About

Wednesday, October 27, 2010

.: mEh saRapaN duLu! :.

rasa cam lama je tak tempek piccas makanan!
so, alang2 sambil sarapan sambil nak layan belog nih..
terus la rasa nak snap piccas dulu..

moh, kita sarap dulu..
ambik tenaga..hehe..tenaga la sangat..
cam nak kerja buruh jer =P

oooh sarapan tu sangat penting ye kawan2..
jgn termiss sarapan..termiss makan nasi tengahari takpe ^_^
tapi kalau mama, dua2 takkan miss..ngeh3x..

pagi ni, tak rasa lapar sangat..
tapi beli la jugak kuih muih ni..
membeli tuk dak arif sebenarnya..
arif mama belikan nasi lemak tanpa sambal + cokodok!
dia sukaaaa tau!
dari jauh nmpk atok yg tgh jual tu, dia dah sibuk..

so, dah alang2 belikan tuk dia.. beli skali la tuk mama & abah!
ok, ni dia menu sarapan mama pagi ni..


kos sarapan pagi ni : kuih campur2 tu =RM1/3 pcs + cokodok 10 ketul=RM1, total= RM2.00
Air : buat sendiri dari rumah NESLO!

kenyang?
baru makan kuih 2 ketul dah kenyang! sebabnya atas moto tadi sempat kunyah cokodok tu.. hehe.. tak sabo2x ^_^

key, dah la bebel pagi..mau jelajah jap ^_^

Selamat bertugas semua!

33 comments:

Azfa said...

ma, kalu sy x puas makan kueh2 jer...rasa simple sgt..nk berat2 skit...hehe

mrs.spicy said...

huhuhu..farah pon tgh bfast sambil baca blog pagi2..good morning kak ieyna~

mamalieyna said...

Azfa:
hehe..eina ni ikue hari, ada hari lapooo je rasa, tak bleh kenyang makan kuih je..tp hari ni, rasa cam tak lapo sangat, kuih dh memadai..hehe..

mamaaerish@eb said...

aduh, lapar la plk... ;p

mamalieyna said...

mrs.spicy:
good morning farah n baby f! hehe..

mamalieyna said...

mamaeirish:
cepat2 sarap2x..hehe..

nza said...

murahnya cekodok tu.........akak belum bfast lagi nie.......

LYaFRINA said...

selamat b'breakfast..
lya mkn kul 9.45 jap g.. mmg time breakfast.. pg2 ni just minum j dulu

♥Azie♥ said...

wah umah baru lagi...sedap tgk kuih muih tue

Arizakiah said...

Akak masak mee goreng pagi ni......
Mengapa cekodok tu murah sangat hah??????

Arizakiah said...
This comment has been removed by the author.
Sue said...

hehe mcm tak puas je nk mkn kuih walopun byk2 camtu. mesti nk yg heavy jugak! kalau damia, tetiap pagi mesti singgah kt makcik jual nasi lemak odw g umah babysitter. menu dia hari2 adalah mee @ kue tiow goreng + telor mata. Setiap hari ok! muakkk aku. hehe.

i pulak, kalau takde meetg pagi konfem beli nasi lemak @ kue tiow, kalau ade meetg, just beli kuih singgit 3 ketul je wat alas perut. huhu

Sue said...

hehe mcm tak puas je nk mkn kuih walopun byk2 camtu. mesti nk yg heavy jugak! kalau damia, tetiap pagi mesti singgah kt makcik jual nasi lemak odw g umah babysitter. menu dia hari2 adalah mee @ kue tiow goreng + telor mata. Setiap hari ok! muakkk aku. hehe.

i pulak, kalau takde meetg pagi konfem beli nasi lemak @ kue tiow, kalau ade meetg, just beli kuih singgit 3 ketul je wat alas perut. huhu

Rizziela said...

hari ni saya bf dengan nasi lemak made sendiri

Nadiah Sidek said...

syoknya boleh beli kuih pagi2. sini nak makan semua kena buat sendiri :(

Ena said...

ena lom sarapan lagi nie.. tak tau nak makan apa.. lapor pun tak terasa sangat pagi ni.. kenkawan ajak p beli pun y tak ikut.. sbb ena cepat jemu dengan menu yg sama.. balik2 itu je yg ada..
kalo ada cokodok pisang camtu nak gak beli.. ni tak dokkk!! uhuhuhu..

makan biskut icah milo je la kot..

mamalieyna said...

nza:
mmg murah kak, kt situ je murah...mmg pelik gak eina! ^_^

mamalieyna said...

nza:
mmg murah kak, kt situ je murah...mmg pelik gak eina! ^_^

mamalieyna said...

Lya:
ooo...slmt b/fast nnti ^_^

mamalieyna said...

Azie:
hehe..biasalah kakakmu niiii =P

mmg sedaaaaap..!

mamalieyna said...

Arizakiah:
waaah mee goreng sndiri lg sedaaaaaap! ^_^

tu laa murah betul kan..kt sini je, tmpt lain mahai gak!

[-suziey-] said...

erkk klu kta suka beli kuih karipap wajib..then campur..2 pedas 1 manis..mcm iena pnya ni byk manis..hehe..
tp skang xbekpes ni dh..minum shake..ekkek:p

mamalieyna said...

Sue:
tengok hari gak sue, ini hari cam ala2 kenyang sket, mlm td dah bantai KFC..hehe..kalau tak, cari nasi lomak or mee goreng gak..hehe..

mamalieyna said...

Rizziela:
alaaa lg best, lama tak masak sndiri nasi lomak! huhu..

mamalieyna said...

Nadiah:
alooor ye ke..takpe2 kite post ke sana..hehe..

mamalieyna said...

Ena:
biskut pun best, cecah2 air milo..hehe..

mamalieyna said...

suziey:
ntah..dedulu eina pun, wajib ada karipap, skrg...makin jauh hati la..taktau pasai pa..^_^

tu aa kan, manis2 belaka,,heee...waah shake2x..hehe..

mummy_ayu said...

alhamdulilah..ayu pun baru lepas b'fast nie...

mamalieyna said...

mummy_ayu:
sarapan tu penting kan.hehe..alhamdulillah....

Fieza79 said...

sempat lg kunyah cekodok atas moto...hehe

ni tk sempat bekfes lg...tgu huby antar makanan...nk menyinggah td tk sempat kena bekejaran ke sana ke mari..huhu

~~*Lady Salwa*~~ said...

nak sket cokodok ngan keria tu... terliur dah nih... hehe

sama la ngan faris, sangat suka makan cucur terutama sekali cokodok... turun dari ummi dia la ni... abah dia tak berapa sangat kalau cucur2 nih...

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

kita dah taksarapan pagi...minum horlick je...nge...nge..

mek da ©™ said...

mek da mlm td grg cekodok pisang + lepuk doyan ekekkeke..