About

Thursday, December 2, 2010

.: CeRiTa seMaLam..hahaha..baRuku taHu.. =P :.

*n3 autopublish lagi..lalala.. ^_^*

Hohoho..ni cerita pagi semalam..
Siaran tertunda la, nak wat camna, dah tak boleh bersiaran langsung dah sekarang ni..ngee..

Oooh pagi semalam..time mama siap2 nak berbaju kurung nak ke opis..
Time sarungkan baju, ok lagi..
Sekali time sarungkan kain……

Alamak…!! awat tokleh tarik sampai ke atas ni..ngeee….
Oooh tidaaaakkk…!! m**t*tku makin lebar! =P
Hohoho…sungguh susah nak terima kenyataan ni..ngee…
Padahal baju ni, baru je pakai sebulan dua yang lepas..

Apsal bulan ni nak pakai tak lepas ni..?
Macam tak percayalah..! sobsob..
Silalah terima kenyataan..yang…. daku makin **muk!..hukhuk..

Aduhai..camna masa tu (1,2 bulan lepas) pakai ok2 jer..
Apsal kali ni, nak tarik kain ke atas, tak lepas2!
Giler lah makin **muk! =P

Tapi sebenarnya..baju ni..memang dah lama..
Herm…rasanya 2nd or 3rd year masa study kat UKM dulu..
Sekitar tahun 2002-2003…hohoho…7 tahun berlalu kan..
Harus la..tak muat..(ayat sedapkan hati)
Tapi sebenarnya susah hati..macam tak percaya jer..

Yelah baru2 ni jer..pakai ok..huh!
Ok, stop keluhan hati pada diri sendiri..
Jangan mengeluh saja, tindakan sewajarnya patut dilakukan..hehe..

ooh sekadar pic selingan.'like abah tak?'..arif masa baby..dalam pantang ni...
or....
like mama?..masa ni arif dah sebulan lebih2 ni..

p/s kawan2 alami perkara ni tak?..skrg kan..stok baju2 kebaya, memang langsung cannot pakailah! Yang tinggal sekarang ni, baju2 kurung jer..seb baik la baju jahit sendiri..tak terasa la sangat, time setiap kali nak buat baju baru.. ^_^..huhu..

25 comments:

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

ermm..sy still leh pakai baju masa study
cuma ketat tang montot la jugak. but still leh pakai.
dulu gelebeh je baju2 tu semua
skang pakai. cam org kate sy jahit saje wat kecik2..wakakak
nampak sgt dah gumuk juger...sy zaman bujang ngan skang beza 10 kg tau. tak tahula camne nak buang
ni la nasib beranak c-zer...masa pantang takleh nak bengkung, bertanggas, berurut, bertungku..sob sob sob

mamalieyna said...

mek rose:
yeeaa boleh reply komen.. psst mek na bwk lappy+bband mai opis ni..ngee..

oooh sama la kita c-ser gak..tu pasal makin gemuk! mek na lagi la..rasanya atas dr 10kg naik..giler kan..mcm berat time peknen lak..huhu..

sadis.. =P

Izan Ishak said...

eina...izan plak awal tahun dgn akhir tahun ni mmg ketara giler berat badan naik. beza 10 kg. lagi2 bila twins dah stop BF. dahlah susah nak kurus. nak gemuk bukan makin senang sangat. seluar slack dah ketat nih!

Ena said...

eina,

tak pe.. eina kan pandai jahit baju.. leh la buat baju baru lagi.. ;D

walaupun ena ni nampak kecik tapi sebenarnya badan berisi.. so, kesnya sama jugak la.. stok baju2 kebaya memg dah tak leh nak pakai.. sendat cam sarung nangka.. sayang bila tengok baju2 tu.. sbb bukan selalu pakai kebaya kan!.. nampaknya kena la buat baru.. huhu

Zaidah said...

sama jugak ngan zai....huhuhu...dah melebar tahap gaban...

LYaFRINA said...

Baju lya plok byk y longgar sbb berat bdn byk turun.. ssh hati jugak ni..

ena.. hidung ayep ikut papa & mata ikut ena. :-)

norihan said...

Samalah kita...badan semakin gemuk dan bambam...kalau saya baju yang lama2 dah memang tak leh nak pakai..sedey sangat terpaksa korbankan kat sesapa yang kurus..

zue @ annaleeya said...

masalah yg sama tuh eina... baju kebaya atau kurung moden lgsung dah x bleh pakai... mencik... huhu...

pic eina yg kt atas tuh nmpak kurus sket...

ann @ hatiberbunga said...

baru bleh pakai semula baru zaman mula2 kawen dulu.. lalalala..

az rina a.k.a jaijina said...

akak, same je kite ni..akak toksah risau, toksah kecik ati..kite boleh jadi geng, hehehe..

rina dah bnyak baju² yg dah boleh kasi sepupu² plak, dah bnyak yg tak muat..yang tak muat lagi bnyak dari yang muat, camne tu? magik kan?

[-suziey-] said...

hahahahah lawak la ieyna..adeii..kt pn pnh alami camtu..gemuk tnpa sedar.haahhhaa

Yaati Nor said...

hehehe..tu membesar bagai johan tu..saya pun czer gak dulu..skrg ie naik tang perut je..perut dah mcm org 5 bln dah..semua org tny ngandung ke...uhuhuhuhu tidak sama skali..cser saya dulu blh berurut..bengkung je tak blh pakai..xceli blh pakai bengkung..tp yg moden tu..tp mahai mak aii..

ct rahani said...

sy yg preggy dh sarat nih still leh pakai baju kurung.. tp x sumer la leh pakai.. beberapa lai jer.. nmpk sgt spesis kecikkan.. hiks..

eima said...

bila tgk pic kat header ....
tgk pic kat entry ... hoho mmg berbeza....
tak pic skrg lagi comey ....
tah bila la aku plak nk berkembang ....

bintangku said...

mok mok ada 'isi' boleh dimaapkan... he he he.... tp kalo mok mok tak der 'isi' tu yg tak mo. Tp leh dpt jgk.. hu hu hu... bkn stakat baju kurung jer, ada jgk blaus yg sha dah tak leh pakai. Tang pewut lak failed. Huh!

Pn. Zana said...

same la kita :)

mrs.spicy said...

huhuhu..sekarang memang bj farah semua dah ketat dah..even tshirt pon. jgn kata kebaya=p

hajarus said...

xde la kak... agaknyer baju tu yg mengecut tuuu... ngeh3x...

ADEEYA said...

huhuhu sama lahh tapi tang perut yg naik :|

|| NaFiRaa || said...

mengalami nasib yang sama..huhuhu... bape pasang dh x leh pakai balik..huhuhu

ch@ said...

janji senang hati kak. yg penting sht. untung2 boleh beli baju baru. kita ni... sampai baju mereput pakai lagi sebab still sama macam dulu.

Fieza79 said...

btol dh nmpk eina berisi skit je biyase la tu...tkpe eina jnji sihat dh...ati senang udah laa...hehe sekurang nya leh selalu beganti baju baru...!

Ieza said...

nampak x lar gemuk sangat...ok jer...try jus mate 5..mana tau boleh maintain cam anak dara..

nieda said...

kes sama mcm nieda..gemuk dan gemuk...gigih nak diet tp nmpk mknan terus ke laut..hahaha

Anonymous said...

gemuk x perasan pong...abah sayang jugak.....muuuahhhh!!!