About

Tuesday, August 3, 2010

.: BonGo..eh eh.. ManGo...besaR punYa! :.

morning!
n3 pemanas ari ni..
mango..besar punya!
isinya yummy2x..mama kupas letak dlm peti ais..
sedapppp woooo...

dah lupa dr negara mana Mango ni..
orang kasi kt abah!

jom layan sket ghupe Mango ni..
arif, mama suh interframe skali..
tapi dia langsung tak teruja tgk buah tu..
buat slamber jer..
huhu..
ooh..apa pulak tetiba mama letak atas riba ni...arif rimas la..
herm..baik arif menabung..ngacau tullah mama ni..
see...arif wat taktau jer..tak layan pun buah tu...still khusyuk menabung, syok ada byk syiling! ^_^

p/s semalam after balik ambik arif bwk dia g klinik. arif still demam & CBnye dah ok, takde lagi..doktor cek..CB mgkn sebab pemakanan..mama bg dia hirup kuah laksa =P (sah2 la salah mama!)..dan demam maybe sbb giginya mau tumbuh, bwh sblh gigi 2 btgnye..dan geraham jugak..Doktor yg cek..huhu..hope cepat la baiknya. Malam tadi panas nya tnggi, risau gak mama..tapi si arif jenis cool, dia tak merengek, tidur lena sampai pagi..cuma mama yang risau sbb panasnya sesangat, 1 badan panas...mama jelumkan dgn air asam jawa..Alhamdulillah pagi ni ok sket!

25 comments:

♥Azie♥ said...

besaq nya....

moga arif cepat sembuh

[-suziey-] said...

umangaih besarrrr punye..mcm betik dh tu..uish mmg best giler belasah tu..ade lg x? ptg ni kt g umah ieyna nk mkn bongo..eh silap mango:p

Ena said...

Omaaaih!!
bosarrrr nyekkk!!
kalau ena tu makan mesti tak abis..
hehhe..
tapi kalo makan letak lam peti ais dulu cam eina buat tu.. memg.. yummyyyy.. leh baynag dah niee..

alolorr.. ayep tak layan ye uah tu.. agaknya buat tu besor sangat.. geri kot si ayep tu.. lagipun duit syiling tu lagi menambat hati.. leh bunyi2 bila dimasukkan dalam tabung.. Tingggggggggggg!! hehe

MrS. F!zA said...

mcm rupa buah betik je. sejibik! pestime tgk ni. huhuhuhu

Sue said...

ayep mana nak heran buah mango tu. main lagi best kan ayep. tu utk mama kot... ada pa pe ke mama ayep ni? hehehhe...

**terliurrrr pulak. ishhh nk carik gak la pelam muda.

~Siti Hajar~ said...

besaunyerr...tp skli tgk mcm papaya la..

manggo dr mana tu? ada jual kat cni tak? terliur tau..huhu

mek da ©™ said...

ehh..besar tuh..potong bg sini cket..hikhikk

norihan said...

wahhh....besarnya buah mangga tu...tak pernah tengok pun...sedap ke iena...?la Arif tak sihat ke...semoga cepat sembuh ye

♥etiey erywan♥ said...

waaahhh besarnya! hehhe arief makin comel la weyyyy

nieda said...

budak2 mmg mcm tulah..nak tumbuh gigi ada yg demam..mcm Humaira alhamdulillah x demam, cuma meragam..tak selesa kot..habis air liur terkeluar je..ni geraham atas pula nk tumbuh..

bagusnya arif, x meragam...

ejaMaria said...

wah... manga besar tu... blend separuh buah jus... serius sedap!

zue @ annaleeya said...

mak aihhh.... bapok beso mangga tuh... hehehe...

smoga ayep cepat smbuh erk...

fabulous.farah said...

huhuhu.nak naik gigi rupenye..bagus la ayep demam pon x merengek..

rasa pernah tengok mangga ni kat jj. mahal la jugak sekilo. dah la sebijik tu mesti lebih sekilo kan. huhu.

mummy_ayu said...

besar tu..masi tak? nampak mcm manis je..kalu anak buah ayu nie dah sepak dah buat bola..ari tu dia sepak durian, terus takut ngan durian..

Fieza79 said...

besor nya manggo tu...sebiji je ka eina..pesal tak kupas nk tgk cm na la ghupe isi msti tebal giler..! nyumm..yumm sedapp

Mimie Fazira said...

besar punya !! ... manis dak isi ... mcm pelam siam je bentuk die ...

rATu kEBaYA said...

besarnya mango ni... mintak sepotong..

harap ariff cepat sembuh ye..

Intan Inn said...

uishh....besar punya mango nie...beli kat mana tue..mesti manis kan...sedapnyerrr....

az rina a.k.a jaijina said...

catek cat baru uamah akak ni, hehehe..

besar bena buah tu kak..haisy, kalau dapay makan ni mau tak baih tu..

BIONIC WOMEN said...

wahhh...kalau x silap dari africa mango ni..sebab my mom pernah beli. Anak saya amat2 suka mango..sebab tu nenek dia slalu beli mango...mahal pun xper demi cucu..hehe
Saya ad terbaca magazine...budak nak tumbuh gigi majoriti kena CB. Anak saya pun kena CB masa nak tumbuh gg..

Mama Hanim said...

huhu..besaq giler tuh.. x penah jmp kt kedah nih..

semoga ayep cepat sembuh ye..

haslina said...

besarnyerrr...puas hati tu...

~~*Lady Salwa*~~ said...

Sedapnya pelam yg dah masak... cicah ngan sos+kicap lagi sedap... hehe

sian arif ye. Faris dulu masa nak tumbuh gigi rasanya demam sehari camtu je kot... harap2 cepat2 la baik demamnya. Nasib baik tak meragam ye... gud boy...

mamamiera said...

uihhh.. besar punye mangga dah.. zai 1st time jumpa mangga besar sgt mase zai tunang dulu dpt dr sblh lelaki..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Besaq punya..mkn sebijik pon dh cukup kenyang tu kan..hehe..

Baguslah Ayep..kecik2 dh blajar nabung yer..bagus2.. :)