About

Tuesday, September 21, 2010

.: KeNangaN 2 SyaWaL 2010 :.

aloor kenangan la sangat...huhu..
sebab tak snap2 piccas pun..
ada sekeping dua snap pun time sblm kuar jenjalan..
masa jenjalan rumah ke rumah sedara mara tu..
takde masa nak snap2..huhu..(sogan sebenarnya..hehe..)

so, mama abadikan lah sekeping dua piccas yg ada ni..

aktiviti 2 Syawal - kerumah sanak sedara sebelah mak mama & ke majlis kenduri kesyukuran di rumah kelurga BIL (mertua kakak mama no.4 tu).

sesi ziarah menziarah ni berlangsung dr pagi...tengahari balik solat +rehat jap..sambung sampai lewat petang!

di hari raya kedua..still kelabu..eheh..tudung sama daa dgn raya pertama..hehe..tudung tuk baju ni ada..cuma nya cam tak selesa pulak, tulah last minute mencari tudung kan..huhu..tp ok jer..org tak perasan pun =P

si abah dan si anak jer..si mama takdo! ^_^..ni kt rumah lagi..dah kuar dh jap lagi ni..

disebabkan piccas sikit je kali ni..abadikan sekali la..'Rumahku Syurgaku' ni..hehe..
kombinasi kaler, hijau, kuning, pink! =P ..rumah yang dihuni oleh mak seorang, adik mama yang sorang tu dok Penang, weekends je balik.. n3 berikutnya : Kenangan 3 SyawaL 2010 - ZiaraH menZiaraH berAmaI2 :.

25 comments:

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

ehehe..tudung same eh..dok aci..basuh dok ni? wekekkeke gurau2 eh mek na..:-)

cha said...

cantiknya akak, thn ni ramai juga tema kelabu eh ;)

mek da ©™ said...

huh..br sempat nk komen2..apepun umah akak dulu mek da terjah..sedondon kelabu tu..cantik

[-suziey-] said...

hahhahh mmg xpasan,..klu ieyna xckp org xtau..ekkek:p
waaa thn ni byk silver ek..kelabu mata hitamku:p
hmm kt paling suka balik kg sbb bole smyg jamak..so xde mslh nk merayau2:P

nza said...

merianya raya....

Mama Hanim said...

meriah eina raya kt kedah ye..best tu..

MrS. F!zA said...

hahah tk tahu pon tudung raya pertama.. tk pasan pon..ekeke

tp tema tetap maintain diraya kedua..huhuhu

Ena said...

HUHU.. SIYES JELES NIE..
ENA RAYA PERTAMA PUN TAK BANYAK PICTURE.. KARI KE-2 NAN ADO LANGSUNG.. HAISHHHH!!

az rina a.k.a jaijina said...

alah kak, tak kisah pakai tudung tak raya pon akak tetap cung, eheheh..

rina pon pakai rotate² tudung..nak beli semua kale kopak..

LYaFRINA said...

rumah y mninggalkn byk kenangan kan?? sgt2 impikan khidupan d kampung mcm tu.. msti tenang j..

waaa... abah & ayep dh btuko pakaian n still kaler grey.. fain seharian bbaju melayu+bsampin

mummy_ayu said...

wah..maintain color kelabu jugak on 2 nd day raya.....cun...
ala bab tudung tu, tak perasan pun...ok la tu satu tudung leh macth 2, 3 baju..takkan nak beli tudung kelabu 2, 3 kot..kan?

~Siti Hajar~ said...

tema kelabu btl tahun ni yer, cantik gak kaler kelabu ni na, ermm..blh bt tema raya thn depan ni..hehe..blm hbs raya thn ni dah fikir raya thn depan..adoiii!!

iem said...

wah kelabu eik tahun nii..cantik gakkan ... bestkan dok kampung suasana tenang n damai je ...

nieda said...

cantikla warna kelabu

~aSHa~ said...

eiyna --> sy pun ada masaalah tudung...sy prepare tudung tuk raya pertama je..yg lain2 mula gelabah cari tudung.....ni ada baju tak pakai lagi..sbb tudung kaler yg sesuai takde...

letak gambar rumah kat kampung..trasa rindu kan

fabulous.farah said...

hahaha..halal lah tudung sama pon..huhu..kenapa tahun ni akak suka sangat kelabu..huhu..sampai dua2 hari kelabu=)

wan sujaihah said...

amboi kak klabu gitu...cantik aper tudung akka..lip lap2 lagi..he he

Fieza79 said...

eina basoh tak tudung tu..hehe...
orait la tu fieza pon sama la ulang2 pakai tudung yg senang di pakai...

nak snap lebih2 pon segan gak kan...kdg org2 kg ni bkn nya fhm kan...dorang tk da blog...hehe

chugie said...

heheh.. tudung camni senang skit nak pakai kan.. x yah nk iron2.. leceh sokmo!

raya sakan ye korang..

~~*Lady Salwa*~~ said...

Memang tema kelabu je la nih ye.. Ok la tu...

Tu la kan, kalau dah selesa ngan tudung tu, rasa nak pakai tudung tu je...

Sal lak raya kedua duk kat umah je... raya ke-3 baru kuar pi jalan rumah sedara mara...

norihan said...

iena..cantiknya pakai warna kelabu..muka nampak berseri2...ngan tudung tu

norihan said...
This comment has been removed by the author.
'NuReeN' said...

masa raya la nak lawat umah sedara kan... thn ni raya umah PIL dulu N lawat pusara sebelah asben..

mama nureen tag mama nie...
http://nureenasir.blogspot.com/2010/09/candid-camera-contest.html

terjah yerrr

Mimie Fazira said...

wah .. kelabu lagik ... sakan ariff beraya tahun ni ek ...

zue @ annaleeya said...

tudung yg sama eh???? xpe org tak prasan tuh.... hehehe!!!

akak pon tak byk gambo raye nih... tak gi mana2 pon... umah sentiasa jer org dtg... mmg tak sempat nak jenjalan... huhu..