About

Friday, December 17, 2010

.: peMbanTu maMa time mama DEMAM..hoho..membanTu ke? :.

*n3 autopublish*

oooh ni citer hari Isnin lalu, time mama MC coz demam..
disebabkan Ahad tu mama memang dh tak sihat..
so kerja rumah yang 'satu' ini memang tertunda la..
kerja2 rumah lain, abah tolong settlekan..

tapi bab ni, mmg abah serender la..
bukan kepakaran dia..hehe..

takpe, mama tak kisah, kerja2 rumah lain
abah boleh tolong, bab yang 'satu' ini memang mama jer boleh buat..
oohho...salah tu..pembantu kecik ni boleh 'tolooooong' sangat mamanya..

dah pulak tau, mama nya tak sihat ..
lagi la dia sudiiiiiiii 'membantu'

persoalannya, membantu sangatkah si kecik ni?
see...
aiyaiyai....pembantu kecik sudah memulakan tugas...
'rasa nak pengsan je mama nih yang oooooiiii!'
habis disepahnya kain.....grrrrrrrrrrrr....

siap tersengih lagi tu...seronok dapat 'bantu' mama yee...

kerja memasukkan baju2 ke dalam 'gobok' tempat persembunyian dia..(kalau ada apa2 brg hilang, memang sini la harus ditujui...ngee...)


'dah habis mama..tuala tu dah takde'...itu ler lebih kurang apa yang dia nak sampaikan..

disoroknya sebahagian kain-kain masuk dalam gobok tu..
grrr..... mama yang demam ni bertambah demam tau dibuatnya!

hukhuk..anak...anak..........!
membantu sungguh kam0 dalam bab2 kerja rumah ni...
^_^

SELAMAT BERHARI MINGGU....! YEAAAA....!

22 comments:

Sidratul Muntaha said...

ahha
samalh dgn setot
tolong jemur baju,angkat baju n sepahkan baju.
boleh arr geng!

♥mamaQASrina♥ said...

adooiii..rajinnya arif... lagi demam lahh mama dia..kekeke..

|| NaFiRaa || said...

hehehehe.. rajin nya anak teruna sorang nih~ kecik2 dh boleh harap dh~

Fieza79 said...

adoii laa...dah mcm timbunan baju bundle dahh...huh jenuh lak nak mengemaih nya eina...huhuu

hajarus said...

hehehe.. rajin + bijak sungguh la arif ni...

mek da ©™ said...

rajin betui ye..eeeeeeee

maszmadi said...

hehe rajinnyer anak mama..

aisha lagi sadis, baju yang dah kita lipat tu la yang nak di bongkar.. kalu yang berlonggok tu, pandang pon x nak.. huhu

Ena said...

ehehehhehe..

tak pe la kan mama.. skrg ayep tolong camtu.. nanti dah besar sikit blh la ayep tlg betul2 kan mama.. lgpun ayep kan kecik lagi.. masa ni la ayep nak tlong cara ayep tu.. ;P


selamat berhujung minggu.. :D

~Siti Hajar~ said...

hehehe..
sangat mbantu la tu, bantu mama keluarkan peluh, baru kebah sikit demamnya tu..

✿....rossa alina....✿ said...

hahaha..cian..xpelah dia blaja tolong mamanye.. :)

nieda said...

enjoynya arif mengemas pakaiaan, sian mama ya demam.

psst...humaira pun ada baju mcm arif tu. nmpk je ada gmbr upin ipin terus nak. belikan dia warna merah

eima said...

hahahha budak besar ni mmg suka ngan bakul kain baju + bj berlipat ...hahhaha

mummy_ayu said...

wah..tak bersalah je muka dia...
niat tu dah betul, cara je salah...tunggu besar sikit ye ..

Dilla Ady said...

eh, anak bujang pun ade hati jugak rupenye pasal kain2 baju dalam bakul yg tak lipat tu kan...ingat anak dara jek..

acha suke lipat kain tapi paksa kite lipat skali ngan die..

~~*Lady Salwa*~~ said...

haha, siap wat muka nakal tak bersalah lagi tu... hehe

sama la cam faris... terlebih rajin nak 'tolong' kalau baju dah siap berlipat tapi tak simpan lagi dalam almari... siap la nanti, ada gak nak kena buat kerja 2 kali... :)

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

haa leh geng ngan rafiqqqqqq
org kemas rumah dia sepah rumah
nak ampai baju camtu gak
kita nak ampai dia sibuk baling merata2 baju bersih haihh

Nadiah Sidek said...

hahaha..mcm nak jual baju bundle pun ada

Cik Jue said...

hahaha..rajin bagus yang tak tahan tue bila time sorok dalam almari..bagus hilang dari pandangan

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

wah bagusnya tecik2 lagik dah rajin nolong ek, hye tak best la kat opis tak leh nak upload gambo kalo pakai laptop lamabt sikit, pakai streamyx opis laju sikit, nape la ada ornag dengki dengan kita ye kak ina...

Zur@ZaRi said...

baguih nyer dier yer!!! tambah 'berkemas' umah mama nyer=))

mrs.spicy said...

hahaha..gambar last sekali tu cute bangat~

[-suziey-] said...

erkkkk terkejut tgk timbunan baju iena yg berlambak tu..haih jenuh nk lipat:D