..

Ummi AmnaAmzar said...

ni yg buat ummi teliuq..nak buat mihun sup la esok..ish..ishhh

ch@ said...

comel betul arif tu. eh? mi dia warna kuning, sgt pelik laaa.

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Sedapppp tu..Kita pon suke gak Bihun sup..

Izan Ishak said...

sedapnyaaaa....dah lama tak makan bihun sup tulang~

Ain said...

sedapnyaaaaa...

kalau sup sup macam ni memang feberet ain....