About

Monday, October 25, 2010

.: maTa iKaN :.

Citer pasal mata ikan apa pulak ni?

Hehe..mata ikan @ ulser mulut lah!
Adoooi sakit woo…
Baru2 ni dah ok dah..ni jadi lagi..

Bukan 1,2 tapi 4 sekali ha..
Mulut bahagian atas..2 biji..kiri kanan..
Mulut bahagian bawah 2 jugak..dok sebelah2..

Sakit woo…tapi still kecik lagi ni..
Still bleh tahan la..kalau dah membesar tu..
Huh..seksa time nak makan!
Ada ke yang tak pernah kena ni?

Ghupe dia lebih kurang camni la..see..


Bukan dr mulut mama ye..ni pinjam dr En Google..^_^
Harapnya tak la merebak sangat..
Mama kalau kena ni, memang tak letak apa2 ubat..
Dia baik sendiri je kang ni..huhu..

Ok, tu je la bebel sket tengahari ni..
Petang kang, sambung bebel benda lain lak! ^_^

Upss…alang2 tersebut pasal mata ikan ni..
Just sharing 1 habit mama..
Kalau makan nasi berlauk ikan ni..

Mama suka colek biji mata ikan tu..makan!
Hehe..tak kisah ikan jenis apa dan masak apa..
Pasti ianya menggoda iman makan mama tuk korek mata ikan tu..
Ngeee.. =P

Ada ke orang len yang habitnya cam mama ni?..hehe..
Taktau nak cakap macamana enaknya mata ikan ni =P
Cubalah rasa sendirik !..



16 comments:

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

memang sakit ni...cuba letak garam sikit kat mata ikan tu...memang pedih mula2...tapi lama2 cam ok sikit..

YOUsoF said...

uish... sangat 'nikmat' rasenye bila kena mata ikan ni.

*makan pedas pon same, pedih tp cepat baik... kot

~~*Lady Salwa*~~ said...

hoho, sakitnya kalau kena ulser nih... tambah seksa bila nak makan...

ha, ntah2 sbb suka makan mata ikan kot, tu yang dok kena ulser nih.. hehe. lawak je, jgn marah aaa...

sal kadang2 letak bonjela, cepat la jugak baiknya... tak pun ubat gigi... hehe

** tak pernah lagi makan mata ikan. pipi ikan pernah la...

LYaFRINA said...

hehehehehe.. sama... suka mkn mata ikan.. tp tgk la jnis ikan tu..

*** ina.. kumur air garam la.. tp mmg la pedih skit.. kalo x pon beli ubat ORAL kat farmasi.. ubt tu cpt baik

Ena said...

huhu.. sakit weyh kalo kena mende nih.. pedih sampai terkeluar air mata gak tu.. ilang la selera nk makan nanti.. banyakkan minum air masak.. ena dulu pernah buh garam kat situ.. memg pedih tapi kejap je la.. pastu mesti makin kurang & ilang...

mrs.spicy said...

huhuhu..sedap ke mata ikan..macam kecik sangat jer. ke ikan besar? minum air banyak2 kak ieyna. banyak nye ulser sampai 4

mummy_ayu said...

uih..pedih tu...letak garam tu ye..cepat baik..tak pun letak bonjela...moga cepat baik!!

acik mimie said...

acik mimie pon selalu kena ...
kurang minum air ni kot ...
acik mimie selalu sapu BONJELA ...

colek mata ikan ???? sedap ek ???? hehehe

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

kena buat sesuatu bila kena mata ikan tue. adik supupu kina di abiarkan mcm awk lah..last² merebak ke tekak. dah x blh mkn 2..3 hari. NAK ke mcm tue?? x nak kan?? so..kena bertindak cepat!!

dulu kina suka mkn mata ikan. tapi skrg dah x...keciannnnn!!

huhuhuhu...

norihan said...

cuba guna ubat serbuk yang ada kat kedai ubat cina tu,pasti cepat baik iena..saya pun selalu jadi macam tu,bila makan lauk yang pedas2 mesti sakit gila..huhu...

|| NaFiRaa || said...

pergghhh~ saya pon kena mata ikan!!! 3 bijik!! 2 bawah..1 atas.. sakitnye x tahu nak citer.. nak2 kalo kena bende pedas dan panas..perrgghhh

kakngah said...

bila kene mata ikan.. selalu mnm air banyak2...

eT said...

eT pon suka makan mata ikan..ehehe

ann @ hatiberbunga said...

maunya tak penah kena.
zaman muda2 dulu, my mom siap cakap ann ni macam kena datang bulan. sbb tiap2 bulan, harus lah ia menjelma, mata ikan itew. huhu.. sabo je la. :P

chugie said...

adoi.. memang sakit pun kalau kena ulser ni.. nak makan, nak cakp, nk minum.. semua serba tak kena..
sebab tu lah sebelum ulser ni merebak dan membesar, sy akan letak garam, pastu makan oren.. n dah tentulah letak bonjela..

maknanye x leh nak manja2 sgt mulut tu.. baru lah kurang ulser tu. dan yg paling penting kena minum banyak air masak.

akmafaizal said...

skang tgh kena la ni..sakit woo..nk ckp n makan pun cam susah.baru je Allah bagi sakit skit kan...huhu :P