About

Tuesday, January 18, 2011

.: suKar naK uBati biLa banyaK Hati YaNg terLuKa :.

Yup!
Ianya mengambil masa yang lama..
Bila kita telah melukakan banyak hati (dalam sedar ataupun tidak)..

Ingat senang ke hati orang-orang yang berkenaan untuk pulih serentak!
Susah..!

Waima 1 hati sahaja yang terluka
Kita perlu ambil masa yang lama untuk pulih seperti asalnya
Bayangkan kalau ianya melibatkan banyak hati..
Boleh kan bayangkan..?

Masalah hati ni susah, bila dah sakit..ianya agak sukar nak dipulihkan kembali ..
Tak mustahil tapi…perlukan masa..
Kalau dalam masa yang singkat pun katanya boleh..
Mungkin boleh pada tutur kata..
Pada hati itu sendiri..

Pendapat mama, susah hati nak terima ..
Perlu kan masa semua tu..
Masa untuk hati kembali menerima
Masa untuk hati memaafkan
Sukar tapi kalau kena caranya Insyaallah…

Zaman teknologi ni, segalanya mudah..
Mudah buatkan orang terasa, terluka, sakit hati dan seangkatan dengannya..
BUT..REMEMBER..

Proses pemulihannya tidak semudah itu..
Take time okey..

So, conclusion nya… ‘elakkan diri dari membuat hati orang terluka gara-gara kita, gara-gara orang sekeliling kita..kasihan HATI..bila terluka, walaupun tak berdarah, tetap sukar untuk pulih kembali..’

~renung-renung kan.

p/s n3 ini terhasil dari bicara hati sendiri..mungkin tak lama terpahat di sini, tak best sebenarnya n3 camni..tapi terasa nak luahkan jugak!

p/s 2 : terpaksa noted kt sini yang n3 ni bukan libatkan kawan maya ye..realiti punya tau..so, kwn2 ku jgn terasa ye..ini bukan libatkan kamo..dan kamo..hehe..

25 comments:

Zue AnnaLeeya said...

nape nih eina??? entry sedih jer nih???? byk2 sabo eh...

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

adei...ape kes ni kak ina...ada pengskodeng lagik ke...sedey baca entry kak ina ni, ke ada Cik Anon yang tak diundang?

sarah-najwan said...

itu dugaan..sabar yer..
ada hikmah disebalik..

kita hati2 dlm berbicara agar xde hati yg terluka..pesanan ini jugk utk akak..

kita nak suka2 aje..takmo sedey2 deh..

hepi2 blogging

eima said...

tu la kadang tu mulut kite nih bercakap tanpa mikir perasan org sekeliling...tu aku slalu bgtau kawan2 klu aku ckp yg bkn2 tuh cepat2 tego...sbb aku amat pemarah ..hahha
cepat calm down... paling lama marah pun 15 minit pastu dah pulih... time marah tu la semua isi kuar

MrS. F!zA said...

alamak nasib..igtkan ada dikalangan blogger.. alam maya ni susah sikit sebab hari2 berdepan..moga hati kamu pulih cepat kak :)

Zefa NorAsmara said...

Kak zefa jln2 sini ziarah eina.. jgn sedih k.. senyum sikit.. :-)

honey amour said...

kalau pasal hati..memang susah ckit nak komen...

mummy_ayu said...

kenapa cedih je bunyi nie?..tapi kalu terluka nie memang susah nak diubati ....ayu pernah buat org terluka and sendiri pun terluka gak..tapi baru2 nia dpt tau..org tu still terluka..s.edih sgt..nanti ayu buat entry pasal ni..bila tiba masanya..

norihan said...

aahla iena...kenapa entri ni sedih sangat,hope tak teruk sangat...

Izan Ishak said...

sabar byk2 ye ena. memaafkan tu cara yg terbaik tp luka perlu masa yg lama nak sembuh... harap2 eina ok je ye~

♥sYiLaSyiRa♥ said...

yup..sgt setuju..ati yg terluka susah nak dipulihkan

ummi aka iem said...

yezza setuju sangat ..kalau hati dah terasa walau sudah dilupakan tapi kesannya tetap ada ...nape ni eina jgn sedih2 ek ...

Ena said...

betul tu ena..mcm hati ena juga.. lambat betul nak pulihnya.. walaupun nampak dok gelak kekeh2..

sabar ye..

chugie said...

setuju tu.. bukan mudah nak pulihkan hati yg dh terluka..

Mrs.Imran said...

sy pernah rasa apa yg k ina rasa...sampai skrg sy masih terasa, sedangkan kira nih byk tolong dia(bkn ungkit)...tp mmg masa yg pjg la...skrg pun kalo jumpa mcm tak best je..

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

eh...eh...kita ni kawan alam maya & realiti gak...adakah kita penyebabnya....uit...tertanya2 jugak ni...ampun kami wahai kak ina..

Fieza79 said...

nape ni eina...moga cpt la pulih hati tu ye...ikut kan hati ni byk terluka dgn org2 di sekeliling je kann...syukur la kwn alam maya byk menaik kan semangat...

Mamamya said...

alahai....knp ada n3 sedih ni.....harap2 cpt pulih hati yg terluka tue yer....

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

alor mek na ni nape..
jgn dibiar..nnti melarat..lagi parah

NzA said...

bila trluka susah nk pulih kembali.....

ita cutevirus said...

sabar ye mamalieyna..
dugaan tu..
i luv u!!

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Sedihnye..napa nie...
Moga Eina sabar & tabah ye..
Btul ckp Eina tu..bukan mudah nk mengubati hati yg dh terluka..

LYAfrina said...

hati y tluka mninggalkan parut.. walaupun luka itu pulih, tapi parut tu kekal.. dan bila x dijaga.. parut itu akn bdarah kembali.. mungkin lbh teruk lukanya.. y mampu.. sg hambanya kita redha & bsabar.

mrs.spicy said...

huhuhu..sbr ye kak ieyna.

~~*Lady Salwa*~~ said...

memang pun... masalah hati ni la yang paling rumit sekali...

kadang2 orang melukakan hati orang lain tanpa disedari...