About

Wednesday, July 14, 2010

.: teMpeKaN baHaN buKTi.. :.

bahan bukti apa eh?..
hehe..
ala pasal si arif ler..
suka sepah2kan umah skrg ni..

sptmana mama dok citer kt previous n3..
seeeeeeeeee...malas nak bebel panjang lagi..
nanti dah besar, arif tengoklah eh..
camno gaya arif bila balik umah main menan...

layanzzzz......^_^

kat bilik je sepah..ok lagi..mama leh terima...

ini.....depan tv yeee...tapi ok gak la..umah kite bukan ada tetamu pun nak datang ^_^

so, arif main jer lah ye...sepah2 je lah ye.. :)



tekun bila dpt main..

camni punya gaya pun ada..apa2 jerlah arif.. ^_^
siap main baling2 lagi..adooiii...


p/s : layan jerlah ragam si anak ni..janji benda mainnye tak merbahaya, redha jerlah..walau rumah sepah mepah..huhu..

31 comments:

Zaidah said...

dah sama macam firas plak...suka menyepahkan barang..pastu tinggal...kain yang mana kita dah lipat..tu lah yang dia selerakkan...

mamalieyna said...

zaidah:
tu aa kan, sementara diorang ni nk btl besar, byk tul c0baan...huhu..

iem said...

samalah ngan faiq,masuk umah je habis dia angkut semua mainan kuar sambil tengok CD sambil main huhu

Ain said...

pasrahkan ajer la kan....

dah puas dia main nanti, kita kemas balik....

huhuhu....

pssst, apa kata eiyna ajak ayep kemas menan tu sama-sama....

ain selalu wat macam nie kat danish ngan sarah....

"lepas main kena kemas balik k"

berebut pulak memasing nak kutip menan....hehehe

Ena said...

heheh..
camtu gak la ngan anak2 ena tu.. lagi fenin sbb menan dorang makin bertmabah.. pastu yg kecik2 ngan yg besar2 tu abis patah riuh dikerjakan dak 2 badik tu.. dah main skrg kao dorang tak kutip ena pastikan dorang kemas balik.. kalo tak ena sorok, kalo nak main jugak kena janji dulu kemas balik.. kena wat sama2 ngan dorang la.. huhu.. fenin kan!

fabulous.farah said...

hihi..sabor yer mama. nanti ayep besar ayep kemas sendiri la semua toys.hehe

~Siti Hajar~ said...

ala rileks arr mama...lps main nti arif kemas la blk, kalu arif lupa kemas, mama tlg la kemaskan...hehe...mama jgn marah2 yer...

az rina a.k.a jaijina said...

hoho, bersepah umah dikejekan arip ni..samelah ngan echa tu, seb baik menan dia tak bnyak..

♥mamaQASrina♥ said...

huwaa...addeeii..penat loorr..
takpa janji diam kan ayep..huhuhu

zue @ annaleeya said...

samalah mcm airel.. ummi redha dlm geram.. huhu..

tp slalu akak akan ckp dgn airel.. cepat2... sape simpan byk, dia menang... sambil sorak2 la yea menang gitu... mmg konpem airel akan lari2 kutip seme menan tuh balik... hahahah!!!

mamalieyna said...

iem:
huhu..lumrah anak2 seusia gini kan..redha jer ler..

mamalieyna said...

Ain:
huhu..tu la..dh cuba praktikkan jugak, kengkadang dia join kita kemas, kengdang wat donno, main benda lain lak..hukhuk..

[-suziey-] said...

syabas beta! ekekk:D bese la tu..sama la kita..jenuh mengemas..ank nk membesar..biarkan je la

mamalieyna said...

Ena:
tu la kan..dr sehari ke sehari makin bertmbh lak menan depa..arif ni bkn beriya beli pun, lama2 jd byk la pulok! ena oklah ada si kakak yg leh faham, kalau bgtau camtu, ni si arif ..huhu... ikut suka dia la..tp kngkdg try gk ajar dia..sekali sekala dia tolong kemas sama, selalu tu...makin dikemas makin disepah pulak..alahai..

mamalieyna said...

fabulous.farah:
yee...harapnye gitu lah! ^_^

mamalieyna said...

~siti hajar~
hehe...agaknye itu la yg ayep nak ckp tu..ekeke..

mamalieyna said...

az rina:
tu la..mmg lumrah anak besar gini kan..suka main sepah2x..huhu..

mamalieyna said...

mamaQasrina:
tu la penat2 pun janji anak main diam2 ok la..^_^

mamalieyna said...

zue:
hikhik..airel dh faham sket dah, ok la..cam arif ni..haih tak makan saman, makin kita kemas, makin disepahkan...last2 mamanya bior je smpai dia boring nk main..huhu..

mamalieyna said...

suziey:
tu la kan..bior kan jer..seb baik umah kita ni tak selalu org mai..tak la kesah la umah sepah2 sket =P

mumyShaneQeisha said...

anak2 saya pun sama..suka sangat sepah mainan.bila mrk tido baru dpt kemas

ita cutevirus said...

rumah bersepah adalah perkara biasa bagi yg ada anak kecil seusia ayep & iyyad... ahahahhahahhha...
tu belom kire diorang makan... kalo amek gambar lepas makan, lagik haru.. ehehehhe...

ummumishkah said...

khusyuknya dia main!! :P

nieda said...

peel sama mcm humaira..rasanya semua budak sama je..nanti dah beso sikit pandailah arif kemas..kan sayang??

Fieza79 said...

hahaa..mcm tu la anak2 eina...kkdg tensen jugak ehh..

tp sonot je nengok arif sepah2 kan tu...asik...! mentang2 mama tak jerit kemain leka lg...

p/s: fieza dh jwb tag contest tu..eheh

Nadiah Sidek said...

siap letak bahan bukti lg..hehe. ada anak kecik mmg takleh lari la dpd rmh bersepah

'NuReeN' said...

sama cam ellesya tp lps main nureen mintak dia kemaskan balik tp kemas separuh jerr lain nureen la kena kemaskan..

skrg da xtvt baru 'mewarna' nureen belikan set colour N buku BARNEY kat dia dh kurang la sepahkan mainan ;)

~~*Lady Salwa*~~ said...

Ha, arif ni boleh la geng ngan abg faris... suka sangat sepah2kan menan. tambah2 lego... habis dibaling ke sana sini...

tu la kan akak, nak larang memang tak boleh la. baik diaorang sepahkan mainan daripada main menda2 yg bahaya...

tapi kita la yg penat nak mengemas... kadang2 bila geram sangat sal sorok je dalam stor... hehe. tapi pandai lak dia pi bukak stor tu amik menan dia... huhu

Hamizah said...

dah besar skit fhm la tu..

Mama Hanim said...

hehe..bg chance la kt ayep tu..kui3..

mek da ©™ said...

byknya menan ayep..mek da dh simpan haikal punya xnak bg dia main lg..so skang dia tgh mogok