About

Monday, August 23, 2010

.: AriF taK siHat ke? :.

Oooh…sabtu malam..badan arif macam panas2 suam gitu..
Mama letakkan tuala basah kat kepala dia..
Tapi dia taknak…rimas agaknye..

Arif ok jer, aktif , berselera makan dan macam sihat jer..
Cumanya badan dia tu, dedar semacam..
Pastu badan bintik2 merah..
Haissh risau juge ler..

Tapi masa siang hari ahad semalam ok jer..
Cuma elok petang tu..
Makin jelas pulak merah2 dia + banyak..
Nak kata campak dah pernah kena..

Ke memang boleh kena banyak kali ye?..huhu..
Tapi sebab hati tak tenteram, bwk jgk la
Arif ke klinik malam tadi, dalam kul 8 lebih..

Dia memang aktif, cuma mama perasan dia kerap..
Angkat baju..gatal maybe..tu yg bintik2 merah tu..

After jumpa doktor..doktor kata takde pape..
Bukan campak, denggi, salah pemakanan or whatever..
Cuma simpthom sampingan budak demam..
Haish..camtu pun ada ke.. (^_^)
Tapi ok la, sedap sket dengar kan..

Doktor kasi ubat tuk demam, tahan gatal dan ubat sapu..
Al-kisah..arif aktif tak kira tempat dah sekarang, tapi still boleh di kawal..

Kat klinik tu…sana sini, dia dok jln2, panjat2..
Pastu bila mama snap gambor dia..leh lak dia pi balik tmpt tu..
Kekunun nak suh mama snap lagi..
Siap posing lagi tu haa…haha..makin bijak nak berposing dak yep skrg ni..hikhik..
Jom see…pic kurang memuaskan sbb pakai HP sajo..blur2x..huhu..

ni mama snap curi2...dia perasan..
terus pi balik tempat tu, bersandar then buat aksi gini..hehe.. =P..posing pesen apa ntah!


lari..sana sini..hoho..

tu je kesahnya..ubat mama kasi letak dalam botol air malam tadi, ubat tahan gatal je sbb demam cam tak jadi jer..Alhamdulillah..dan pagi ni, sapu ubat seluruh badan..hope takde papelah! sihat sejahteralah hendaknya!

p/s sempat timbang kan arif kt klinik tu mlm tadi, berat arif sekarang 9.9kg..^_^


23 comments:

az rina a.k.a jaijina said...

badan dedar pon kite dah tak tentu hale dah..ni kan pulak demam ye tak..tp seb baik arip kuat kan, so demam tu tak jadi nak merebak..

mane nye tak pandai posing kan, asek² mama nak snap aje kan, haruslah arip dah pandai bergaya depan kamera..

MrS. F!zA said...

gud boy la arif nI! demam2 pon leh lari sna sini lg..lgsg tk lemau..

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

cam kenal je klinik tu...Dr.Sharifah ke?

fabulous.farah said...

huhu..bagus la xjadi demam. cepat2 membesar sampai lebih 10 kg.

mamalieyna said...

az rina:
tu la kan..dah dedar sket, kita dh risau,,apatah lg kalo demam!! hoho..

hehe..tu ler..arif dh biasa .. =P

mamalieyna said...

Mrs Fiza:
tu le pasal, nak demam, terus tak jadi demam ^_^.Alhamdulillah...

Alimaz-Kembara Terasing said...

sama la dengan anak2 saya kalau ke klinik tak duduk diam....

mamalieyna said...

anje:
ye betul...ala tau la x-staff kt situ..hehe..tp mlm td, doktor india tau..doktor ragu ...first time jmpa doktor india kt situ, baru kot..

mamalieyna said...

fabulous.farah:
alhamdulillah..terbantut demamnye ^_^

mamalieyna said...

Alimaz:
tu la kan..sihat tak sihat, aktifnya sama jer..huhu..

~~*Lady Salwa*~~ said...

ingatkan kena campak tadi...

tapi memang pun. faris pun pernah kena camtu gak. ingat campak, rupa2nya kesan sebab demam...

dah pandai posing ye ayep.. hehe. faris jugak la yg susah nak amik gambar dia....

Adlina Husaini said...

shian dia..tapi tu la bebudak kan..kalau tak sihat pun tetap semangat nak main ^_^

Mimie Fazira said...

hehehe ... takde rupe budak tak sihat ... ceria jee ...

Ju@Lucky^Mummy said...

alergik kot.. perubahan cuaca pon boleh buat anak kita lain macam je..

Ena said...

eina,

irfan yg mmg tak sihat tu pun bila siang main nye tak de ruoa org tak sihat.. bila malam mula la merengek sepanjang malam dan panas nye Ya Allah sampai ummi tak leh tido.. huhu

Ieda Al-Habsyi said...

moga arif cepat sembuh,takpe kalo demam still aktif lari2, kita tgk pon tak susah hati sgt kan, amboi...arif makin ensem lah, maaf aunty dh lama tak mari sini, internet opis dh arwah, sempat jengah mlm je, hehehhe! :)

muaxxx tuk arif :)

Fieza79 said...

demam2 pon buleh lari sana sini siap nk posing pulak tu..hehee

Arif mcm tk bape nk sihat je skang ni eina...kejap2 suam2 bdn tu...jgn berlanjutan smpai raya dh la musti tak sonot nk raya nnt...

tk pa sat ja tu eina...nnt2 ok la tu..

Azfa said...

bila anak x sihat.. kita yg susah hati sgt2...

YanDarwisy said...

Alo..lo... siannyer. Auntie doakan afif sihat erk.

LYaFRINA said...

agaknya ayep demam nk blh sesuatu kot @ tumbuh gigi lagi.. @ b'alih bulan/tahun

Ain said...

dalam pada tak sihat aktif sana sini ayep erk...

gud boy la....

mek da ©™ said...

ayepp jgn demam lama2 tau..nak raya ni..eee

Mama Hanim said...

good boy ayep.. demam pn tetap cergas gitu.. semoga cepat sembuh ye ayep..