About

Thursday, August 26, 2010

.: seHari cuTi ni..siaP juGak 3 psg ^_^ :.

*** n3 autopublish lagi***

mama EL pulak hari ni..
Ibu pengasuh arif warded..so terpaksa lah mama EL
walaupun cuti dah habis sebenornye..
UL la nampak gaya nih..wuwu..

apa nak buat kan..
benda tak terduga..

oohhh..sebelum bebel panjang..
nak wish..congrateeeeee kt kengkawan yang kije gomen nih..
waaah dapat duit raya la RM500 lagi tu haa..jeles2x.. =P
tapi takpe lah..en suami dapat..so, leh pau dia..ekeke..

herm...
kondisi arif skrg?
cam sama jer..dulu masa 1st kena takla teruk n lama camni..
kali ni, teruk sket n lama pulak..huhu..
esok dah nak balik johor ni..

dah2x..berbalik pada tajuk..
yeeaaah..siap gak 3 pasang time cuti sehari semalam nih..
today bleh siapkan baju si abah lak..
then..baju MIL n SIL..
pastu..baru boleh potong langsir... ^_^

see baju yg siap berjahit mesin ni..
jahit sembat nanti2 la..kejap jer..


baju arif pun dah siap dah..cuma..
labuh baju, labuh tangan & labuh seluar je..
nak ukur terus ke badan dia..nak try pakaikan dulu..
baru lipat..sebab mmg mama potong..kasi panjang sket..
kalau buat ngam2 rugi..
kejap je boleh pakai..

then leher tu, nak kena jahit sembat.. tu jerlah..

oooh buat baju melayu kanak2 ni..
lecehnye tang poket!
kecik cinonet..leceh lah!
tapi sebab untuk anak sendiri..semangat jerlah buat..hehe..

ok, today kena kemas2 lah..
esok nak balik johor..
ahad balik semula sini..^_^

selamat bertugas kawan2..
misi mama hari ni..nak siapkan baju abah!
tu jer!


28 comments:

Ena said...

Wow!..

teruja nay ena tengok baju hasil jahitan eina tu.. mesti suami bangga kan sbb tiap kali leh pakai baju jahitan si iisteri.. ena pun nak kena belajar juga la nampkanya.. rasa mcm lain je feel bila tengk or2 yg kita sayang menyarung pakaian terutamanya raya hasil tangan sendiri.. ;D

Alhamdulillah.. InyaAllah dapat RM500 tu.. tapi kata bos kat sini semalam dapat dua kali bayar.. maknyanya half2 la.. tak pe la.. lepas juga duit tol or utk kuih raya.. heheh

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

wahhh pandaiya eina jahit baju...lepas ni nak tempah kat eina jelah...huhuhu

♥Azie♥ said...

pandai akak jahit..senang kan tak yah pening kepala upah org

::Mamalyna:: said...

syoknyer pandai jahit... memang untung banyak, jimat duit upah kat tailor...hehhe

mummy_ayu said...

alhamdulillah..dapat saguhati untuk raya..dapat gak tambah tambah apa yg patut..
bestnye tau jahit baju..rasa best je kan..
selamat jahit baju lagi!!!

MrS. F!zA said...

terornya!! baju melayu yg tak thn tu..uish malas tol kalo bju krung ok lg.. bukan pe tkut kalo nk jahit..kang senget tang poket ka..hehe

fabulous.farah said...

huuuu..jeles.nak menjahit jugak! selamat balik kg kak ieyna. eh. selamat mengemas dulu=p

ejaMaria said...

syok nye jahit sendiri... nak hantar baju gak... bole? ;p

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam mama... bestkan kalau kita boleh buat baju untuk suami dan anak2 sendiri.... saya pun dah siap baju melayu untuk hubby tinggal baju melayu anak2 saja belum siap..... bahagia bila tengok depa pakai baju hasil tangan kita....

ann @ hatiberbunga said...

wah.. jahit baju raya sendiri ye! ni yg nk berguru ni. hehe..

YanDarwisy said...

Wah...rezeki..rezeki pd yg dpt durian runtuh. Beshnyer dpt jahit baju raya sendiri...

eT said...

dpt cuti siapkn baju mmg best kn...eT curik2 time mlm ngan sahur...sket2 wat..huhu

@e_da said...

senang kalau pandai jahit.. takyah nak tempah kat org... samalam kita esok pun sy nak balik johor.. hihi

'NuReeN' said...

pandai nyerrr mama jahit baju.. nureen pernah try jahit kain sekolah dulu tp x cantik..

dah 5 6 thn nureen x tempah baju slalu beli siap jerr.. kadang ada saiz kadang besaq cikit.. thn ni pon blom cr lagi juz beli selendang jerr utk anak..

Ain said...

jeles betul ieyna pandai jahit baju, ain pandai tempah jer tetiap tahun....

nak buat kocek baju melayu budak kecik memang cerewet giler kan, sbb tu la jugak kakak ipar ain kadang malas nak ambik tempahan baju melayu budak....

seksa nak potong dan gosok untuk dapatkan bentuk yang memuaskan hati....

zue @ annaleeya said...

akak dah lama tak jahit baju sdiri... mesti dah ingat2 lupe gitu... dlu baju kebaya pon blh jahit sdiri... tp skrg, tempah jer... hmmmm... mmg malas tol nak ngadap mesin jahit tuh...

♥etiey erywan♥ said...

wah...pandai menjahit rupanya... jimat jimat tak payah upah... kalo idak..upahnya dah berapa sekarang nih! tahniah...tahniah

Fieza79 said...

wahh dh siap jugak...senang ye eina suma wt sniri...janji kena rajen kan eina..mcm fieza malass..hehe

coti lg dia..uwaa jeless...
cik abang dpt bonus leh eina pau separuh..heheh pndai je ngajar org...kami berdua sama2 swasta tk dpt merasa bonus gomen...en somi pon kalo da rezki bonus thn ni alhamdulillah la...doa2 kan yehh..!

az rina a.k.a jaijina said...

wah akak, jeles tgok org pandai jahit ni..camni rina pn kene amik kelas menjahit nih..nnti senang boleh buat baju sendiri, nak bisnes pon boleh jugak kan, masyukk..

mmg jeleskan kak org keje gomen ni, asek² depa aje dapat angpau, hukhuk..

LYaFRINA said...

eina..lya mkin smnagt nk blajar mjahit.. sng jahit sndiri.. jimat kos.. tp xtau la boleh x tak..

nza said...

wah 3X...brbaloi2 la cuti...siap 3 psg baju....hi...

mek da ©™ said...

nak tempah boleh..hehehhehe rajin

Sue said...

seronoknye kalau pandai jahit baju sendiri. suami tentu rasa bertuah sbb pakai baju yg dijahit sendiri oleh wifenya. aduhhh.. jelesnye... berseni sungguh tgn mama ayep ni. nak harapkan tgn ibu damia & khalish ni, jawabnye kain jadik langsir je la.. heheheh...

~~*Lady Salwa*~~ said...

syoknya dapat jahit sendiri... memang jimat la... baju melayu ni kalau nak tempah dah la mahal... baju budak pun sama...

bestnya arif, mama dia buat baju utk dia ye... utk faris sal beli je... tak sempat nak tempah2 dah.

Dilla Ady said...

eh..baju eina yg ungu kuning tu same la patternnye ngan dilla punye..tp dillanye ungu merah2 pink..huhu..

kejap jek kan da siap da...terer gak upenye mamaarif nih..

e.l.i.z.@ said...

best nye kakkkkkkkkkkkkkkkk...xyah susah² carik tailor.xyah susah² bersesak kt jln.tar carik bju melayu readymade

Sha@Mama Tina said...

wah..mama lieyna pandai menjahit ye..bestnya boleh jahit baju melayu suami..hai..bila la mama tina ni nak jahitkan baju abah tina pulak..hihihi tak pandai le..

Mama Hanim said...

fulamak.. mesti skill menjahit eina tahap superb lah.. dpt siap byk tu dlm sehari.. bestnya dpt jahit pakaian utk family sndri kan..tahniah eina..