About

Friday, January 28, 2011

.: maHaL betuL..! :.

Salam hari Jumaat..
Alhamdulillah bertemu lagi di hari Jumaat yang Mulia ni..

Mahal la menda alah ni..
nape mahal sangat eh..
kalau dok kt kampung, free2 je dapat ni..
kat sini..?..alahai...

tapi kalau takde menda alah ni..
tak best plak..so, terpaksa la redha harganya nan tinggi itu..huhu..

apa dia??

niii....
uppps ni antara bahan2 tuk buat laksa kan..tau ke apa yg mama maksudnya yg mahal sangat tu?

pernah dulu merungut pasal ni..tapi..
kali ni, lagi over mahalnye..
hoho..

tau tak apa yg mahal tu?

yup!
BUNGA KANTAN!

kali ni, mama beli kt Giant sebab terdesak, nak gak buat laksa on sunday tu..
beli je kt situ, sebab tokleh merayau jauh2
si abah kena work petangnya..

close up sket bape rege 1 batang bunga kantan tu..

yup!
RM 2.49 sebatang!

mahai bebenor kan..huhu..
sebab suka makan laksa, redha jerla.. ^_^
kalau tak beli, macam tak cukup syarat plak..


Clik-clik la Sini TQ~

21 comments:

MrS. F!zA said...

fuhhh ini mmg betol2 mahaiiiiii
agknya sbb bnda susah dpt kot kan..
kalo kt kpg tu petik blkg rumah je..ekeke

Mama Hanim said...

salam jumaat eina.. best tu bt laksa..nak skit la..hehe..

mahal btul 2.49sbtg.. Redha je lah sedap punya pasal kan..

kt SP ni rm2 dpt la 2-3 btg..

UmiDAnisH said...

memang mahal... kalau buat asam pedas buh ni pun sedap tp tu le mahal.. apakata kita pakat2 tanam je kat umah, hihi

Yaati Nor said...

rs mcm tiap minggu akak buat laksa..rajinnya memilih tulang ikan tu..

Sidratul Muntaha said...

aku lama dah tak maska laksa
tpi klu brg basah n barang kering kat sinin yg murah2 byk kat NSK tu
giant ker tesco ker
jarang dah belanja brg dapur

Suhana Shahril said...

Itu bunga kantan,blum lg nengok rega daun sup ke,daun bawang ke.Kekdg tu amik skit jer,bila time bayar,rega jadi dekat singgit.Lerr..ingatkan rega puluh2 sen jer..sekali mak aihh...nak buat camna,dah nk guna kan, nak masak, bayar jerlah

ejaMaria said...

melampau rm2.50 dah tu...

sah... akan ku tanam sebanyak-banyak nya kantan keliling rumah... pastu bole bisnes... ;p

Cik Jue said...

mahalnye..sekrang barang kebayakkan semua dah mahal..kadang2 sakit hati pula rasanye...

ch@ said...

sangat mahal ok, kat rumah mertua kita keliling rumah ada, tepi sungai, ish-ish-ish. nak belajar buat laksa dgn mama la nanti.

norihan said...

memang mahal...kenapalah bunga kantan tu mahal sangat,baru sebatang...nasib baik kat rumah saya ada tanam,kalau tak terpaksa gak beli macam iena...

~~*Lady Salwa*~~ said...

ha ah la, mahal betul... nak dekat 3 hengget sebatang...

kalu kat kampung pi cantas ja belakang umah...

agaknya kat sini susah nak dapat, tu yg mahal tu...

**tetiba rasa tak sabar nak pindah balik kampung.. hehe

bintangku said...

Tu pasal lar sha dah mula menanam secara kecil2an. Tanam serai, daun kesom, daun sup, daun bwg, daun kunyit, pandan..... sbb skrg nie tanaman2 kg nie dah mahal. Bunga kantan lak, seb baik kwn ada tanam. Tiap2 bln dia mmg bagi.

Zaidah said...

memang mahal gilalah eina...klu kat kampung macam eina cakap...dapat free aje...kat bandar semuanyer kena beli...

Dilla Ady said...

tak lengkap la kan laksa tanpa bunga nih..tapi tu la, mahalnyeee..

tanam sendiri la eina kt pasu kecik..da slalu nk wat laksa kan..nk masak jek tinggal petik..

Zue AnnaLeeya said...

haah la... nape mahai sgt tuh??? klu singgit sebtg tu ok ar lagi kan??? tp dah nak buat laksa terpaksa beli lah... klu xde bunga kantan nih tak best plak...

dah klik hb utk ayep..

Alimaz-Kembara Terasing said...

syukur dok kat kg... blakang rumah saya banyak....

dinor's family said...

mmg mahal...tu yg xsabar nak pindah rawang bleh tnm apa2 yg kita nak guna hari2...t ibu bleh sdekah ja kat jiran2...

chugie said...

mak ai.. memang mahai lah! nampaknye lepas ni kena bercucuk tanam lah eina!

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

mahalnya, kalo kat kampung ni tak payah beli kan petik2 je...

mrs.spicy said...

giant memang. kak ieyna kene g borong kat pasar every week. dah alang2 kak ieyna pon suka makan kan. tp kat pasar borong pon mahal kan.

MamaYatie said...

mak aihhh...sungguh mahal ni!! selalu saya beli pun RM1-RM1.50 sebatang