About

Thursday, August 19, 2010

.: baRu naK taYanG..hehe..:.

oooh biasala bulan ramadhan ni kan..
makin berlumba2 orang tayang gambar makanan..hehe..

ni haa..menu on last friday!
heavy betull...tak larat nak makan..

jom tengok, apa ke dia menunya.. ^_^
harap maklumlah ye, menu mama kalau hari bekerja ni
banyak tunjuk2 je..hehe..
alasan ?
sampai umah lewat..
dan abah kata tak lalu nak makan nasi..hehe..
so, beli jerlah ^_^

heavy kan..huhu..

mee jawa for abah + kuetiew sup for mama! (RM3/jenis)

oooh..ini faberate n idaman mama, terasa nak raya lak, makan lemang+rendang...nyum2x..^_^ (RM3lemang-RM3rendang)

ini si abah yang nak sangat beli..makan tak habis..hoho..ayam percik (RM5/3pcs)

TOTAL belanja : RM17/ 2 orang...mahai sket hari ni..selalu RM10 jer..huhu..


23 comments:

az rina a.k.a jaijina said...

samelah kite kak, rina ponmain tunjuk² je..sejak hubby demam² ni dia tak selera nak makan nasi..balik keje singgah aje param..

Lelord said...

bestnya kalau dpat lemang....

mamalieyna said...

az rina:
tu lah hari2 param jerlah..senang!

mamalieyna said...

lelord:
eina pun dh lama sgt2 mengidam nk makan lemang tau..akhirnya dpt dbln puasa ni..yuuhuu..^_^

chugie said...

yang menyentuh perasaan, lemang dan rendang tu.. alahai, sedapnye!

chugie said...

yang menyentuh perasaan, lemang dan rendang tu.. alahai, sedapnye!

Dilla Ady said...

awal ye da ade org jual lemang kt sane..kt tempat dilla nih lum lagi..

btul la..sesekali layan lemang..mmg bezz...

mamalieyna said...

Chugie:
sedap kan lemang...! eina pun dh lama ngidam ^_^

mamalieyna said...

Dilla Ady:
dah ada..tp tak ramai lg la..awai kan..^_^

hazlina said...

Sedapnya tengok lemang tu,teringat plak lemang dekat trg...lemang kijal..huhuhu!!

eT said...

wahhh...cam menu hari raya plak..huhuhu..sedapppnyerrr....

Fieza79 said...

btol la mcm menu hari raya lak...eina dh tak saba nk raya agaknya..hehee

owhh eina pon main tunjuk2 gak time hari bekerja ye, ingatkan msk tiap2 ari..!

MrS. F!zA said...

ooo tayang satey eh?? tggu la arini jugak pi cari satay kajang! heheeheh terliur dan jemu dgn masakan sendiri dah ni..ceh alasan phl plan hari ni nk beli..hehehe

norihan said...

sedapnya semua tu...boleh habis ke iena...terliur lak tengok ayam percik tu..hehe...

~~*Lady Salwa*~~ said...

herm, bestnya juadah berbuka akak nih... sal pun dok teringin gak nak makan lemang... sekali husband sal beli lemang je, rendangnya lupa beli... huhu...

lama tak makan mee kuah... tetiba rasa teringin lak bila tengok mee jawa tu..

mama qis said...

esok juga i g cari satay. hehe..

by the way, salam Ramadhan to u and ur family. salam kenal from me:)

mummy_ayu said...

yum yum..sedapnya tgk lemang & rendang..nak cari gak la...

hajarus said...

tgk lemang ngan rendang tu rase cam dah nak raye pulak... tergode hajar tgk menu2 kat atas ni...

nza said...

pagi2 jejln umah eina dh tgk makanan...xthn weh!!!!

Adlina Husaini said...

cedapnya ayam percik mamalieyna tu ^_^

kena p param ni..ina tak jenguk lagi param kat putrajaya ni sedangkan lokasinya depan opis jer

Iela Fazielah said...

wah sedapnyer menu berbuka.... ila awal2 puasa dah beli lomang kat jusco... bl sebatang terus dgn rendang... giler kentang nak smbut raya..hahah

Mama Hanim said...

perhh..mables btul menu eina tu ye..best2..

fabulous.farah said...

huhuhu..awal nye kak ieyna raya. dah makan lemang=p

ayam perik tu nampak menarik..