About

Wednesday, July 21, 2010

.: uPiN & iPiN :.

takde ape..
cuma nak abadikan..
hadiah ke-2 dpt dr bank rakyat ni
sebab...menambahkan simpanan ke dalam akaun anak..NURI!

dulu first time dapat beg..
kali ni dapat tabung lak!
kiut sebab ada gambo upin ipin..^_^

arif pun mama dah ajor cara nak menabung..
suka la dia..sudahnya asyik meminta duit syiling jer..
huhu..dah habis stok la arif...

abah habiskan tuk menambahkan simpanan arif lah!
sekali dengan duit2 yang mak tok & tok ayah kasi & mak ngah kasi..
setiap kali datang, mesti arif dapat angpau..
sekali harung la abah pi simpan..
syiling tabungan abah pun banyak..
Alhamdulillah...simpan sikit2 lama2 jadi bukit! ^_^
nak sambung belajar nanti, senang kan arif.. Insyallah...

ni ler ghupe tabung tu..

boleh pusing2 lagi..main padanan gambar..sbb tu nampak cam ada line ^_^

dan selingan...arif diberikan kesempatan main masak2 =P

seronok sangat lah tu..!
takde ape pun dalam tu..hiks..



30 comments:

Ena said...

upin & Ipin.. suka la ayeo tu ye mama.. ;D

heheh.. happy dak ayep leh main masak2.. nak jadi chef ker? ekeke.. ok gak tu.. nak order nasi goreng kg 1! ;D

Izan Ishak said...

cantik tabung upin ipin tuh~~
haahhh...ayep nak tolong mama masak ek?

nza said...

bagus la kecik2 dh diajar menabung...dh besar nnti senang la mamanya...he...

Anje a.k.a Mama_Balqis said...

balqis pun ada tabung tu tapi warna biru tak de gambo upin & ipin...wah leh la tambah duit nak kan tabung ni,

Fieza79 said...

kecik2 dh pndai menabung...
mesti arif suka simpan syiling lg pasni ni eina, sbb akhirnya dpt tabung comel...

sume pandai la arif ni...serba serbi smpai bab memasak pon dia dh ambik alih tu...heheh..

mamalieyna said...

Ena:
mmg suke la dia ^_^

haa nasi goreng kg siap!!

mamalieyna said...

Izan:
cantik kan..^_^
heee..saja nak alihkan perhatian dia, kalau tak tu sibok nak ngemas kt dapor..huhu..

mamalieyna said...

nza:
Insyaallah..^_^

mamalieyna said...

Anje:
dia ikut musim kot ye..hehe..comel tau, g la tmbh simpanan, dptlah nnti! ^_^

mamalieyna said...

fieza:
tu la..ada tarikan upin ipin ni..^_^

yezza..serba boleh arif ni..hehe..

mek da ©™ said...

sebut psl upin ipin ni..haikal kalo tgk ape je jenis katun mesti dia ingat ipin..xde nama lain..eeee..wuii ayep grg ape tuhh

mek da ©™ said...

sebut psl upin ipin ni..haikal kalo tgk ape je jenis katun mesti dia ingat ipin..xde nama lain..eeee..wuii ayep grg ape tuhh

fabulous.farah said...

haha..suka sangat orang bagi peluang masak2..haha.cute

fabulous.farah said...

haha..suka sangat orang bagi peluang masak2..haha.cute

♥mamaQASrina♥ said...

ihiks..kat umah kiter pon ada gak..maklumlah dh bapaknyer kejer bank rakyat..hihihi..

baguslah ayep..kecik2 dh menabung..

Zaidah said...

chef masak ngan tak pakai baju...panas ker chef...hehehe

N.A.I said...

hehe..kiut je ayep trgelak main masak2 ng sudip mama yek.

~Siti Hajar~ said...

Bagus eina...dr kecik ni la kita kn ajar, anak kami ketiga2 sy dh ajar menabung, tp tabung anak2 sy special tau, ayahnya bt dgn botol bedak aje dan semuanya dh hmpr penuh..

pasni blh buka akaun sspn plk..

ezan said...

bagus la arif.. kecik2 lagi dah menabung. dah besar nanti sure kaya .. heheheh...

norihan said...

wah...mesti banyak duit arif ye...boleh aunty pinjam...baguslah arif menabung....nanti dah besar tak yah susahkan mama dan abah ye...

wan sujaihah said...

kak besar sgt kuali tu kak...beli mainan masak2...silap2 jadi chef..hehheh

maszmadi said...

uih!! leh jadik chef la arif nie..

Dilla Ady said...

acha dulu pun dapat tabung gak..tp tak dapat la tabung upin ipin nih..tak aci...nk jugak..nk jugak..huhu..

rajin arif tolong mama ye...

mummy_ayu said...

wah..bukan main arif masak..tapi mana baju ngan topi sayang? he he he..tomei jer...

iem said...

rajinnya ayip, masak apa tuk mama tu hehe

[-suziey-] said...

ooo menabung dlm bank rakyat yek..hehee..

comel la plak..ni kaluaQeel dpt msti suke giler..hiks:p

mamamiera said...

walla.. nk jd chef ye ayep..
xkesahlah papepon kalo jd chef jgn gigi bawah lebih kedpn dr gigi atas eh.. mama nya ade paham x..? =p

Ain said...

bakal chef tersohor sedang menunjukkan skillnya....

hehehe....

Mama Hanim said...

chef masak dgn gaya seksi..hehe..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

alolo..comelnyer dia masak sambil tersengih2.. ;)