About

Thursday, October 28, 2010

.: TRagedi paGi, senTap MaMa !!! :.

oooh...memang...sentap mama pagi tadi!
kejadian ngeri..! wuuu pada mama ngerilah!

sebab ini kali pertama darah pekat merah mengalir di dahi si kecik mama tu!
huhu...
salah siapa?..mama la lalai!
huhu..

alkisahnya..
pagi tadi, macam biasa transit dr kereta mau, naik motor pulak untuk ke rumah Ibu & ke tmpt kerja!
(harap maklum..mama dari rumah naik kete, then transit dr rumah sewa lama, naik moto pulak, park kete kt situ!)

so, cam biasalah..
sampai sedang2 elok je timernye..
mama & arif dok seat belakang..
elok mama keluar dulu, pegang helmet motor
nak suruh abah pegangkan helmet tu..

berpaling seketika
pusing...arif telah mendahului mama melangkah mau turun dr seat kete..
'ngeeeeee'.......teriakan dak arif mengejutkan mama & abah..adoiii...
sakitnyee...kepala tersembam ke jln tar yang berkerutu tu..!
weeei ngeri!

sempat pegang arif bilamana, arif dah selamat sembam kepala & mukanya ke jalan Tar tu..
huhu..nangis la kejap..
masa mama ampu dia tu,
darah pekat tgh mengalir..weeiii...ngeri..pekat je!
seriau mama !

ambik tisu..lap2..tekapkan..
nasib la pendarahan tu tak berterusan..
belek2..mungkin luka tak dalam..

tersentap jiwa mama tengok darah camtu..
tapi nasibla arif kuat, kejap je nangis..
hissh..lepas pada tu, nak abah je dak arif tu..
mama ajak g beli sarapan pun taknak ikut!

huhu..
mama pesan kt Ibu tadi, if arif muntah2..tepon mama..
ni takde tepon..oklah tu..

mmg seram kan..kalau terjadi hal2 macam ni..
seram tengok darah pekat mcm tu..
kalau nak tau ni lah first time arif alami insiden camtu
selalu tu..benjol2, or luka berdarah biasa je.

huhu..pengajaran tuk mama..
jgn leka! hissh..!

sebahagian tisu darah pagi tadi, takde tempat nak buang!huhu..sedihnya bila berlaku sesuatu pada anak2..! sentap memang sentap!


30 comments:

Nad @ MamaZakwan said...

Ya Allah!!!siannye dak arif...harap2 takde pape yg truk..arif kuat!!

bintangku said...

teringat masa najmi luka kat dagu dulu... darah kuar tak henti2. Mmg rasa seriau..

Harap, Arif tak der apa2 lar... klu pasnie dia demam @ muntah2, mmg kene bwk gie klinik cpt2.

eima said...

kesian ariff
tak pasai berparut dahi ..
lain kali ariff mesti takut nk turun sendri camtu dah ...

Ena said...

sian arif.. yerla mende nak jadi tu maknanya.. kdg kita dah beringat pun nak jadi, jadi jugak eina.. yerla mungkin eina pun sama terkejut mcm arif.. nasib baik nangis tak lama & pendarahan sekejap je.. moga arif tak trauma sudah la kan..

|| NaFiRaa || said...

fuh~ memang seram kalo berdarah-darah nih.. tapi tu la kan.. dalam hati2 pon kalo nak jadik jadik jugak.. tak pe arif~ boy kena kuat kan~ besar nanti nak jaga mama ngan abah~ :)

Ain said...

sian ayep....

mesti pedih kalau nak mandi nanti...

az rina a.k.a jaijina said...

kesian dak encem ni..arif kuat kan, tamo nanges² ye..hope luke tu tak dalam lah ye, kesian dia..

♥Azie♥ said...

saya fobia tgk darah

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

ya ampun..
keciannya.. harap takde pepe yg teruk k..

Rizziela said...

Kesiannyer kat Ariff...mesti kecut darah kan?

Yerlah..pagi-pagi lagi tu..tapi tak per.jadikan pengajaran lepas ni

Saya pun sama...tak boleh leka sikit..hilang ajer sibujang kecik tu

Ummi AmnaAmzar said...

InsyaAllah xde pape tu...arief is HERO...

Sidratul Muntaha said...

ni mcm kes setot aritu arr kat durian tawar.
tpi dia lagi sadis.
kepala sembam atas batu.
benjol arr 2 minggu.
mcm rupe penumbuk org beso.
darah jgn citer arr.

**sHiKinn** said...

alahai sianyer handsome boy..moga cpt sembuh..

MamaRifqy said...

alaaa..kesiannyerr ariff yg comel itu!mesti mama gabra kann??me pon takut!!

chugie said...

ya allah.. ngeri dengar eina. Mujur tak de yg buruk berlaku.. hope arif ok lah! lepas ni kene more hati2 k!

Izan Ishak said...

masyaAllah...izan kalau bab darah2 mmg seriau jgk. ciannya ayep. nasib baik luka tak dalam.

Alhamdulillah setakat ni blm ada lagi anak2 jatuh berdarah byk. luka, calar benjol tu biasa jg~

.: Ain Rusli aka Ibu Qaisara:. said...

ya Allah...
sakitnye lahai jatuh atas tar!
nnt kalau arif muntah2 or demam, sila bawak ke klinik dengan cepat ye..takut kat dlm kepala tu..tapi harapnye xde ape2 lah..arif kuat!

Zaidah said...

ciannyer ayep....ngeri betul tengok darah pekat....memang seriau....memang tak bleh lalai lagi lepas nie eina...takut terjadik lagi...

norihan said...

kesiannya arif..sarah pun pernah macam tu jugak,masa naik lori ayah dia..tak parasan dia duduk kat pintu,bukak2 terus tersembam kat tanah..sib baik luka kat bibir sikit..lepas ni kita kena kawal anak2 ni ..

mrs.spicy said...

olo cian. xpe. ayep hero..kadang2 hero luka jugak. huhu..nanti update gamba ayep pulak kak ieyna

mrs.spicy said...

wah..rajin solat. xpe seluar pendek pon dulu. nanti ckp umo pakai sluar panjang pulak. hehe

mummy_ayu said...

ala siannya arif..harap tak de yg serius..
tu la..kalu bab darah bie memang seriau..silap ari bulan, ayu pun join nnagis bila anak nangis..
tapi arif hero kan..kuat...!
get well soon..

Fieza79 said...

sian Arif...darah tu kuar dari area mana..mulut dia ke yg darah..haishh takot je tgk darah tu..mau pulak yg kuar tu pekat2 je darah tu...

Irfan berdarah plng teruk masa terhantuk bawah bibir kat bucu meja...darah kuar byk...tau2 je rupa nya dh luka dlm..ikut kan kena jahit tp tanak pegi klinik.. ubatkan sniri2 je..fieza pon ikut nangeh tgk darah pekat kuar byk gila...smpai skrg berparut tebal kt bawah bibir...

haslina said...

saya pun sama...takut tgk darah..

alhamdulilah arif cuma luka luaran sahaja...

biasa budak2 mmg kita x leh lalai sikit pun...

~~*Lady Salwa*~~ said...

ala, siannya arif...

memang la, kalau anak luka2 & darah camtu risau jek...

Faris setakat ni tak pernah la lagi darah camtu...

Cuma pernah darah kat bibir dia je...

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

wah bahanya nya...sampai berdarah tu...tadi masa time hantar balqis tak perasan plak...

mek da ©™ said...

siannya..jgn lupa letak ubatt

eT said...

ishhh...kalo darah sket pon dah riso sesangat...
ini kn pulak byk...

[-suziey-] said...

OMG..kesiannya arief..huhuh..klu kita pn mmg sentap..pucat jap muka..huhu..lenkali take care..mmg xleh leka klu ngn ank kcik ni..huhu

haszuraidah ishak said...

kesiannya kat arif..tu la, malang tak berbau kan..tp semoga takde yang serius & arif cepat sembuh..