About

Monday, November 22, 2010

.: proGraM taNpa diraNcaNg…BesTTT! :.

Best sampai dapat la habuan memasing..
Mama dpt gatal2 kat celah2 jari kaki ni..dek kerana digigit oleh sang lintah ke pacat ntah! =P
Sampai laa ni gatainye tau..huhu..
Sedar2 tu geli geleman jadinya..
Abah tolong buang kan..sambil mata si mama katup rapat2..ngee…

Susah lak nak buang! Lagi laa tambah kegelian =P
Padahal orang kampong ni..hehe..bab2 ni mama memang geli tau!
Haissh la..dh lucut tu, abah tenyeh kt batu..mmg kuar darah manyaakkk…
Huhu..lama la dia berdempek kt kaki mama ni rasanya..huhu..

Arif pun dapat habuan…selesema sampai ari ni!
Tapi takde la demam2..Cuma dedar sket semalam..kasi ubat. Ok je pagi ni..

Tak rancang pun nak kesana..
Cuma pagi2 sabtu tu, tgh lipat kain (pagi dh melipat..stok lama..hehe..)
Terus keluar cadangan..

Abah..jom pi mandi sungai!
Syokknye bila abah setuju! ^_^

Destinasi kami : Sungai Congkak, Hulu Langat, Selangor..lebih kurang +-1 jam dr rumah mama..
Kami masuk kat atas sekali..kena bayar per head RM1 tuk 12thn ke atas rasanya..ok la kemudahan itu ini memuaskan..toilet, surau, tempat rehat..yang pasti..tempat mandi pun best..! rasa nak pi lagi..hehe..

Parking lak..ada la pulak sorang budak ni, mai ckp..kena byr RM3..
Bayar jerlah..janji kereta terjamin berkeadaan baik!

Jom..layan picas seperti biasa..hehe..banyak ni tau..sila tarik nafas pnjg2x..(eeh.. nak tgk pic pakai nafas ke haa..lain la membaca kan..heheh.. =P)


on the way ke destinasi..lalalala.. ^_^
budak ni kan..awal2 perjalanan takmo sleep..dh hampir nak sampai ke destinasi baru la terlena..cian..jap je leh sleep..
see..muka sleepy je arif kena kejut.. apapun..semangat berjalan ni..ngee..
dah sampai...best! ^_^
ni jerlah aktivitinye...main pasir..main pasir..main pasir.. ^_^

sampai meleleh2 air liur ..wuwu.. =P

menu makan2 pun tak dirancang jerlah..bawak je apa yg adoo..kebetulan jumaat balik kije wat laksa, so gi picnic pun bwk laksa jerlah..hehe..cuma singgah beli nasi ayam tuk arif..n buah2an.. ^_^
tak best la tak sempat beli makanan ringan..huhu..abah kuar jap beli kopok lekor jer..
makan time! + haha..arif tatuttt naik ni.. =p


HANYA DIA... ^_^
LAGI....
dan Lagi..food di tangan! =P
with Abah terchenta! ^_^
hahaha...bab usik mengusik ni mmg abah sukaa..

awal2 memang dia tatuttt...lama2 ok la.. ^_^

oooh kami dibawa arus..laju tau air ni..mama sukaa...! ^_^ arif terpaksa sukaa..haha..
arif sampai menggigil2 dipaksa mandi ni..huhu..cian dia..terpaksa redha dgn kehendak mama! =P
Arif dengan DUNIA nyaa... ^_^

versi poster ^_^


syoknye dunia si kecil kan.. ^_^

wohoo..time nak balik dah pun ni..

dah SIAP!
bye bye... next time datang lagi..datang ramai2 lagi bestlah..ni tak meriah..cuma bertiga!

masuk jer kereta..Arif SLEEP!.. penat sangatlah ni..

arif sleep sampai la rumah!

p/s mood tarak ni..berjangkit dr Anje..rasa nak berenti kerja! hohoho..! alangkah baiknya kalau.........


26 comments:

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

wah bestnya dapat pi mandi sungai mesti sejuk giler kan, banyak makanan walaupun last minit punyer plan...sonot haidar main korek2 tananh ek minggu lepas korek tepi pantai kali ni korek kat sungai plak ek

Ena said...

WAHHHHHHHHH... jeles weyh!!

mrmm.. baru malam tadi balik dari semenyih tapi bukan p picnic p umah SIL.. huhu

ena suka main air camni dari main pool.. puas hati air pun sejuk je kan.. best2..

wahhhhh... ayep dah tak takut lagikkkkk... hehehhe..


laksa? bila la dapayt rasa laksa masakan mu itu wahai eina.. heheh..

penta arif main aie sampai terlena terus.. ;D

LYaFRINA said...

bestnyer.. msti air tu sejuk + segar + dgn suasana y fresh tu.. lya mmg suka pegi tmpat2 alam semulajadi camni.. sesuai sgt2 kalo nak release tension.. bgus utk minda ank2 juga.. awl thn aritu, ada gak pegi waterfall..

teringin nk pegi lg...

zue @ annaleeya said...

akak pon dah lama tak gi mandi sungai... bila ntah free nak bwk anak2 nih...

sonotla ayep main pasir... blh geng abg airel nih...

mamaaerish@eb said...

wahhh...best3... sgt2 jels nih... :p

ADEEYA said...

OMG lama gila tak pergi sungai congkak :D best wooo ! syok je arif main air hee :D :D :D

Rizziela said...

wah! bestnya masuk congkak..dah lama tak g sana

air dia sejuk sangat kan? x tahan saya

nieda said...

wow syioknya manid sungai..TAPI bab lintah dgn pacat ni mmg geli..tak pergi pun xpelah, hhee

|| NaFiRaa || said...

x pernah lagi sampai sg conggak!! memang nak sangat gi sana skali.. air x dalam sgt nampak.. bulih lah budak2 mandi.. mak budak pon bukan tahu berenang pon..muehehehe

az rina a.k.a jaijina said...

wah besntya arip dapat mandi sungai..rina dah lame tak ke sungai..bilelah dapat pg lagi ek? erm..makan tahunlah nak jejak lagi..

mama rifQy said...

bestnyerr mandi.me pon sukeee!!

note: laki mmg sinonim ngan lori.macam aqeel!hahaha..kan kan?

rATu kEBaYA said...

mandi sungai di musim hujan ni... sejuk.. mesti mengigil2 dibuatnya... tapi yang penting seronokkan..

Sue said...

rasa sejukkk gile tengok gambar2 ni, pulak tu kt opis ni ekon punye la kuat. mcm terasa2 pulak sejuk air sungai tu. hehe.. kami kalau pegi sana suka sewa chalet yg kat tepi2 jalan tu, kalo weekend rm20-30.. tapi kalo weekdays, rm10 pun dapat. sbb tak larat nk menapak ke dalam tu. ish musim ujan ni air tak deras ke?

Fieza79 said...

best nyer best nyerr mandi sungai...! sempat lg tu walo tk di plan pon pd mula nya kan...

wahh kesejukan la nmpk nya mandi manda di musim ujan ni kan...

Elly & Emmy said...

seronoknya arif mandi sungai..
fuhh mama.. laksa mesti ada yerr..

ciK mOt ©™ said...

wow...behnya mandi manda...naper tak ajak...kalu idak leh join sekali...hahaha

mek da ©™ said...

dh lama weh tak bercanda mandi manda cam ni.. bila la nk pegi mandi niii..waaa bestt

Yaati Nor said...

wah bestnya!!!lama tak gi sana..Sg Congkak kat semenyih ada lain ke selain kat Hulu Langat tu kak?...heheh zahra tak penah sampai sana lg..

bintangku said...

bestnya gie berkelah.... dah lama tak gie berkelah. Nnt nak gie jgk ler... :P

~aSHa~ said...

penat betul si ayep..

[-suziey-] said...

syioknye berkelah..arief pn cam aQeel suka main pasir..wajib ade lori korek..heheh..

cha said...

uiks, sg congkak bukan kat hulu langat ke? semenyih? jauh benar tu.
itu kampung mertuaku... sbb slalu mndi sg congkak belakang rmh je. hehe.

mainan ayep sama ngn oni laaa... haha. pelampung kale oren pun sama. hihi.

mamalieyna said...

cha:
haha...eina salah laa..memang hulu langat la..nak pi sana kena lalu semenyih..adoooi padahal masa g tu, en suami dok sebut2 dah hulu langat..camna time tulis n3 pi mention semenyih ntah! =P alamak salah mention daa.. huhu..camno ni..leh tarik balik tak..ngeee... nnti eina edit lah!

tq kasitau..hehe..

ann @ hatiberbunga said...

masa gi jejalan kt Zoo aritu, ada sungai.. beria sungguh Asyraf tunjuk2 sungai tu.
tu la nyer.. ingat nk bawak la dia mandi sungai kt kampung kami tu suatu hari nanti..

haszuraidah ishak said...

waaa...bestnya dapat mandi air sungai..

Intan Inn said...

mama napa tak bgtau nak pg sungai congkak ..intan pun pergi sana sekejap pas tue mandi kat sungai gabai jer..erm singgah kejapjer kat sungai congkak..huhu kalau tak dapat jumpa mama