About

Thursday, January 13, 2011

.: JaNji jaNgaN conteNg dinDinG..hehe.. :.

setakad umur dak arif nak masuk 22 bulan ni (lg 3 hari)
alhamdulillah, dia belum menunjukkan bakat seninya di dinding..
hopefully selamanya tidak la ye..

huhu...bukan apa..budak2 ni sangat sinonim @ gemar menunjuk bakat seni mereka kt dinding umah kan...

huhu..hopefully tidak pada arif,,ngee..
cukup la menunjuk bakat di atas kertas je.hehe..

tapi kan...bila dah crayon @ pen @ pencil di tangan..
macam2 bleh berlaku kan..
jauh lagi perjalanan pembesaran arif ni..

tak tau 2,3 tahun akan datang camna lak peelnye..
hehe..

saja2 snap..ketika sedang menunjukkan bakat..

cara baru bila mama nak snap pic, arif sure nak kecikkan mata.. =P

pastu kekunun nak wat pis la tu..huhu..

ntah apa pesen, bijik mata kena naik ke atas..haha..

huhu...cungkil2 lak crayon tu...jgn gigit udaaah..
siapa yang tunjuk bakat ni, mama or arif...mama menunjukkan contoh suruh dia tulis...gaya contengan yang sama jugak ditunjukkan ..hehe..arif kecik lg la mama! =P


ohho..baru2 ni dia dah tunjuk bakat terpendam, menulis di kabinet Tv..
aduhai.....ada ciri2 dah ni..
hukhuk...

benda camni tokleh nak elak, so redha kan jer ler..ngee..

34 comments:

~~*Lady Salwa*~~ said...

memang susah nak control anak dari conteng dinding...


umah sal tu dah ghupe balai seni lukis dah... sana sini penuh contengan... sabo je la... hehe

bagi la buku banyak mana pun, mula2 memang elok je menulis atas buku. pastu melarat atas mozek... terus ke dinding lak... hehe

UmiDAnisH said...

Hahah, pandainya dia.. danish ku setakat ni menunjukkan bakatnya di kaki dan tangan dia.. kalau dapat pen, takde kertas..habisla tangan dan kaki dia dilukis2... adeiii

ariff encem kan sayang mama, mestila dia tak conteng kot dinding2 tu..

Lelord said...

heheheh bakat terpendam yek arif. alhamdulillah najlaa ms baya2 arif x penah lg menconteng ke tpt2 yg leh mama jd tarzan

LYaFRINA said...

COMEL:-)

ASYA KALO DPT..SUKA CONTENG KAKI DIA..

|| NaFiRaa || said...

hehehe.. my anis dh lama dh tunjuk bakat.. memula kat dinding depan.. kena marah ngan mama.. stop kejap.. sekarang nih diam2 jek dia gi conteng pintu bilik mandi ngan dinding mesin basuh.. tahu2 dh siap dh lukisan dia.. haih~ sabor jek laaa..

♥mamaQASrina♥ said...

mmg susah nak kontrol kalau anak2 suka conteng dinding nih..
tapi kalau kita train dr awal, insyallah..takkkan berlaku

qasrina setakat nih tak ada lagi dia conteng dinding, sebab kalau npk mcm dia ada gaya nak conteng tuh..mmg saya akan marah dia..hihihi..

arif tetap somel ngan gaya pis tak jadi tu..kekekeke

LyNn HaMzAh said...

kena selalu perhatikan tu...silap hari bulan ke dinding juga dia...hehehe...

MrS. F!zA said...

wah arif dh pndai pegang color..haitu ajr darwisy hahaha habis dia cnteng baju..dia tk reti lg psl hjg mata pen tu akan tercalit kt bahu..giler jgk mama ni p ajr ank pegang pen pdhl tk phm lg..ekeke

xdpt bygkan kalo darwisy yg cnteng dinding kuarters tu..mau nanges mama nk gnti cat..hehe

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Budak2 kan Eina..mmg X terlepas dari buat benda cam tuh..cam Qis jugak..dh mula menunjukkan bakat melukis kat dinding..dh ler ktorg ni tinggal rumah sewa..adeii..

Nad @ MamaZakwan said...

pandainya arif!!!
go, go chaiyok arif!! :)

jangan conteng dinding! ikut cakap mama tau! :)

Zur@ZaRi said...

budak kan...
biaser la kan..

ermmm adam pun tak pandai lagi..
harap2 nyer tak la...

tapi adam suker bongkar laci kabinet=))

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

alor pandainye tulih ABC..yolah..mama dia latu tulihhh :-P

Izan Ishak said...

eina, dinding umah ni dah lama jadi medan contengan 3 budak kecik. tak boleh nak kata apa dah. nasib baiklah org jarang dtg umah ni...hikhik...

Zue AnnaLeeya said...

conteng dinding dah bese tuh eina... airel nih plak makin kita larang, makin dia buat aderlah... geram btul...

[-suziey-] said...

hahaha mamanya yg praktis ek..ekke:p ala relax..dia baru nk masuk 2 thun..biar dia main sepuas2nya..dh 2.5 yrs nnti baru start..so far aQeel xpnh conteng dinding or meja..kena slalu remind n warning dia jgn conteng tpt lain..

Ena said...

hehe..

irfan dulumasa umur arif tu memg tak conteng monteng tp skrg pantang lepas pandang abis wall.. mcm2 corak ada.. depan kita pandai lak conteng kat buku jekk...adeihh!! pusing paler ummi ni.. aiyooo!!

Sue said...

Uwaaaaa tetiba teringat tragedi kat rumah bulan lepas. Khalish pegang2 pensel.. terus dia main lukis2 kat dinding!!!! Menangesss dibuatnya. Huhu terus kena jentik tangan. Skang ni tiap kali dia pegang pensel, terus kena bagi kertas kt dia. heheh.. ayep jgn noti tauu.. kang jenuh mama nak rubber dinding tu.. hehe

wan sujaihah said...

eh kak..afif br nak masuk 2 thn ek..tapiii dah boleh tido asing?power2..dia tak mintak susu tgh malam ke kak?

MamaYatie said...

mmg standard kan budak2 suka tunjuk bakat seni kat dinding..mmg kena sabar jer la..

umah kami kat hall guna cat yg boleh lap tur..berbaloi rasanya..ntah bape kali dah mysara menulis kat dinding tp ilang lepas lap

bintangku said...

kene pakai cat dinding yg boleh padam kalo diconteng. Tapi kalo kat perabot camner lak tu yer... :P

ummi aka iem said...

dah pandai colour2 ye ayip ...awal2mama dah pesan tu jgn conteng dinding huhu ... faiq siap bgtahu lagi dia dah conteng dinding pastu suruh umi lap haha

~Siti Hajar~ said...

walau kita control ttp ada lukisan kretip anak2 kat dinding, sy dl pun dah control tp still kn jgk dinding sy tu...huhu...redhakan ajalah...

'NuReeN' said...

umah nureen elly dh conteng pon.. x perasan masa bila dia p conteng plak kali ke 2... tp bila skali tgk x prasan la sgt tp 2 kali tgk nmpk la..

last piccas tue.. ingatkan ayep yg tulis hehee

Dilla Ady said...

eh, eina minat melukis eh?

wauuu...leh geng..dilla minat gak..cume da lameeee tinggal...bz kan da kawen nih..keje lagi..

dak acha masih lum di peringkat lukis dinding lagi..masih di buku...

maszmadi said...

hah dah ada bakat, kena jaga2 nie.....

tapi apa kata set kan 1 dinding untuk dak arif luahkan kreativiti dia tu, so dia x kan usik dinding lain ler..... hehe, boleh gitu??

Iela Fazielah said...

arif ni mmg sebaya dgn irfan lah yek.. beza 3 bln kot.. tp arif ni keletah ea.. irfan.. kuat kembur je... pandai arif conteng2!

mrs.spicy said...

huhu..mmg tu yang plg ditakuti lah. dah la dinding suci bau cat lg=p

BIONIC WOMEN said...

eily ni kak, 1 rumah ada kesan contengan...skang ni baru nak cat..
saya biar jer kak Dhiya nak conteng tapi dalam masa yg sama sy tegur ler kata x boleh conteng kat situ..ada jugak saya jentik tgn dia..saya takut dia ada bakat tapi terbantut..
bila dia dah besar skit...dn dia dah paham xleh conteng dinding.baru ler kami cat semula dinding tuh..
pernah wat entry dulu pasal lukisan abstrak kat dinding nih.

Nadiah Sidek said...

beli washable crayon la..kalau arif melukis kat dinding pun takde masalah..senang sgt nak cucinya. kitorg mmg bg washable crayon je kat safiyyah..tu sbb tak kisah dia melukis kat dinding..hihi..

Nia said...

bahaya tuuu,..teringat masa saya kecik2 dulu habis dinding rumah jadi mural aje dah. sebab saya suka sgt menconteng..huhu

Baby&Me Shopping Style Contest

Mama Hanim said...

wah ayep dh ada skill baru ye..hehe.. bagus2..
cmtu lah anak kan, sbg ibu bapa kita mmg suka sgt tgk perkembangan anak..

ch@ said...

comelnyaaa lukisan tu. kalau ayep conteng dinding makanya mama dan papa kena la menggunakan cat kalis warna, alaaa yg bila lukis boleh padam semula tu. hahaaa.

e.l.i.z.@ said...

akak, dinding umah akak tu cat pakai cat apa? kalu yg easy clean, xpe kak ngeh ngeh ngeh..leh cuci balik :P

nieda said...

comel2...jgn tunjuk bakat kt dinding tau Arif!!