About

Thursday, December 30, 2010

.: CBK 4: daH 2x RemBat baJu MIL..ngeh3x.. :.

salam...

ooh dah 2 kali tau mama rembat baju MIL..
oooh tak sedap sungguh bunyinya..tukar la..Pinjam...jer !

yup, dah 2 x terpaksa pinjam baju kurung MIL..
gara2 tak pernah standby baju kurung kalau balik ke kampung..
tak terfikir lak nak g makan kenduri, bila balik kejap2 je ni..
3 hari jer..

sudahnya, bila ada kenduri malam sabtu tu..
terpaksa la meminjam dari MIL..
mula tu, SIL yang nak kasi pinjam..
tapi..hukhuk..

harap maklum la..SIL yang berdua tu, saiznya..'S'
camna la nak muat mama yg bersaiz 'XL' ni..huhu..
mungkin baju ok lagi la, leh muat2 badan..
tapi bila part nak sarung kain tu..ngee..

tak muat sudah tang m**t*t tu..huhu..
cian mama..terpaksa la pinjam MILnye baju..
terover muat sudaaah.. ^_^

nasib la kenduri biasa2 jer, tak ramai jemputan pun..
then, buat malam lak, so..ok jerla..
takla sogan sangat..kalau siang maybe segan sket kot..

Moral : next time balik kampung, spare je baju kurung sepasang..mana tau ada kenduri kan, takkan takmo g kenduri plak, tak manis la kan..huhu..

Pic selingan : arif with mak toknya suatu ketika dulu..


12 comments:

Zur@ZaRi said...

hahahhaha=)) selalu jer terjadi pader zura... tp zura kalo tak bawak baju kurung mmg takkan pegi la jawab nyer... nak pinjam baju.... opsss sory tak suker baju share2 ar=)) p/s:alasan tak mo g kenduri:p

Cik Jue said...

pesanan yang bagus...jue pun samakadang2 lupa nak bawak balik bj kurung...

bintangku said...

Bj kurung mmg tinggalkan selai kat k. Kalo dah pakai, tukar, amik yg lain, tinggalkan lagik. Sng... lgpun kg skt jer pun.... :P

Fieza79 said...

tu la psl len kali beringat ye eina..hehee

la mana gamba nya berbaju pinjam tuu...hehe

|| NaFiRaa || said...

kalo balik kejap memang malas nak bawa balik baju kurung~ sebab beg x muat..kekeke

~Siti Hajar~ said...

sekbek muat gak bj MIL, klu sy pakaian xleh pinjam sape2 pya la, size special edition ni payah sikit..huhu

mek da ©™ said...

sama size senang la gitu..eee..bagus2 amik berkat MIL

'NuReeN' said...

sama saiz ok ja.. nureen x leh pakai yg MIL nyerr sbb dia rendah cikit tp slali pinjam yg SIL sedang2 walpon dia rendah cikit ja dr nureen tp x der la nmpk singkat sgt... ngeh3x..

lainnyerrr muka ayep masa ni...

Dilla Ady said...

dilla nih lagi la duk ngan mil mmg stiap kali kenduri tak leh nk elak..walaupun kekadang gilak malas nk pegi..huhuhu..

eh, gondol dak arif..tp tetap chumel!

Mamamya said...

lia b'nasib baik sbb umah MIL dgn umah mak sgt dekat....bak citer p.ramlee tu..klu ketuk2 botol pun blh dgr...ngeeeeee.....

umah SIL iena ni dah dekat dgn umah lia...klu la tau aritu mesti blh jumpa kan.....

ummumishkah said...

Sweetnyer pakai MIL punya baju.. I tak sama size dgn MIL, tak leh nak pinjam2.. :)

ch@ said...

uiii tu ayep ke tu? mana rambut ayep?