About

Wednesday, August 25, 2010

.: saHur 2daY naN seMpoi :.

yuhuu..rehat jap..
nape ntah..sakit kepala nyut2x..
menjahit pun sempat la selai baju..
dan siap potong baju tuk MIL!

dak ayep berjaga ni, terbatas sket nak menjahit & nak buat kije..
badannya still berbintat2..lum baik betul lagi..
kwn2 jgn confius lak..ayep kena CAMPAK bukan ChikenPox tu..
sebelum ni pernah kena, dalam 2,3 hari dah baik..
ini...taktau la..
dah la hari khamis ni nak balik Johor..
huhu..hope arif baik sepenuhnya!

ooh..melencong kot lain la pulak..
hehe..
just to tempek..menu sahur tadi..
sempoi!

abah yang request..
bubur nasi + ikan bilis goreng!
ni ler ghupe dia..belum letak kicap..
tambah kicap..sedap tau..! ^_^

mama punya!

dan sesaja tempek pic dak ayep ni juge..
petang semalam snap..tapi sbb camera tak canggih..
tak berapa perasan sgt bintik2 merah dia tu..
penuh tau 1 badan..seb baik muka sikit2 jer..huhu..

oohh ini pagi semalam..sempat pose tu..ekeke..

dah...nak jenjalan umah kengkawan la if tak diganggu dak ayep..huhu..


20 comments:

♥Azie♥ said...

sedapnyer..tambah ngan lobak masin huh sedap tue...
moga arif cepat sembuh

YanDarwisy said...

Ni yg nak buat bubur nasik dgn sambal udang balik ni. terliur sudah.

LYaFRINA said...

ENA.. BUBUR TU SDPNYA.. ESPECIALLY KALO TIME BDN X SIHAT LG BEST MKN.. LETAK LOBAK JERUK TU.. LG MELETUP...

TERUK GAK MERAH2 KAT BDN AYEP YER.. MSTI X SELESA N GATAL2..

EINA.. TBA2 LYA TRASA NK BLAJA MJAHIT.. SNG.. XYOH PIKIR KOS NK UPAH JAHIT N FIKIR BAJU SMPAT SIAP K X.. SNANG X NK JAHIT??? SBB LYA MMG FAILED. INGT MASA KELAS KH DULU.. NK GUNA MESIN JAHIT XRETI... KAKI X BEGERAK.. PUNGGUNG J Y BGERAK MSA GUNA MESIN JAHIT TU.. HBIS ORG KTAWA TGK TIME TU..

MrS. F!zA said...

terus rindu bubur nasi wan kt kpg!! sedapnya..dulu duk ngan dia selalu buat pastu mkn ngn ikan masin.. uwaaaaaaaaa sedapnya

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

la ni balqis plak dah demam...hu..hu..pagi tadi bawak pi klinik...moga haidar cepat sembuh k...sedap la bubur MCD tu...nyam2

nieda said...

sedapnya bubur nasik..sian dak arif

az rina a.k.a jaijina said...

ala kak, sedapnye bubur ahkak tu..sahur nnti boleh masak kot, tu pon kalau hubby nak makan jugak..

mek da ©™ said...

nk buat jgk la...dr xmkn langsung ok gak

Zaidah said...

semoga ayep cepat sembuh....baru nak plan masak bubur berbuka nanti...

Fieza79 said...

wahh best arr bubur nasi...ishh rasa tingin nk mkn la pulak...buleh gak ni curi idea nk wt sahur...dh tak lalu nk mkn nasi..huhu

sian arif ye eina..abis merah2 bdn dia...tp org kata campak takleh mkn ubat ehh takot nnt bintik2 merah tu tanak turun ke kaki..maksud nya tanak semboh...Irfan dulu kena campak fieza kasi minum air kelapa muda...ikut petua mak..!

Ena said...

ena hari mingu lepaspun buat bubur juga.. tapi utk budak2 la.. sekali bila timebg dorang makan memg rasa teringin jrk.. heheh..

sian ayep.. mesti gatal2 tu kan.. nasib baik mama pun cuti leh la melayan gak.. ;D

fabulous.farah said...

byk gak campak..sure panas gatal2..sian ayep

~~*Lady Salwa*~~ said...

kadang2 buat bubur nasik ni lagi berselera makan daripada makan nasik berlauk...

tetiba rasa nak buat bubur nasik lak utk berbuka esok... hehe

sian arif ye. gatal2 tak tu??

chugie said...

emm memang sempoi betul menu tu..

mesti hubby eina jenis x memilih makan kan? senang je.. masak pe semua balun!

Dilla Ady said...

bahagianye la kan kalu ari2 masak nih jek..hahaha..senang, cepat..

sedap gak sesekali layan bubur nih...uwahhh...tetiba teringin la pulak..

eT said...

mmg sempoi la menu tuh...best jek nengok...huhu

'NuReeN' said...

sempoi2.. slalu yg simple ni la sedap..
merah2 bintit2 kat bdn ayep tu nmpk mcm teruk jgk kan.. hope ayep cpt sembuh.. ellesya pon pernah jadi tp cikit ja terus bwk g klinik doc bagi ubat sapu N esknya dh ok..

Aleeya said...

simple tapik bukak selera tol huhuu

ann @ hatiberbunga said...

b4 this ayep demam tak? aritu ayra pun kena camni. abis 1 badan. sblm tu, dia demam teruk 3 ari. last2 doktor ckp ayra kena campak keladi..

hopefully, ayep x seteruk mana.
cepat sembuh ye sayang!

Ain said...

siannya tengop ayep, moga cepat sembuh ya sayang....

sedap jugak kalau dapat makan nasi air waktu berbuka....

nyummm...nyum...nyummmm...