About

Friday, December 3, 2010

.: sesuDaH suBuh..:.

salam pagi Jumaat..
sesudah subuh..mama tak bleh tidur semula..
padahal semalam doktor dah pesan..rest secukupnya..
makan ubat malam tadi..ubat tu bleh bagi kesan..mengantuk dan tak sedarkan diri untuk tempoh yang lama..

malangnya mama tak buat tu..
mama sangat penat ..
lipat kain yang menimbun tu pun separuh jalan je..
tak habis..abah panggil makan..
abah masak malam tadi..sebab mama tak sihat..
kepala dingdong..tingtong..
oooh memang beruntung sebab abah rajin menolong..
bila mama kata tak sihat..
abah volunteer masakkan..nasi goreng jer..
tapi tetap mant0ps..hehe..

after makan..temankan arif baring2..
sudahnya mama yang tidur dulu..
tak sempat makan ubat yang doktor bekalkan..
banyak ubatnya..

semalam balik kerja g klinik..
kepala cam berat semacam je..
ntah nape ye..lately ni kerap kepala sakit..
ada masa macam melayang2..kat opis pun pernah..
semalam terasa lagi..cek darah..tekanan darah tinggi jugak..
tak pernah2 sebelum ni tekanan darah tinggi...hishh..

doktor pesan, jaga pola makan, jgn terlalu lama mengadap PC..(ni dok ngadap jugak lg =P)
doktor pesan lagi..sabtu ni, yakni esok..cuba2 exercise kan diri minima 30 minit..
makan ubat2 yang dibekalkan..Insyaallah akan ada perubahan selepas tu..

huhu..sudahnya 1 pun pesanan doktor mama tak buat..hissh macamana nak baik..
takpe after bekfes kang mama makan ubat ye doktor.. =P

kesimpulannya : mama MC hari ni..ngeh3x..

15 comments:

Nadiah Sidek said...

seronok pulak ye MC..hehe. darah tinggi? stress ke? get well soon ya!

mamalieyna said...

Nadiah sidek:
aloor tahun ni baru 1 MC, so, jadikan la 2 hari..nak ujung tahun dah ni..ekeke..

Thanks ya..rasanya ada la skt2 kaitan dgn kerja ni..huhu..

Ena said...

alahai.. yer ker?

nanti jgn lupa makan ubat tau.. and take a rest.. bahaya jugak kalo dah kena darah tinggi tu.. susah nak kawal nanti.. take good care yeh!

Nad @ MamaZakwan said...

rehat2 la..huhu..stress keje kot ni..
apa pun, moga cpt sembuh n selamat ber MC! :)

Suhana Shahril said...

Pening2?Ntah2 ada isi?Hikhik..jgn marah lawak jer..

ct rahani said...

get well soon ye kak.. rehat kena cukup.. jgn skip mkn ubat tau..

Rizziela said...

ubat jangan tinggal..baru cepat sembuh

mek da ©™ said...

moga cpt sembuh kak..cian akak

ejaMaria said...

oh... kite pun sakit kepala jugak... tapi dok tahan tak pegi klinik lagi... ;)

'NuReeN' said...

mkn ubat tau.. moga cpt sembuh...

mc bleh lepak2 kat umah ngan arif..;)

bintangku said...

Cuaca tak menentu skrg nie. Musim penyakit. Sha nie pun start semlm bdn dah rasa lain macam. Tekak lak rasa perit jer... kat opis pas sorg2 mc. Kene kat kita nie tak per, klu kene kat anak.... cian kat diorg..

~Ifa~ said...

moga cepat sembuh.jgn lupa mkn ubat tuh!

az rina a.k.a jaijina said...

kesian akak..rest cukup² kak, dgr cakap doc tu, kalau tanak dgr nak suruh dak arif babab kan, hehehe..

mummy_ayu said...

napa dear? darah naik ker? makan ubat..rehat tau..and get well soon!!!

Fieza79 said...

eina mc ehh...
darah naik knp..ada apa2 ka eina..? isi kott...hehe gurau ye eina...