About

Wednesday, July 28, 2010

.: AHad ke FUD @ Bkt Jalil :.

yuhuu..lambat sket bersiaran..
herm..biasa la kerja kan..
ada hari harus mendahulukan kerja, ada hari, kerja boleh dibelakangkan =P
hahaha...sgt tidak bagus statement tuh! ^_^

on last sunday..kami ke Stadium Bkt Jalil
ada FUD (Festival Usahawan Desa)
tau ada ni pun dr Mak mama a.k.a Tok Kedah Arif..
Tok Kedah Arif turun Bkt Jalil..ikut rombongan anjuran RISDA
bab2 kraftangan ke, usahawan nye festival ke..mak sure ikut serta
itu yang sampai hari ni..merata2 mak dah lawati..
kalah si mama ni..mana pernah sampai sejauh mana Tok Kedah pernah sampai..^_^

tu la, berkat aktif dalam persatuan itu ini ni..
merata org bwk jalan..lagi2 pulak mak sorang2 je kt kampung tu..
senang lah nak ke mana2..adik hujung minggu je ada kt umah..

ohhh..pnjg pulak mukaddimah..
tapiiii...yg terkilannye sebab...
sempat jumpa bersalaman & berpeluk cium jer..
sebab mak ada nak ke lokasi lain pulak..
ikut rombongan kan..
si abah kerja on sunday tu, tengahari baru balik..
so, tengahari baru bertolak g Stadium
itu pun kira nasib baik jumpa sblm mak naik bas semula..
betul2x jumpa di tepi jln jer..
tak terfikir nak snap2 gambor..huhu..takde bhn bukti kali ni =P

pepun after jumpa mak, barulah kami menerjah ke tapak Festival
hujan lebat la pulok...huhu..tak best!
layan gambar jerlah..


mama pun pakai sempoi je, dekat dgn umah kan..hehe..
kami di sini...
dah nak hujan time ni..huhu..tak sempat posing kt kereta berhias ni..lawa2x..
arif n abah..tumpang berteduh, hujan sudah lebat! eeii..ada robot!


cunlah kete pinky nii...^_^
banyak brg kraftangan...jamu mata jerla...huhu..
berteduh lgi..
ohho...ada persembahan dr Orang Asli...sangat menarik!
ada penyanyi org asli jugak...cayalah! power suara...^_^
sekali...diorang turun pentas...seramm lak nak tengok dkt2..ada yg dipggl menari sama di pentas...seb baik dok blkg2 sket..hehe..
ooohhh...ini kawan abah...dah hampir 20 tahun tak jumpa..tetiba jmpa kt sini..dia kerja dgn Kementerian Kemajuan Luar Bandar kt Johor..bahagian Kugiran..^_^.. dia yg menyanyi itu!


sampai tertido arif dibuatnya..huhu..
bangun tido, sblm balik, singgah pamera dalam khemah pulak..ceria arif after bgn tido..hehe..
ni jer sempat dibeli, hujan lebat, berpayung dr gerai ke gerai..susah ler..tak best..huhu.. tapi dpt beli ni pun kira ok sangat lah! h

sekian...^_^


18 comments:

zue @ annaleeya said...

sian ayep.. smp tertido tuh... penat ikut mama yg suker berjalan... heheh!!!

maszmadi said...

comey la kreta pink tu..

n so sweet arif tido.. comey gitu.. hikhik

MrS. F!zA said...

cantiknya keta pink!!!

landing baguih punya ayep tido..hehehe

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

makin comel arip ni..geram autie tgk tau..grrr...

bes eh mek na g tempat2 camni? crowded tak? kita tak suka tempat2 crowded. bikin kapla gue pening

Zaidah said...

ayep n keta pink tu memang comel....tapi klu firas tempat ramai orang macam tu mesti nak meragam kepanasan

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Ayep seba blue yer..comel jer dia tido.. :)

Ena said...

siannya jumpa mak kejap je yeh!.. tak sempat nak bermanja si ayep tu..

alahai.. sampai tertido2 dah ayep tu ye eina.. alolor.. penat sangat la tu gamaknya.. hihi

Tak pe la.. dapat juga beli kalo ena la mesti tak dapat dah tu.. maklum la sorang bawak satu anak.. tak nyompat la nak nyiggah kalo hujan.. huhu

[-suziey-] said...

ooo sweetnye kancil barbie tu..hiks:p

senang je ariff tidoq ek:D

LYaFRINA said...

wowww.. MIL aktif psatuan.. elokla tu.. blh hilang boringkan.. dpt gak merasa berjln k negeri org.. byk faedah tu..

wowww.. ayep makin encem dh... msti teruja dia kan..

kete knciltu..comelnya kaler pink.. msti ownernya pompuan..aiii.. beribu la habis buat airbrush kat kete tu.. tp kalo dh minat x kisahkan.

az rina a.k.a jaijina said...

takpe, balik kampung nnti buleh jumpe mak puas2 ye kak..

besnya pusing2 kat tempat keusahawanan..saya mmg suke jalan2 kat tempat macam ni..

~asha~ said...

alahai ayep..kiut betul tgh tido

Fieza79 said...

dh penat arif ikut mama jenjalan...jap2 jln jap2 dudok..pastu terus ttido...huu..

lorr jmpa mak skjp je ehh...huu kalau fieza mau sayu ati ni..tak puas jmpa..

tahniah eina menang contest lg...caya la..!

Mama Hanim said...

cantik kancil pink tu..tp ayep lg cute..hehe..

iem said...

patutlah nampak penuh je kt situ ada karnival nii rupanya..

tp cantiklah kancil pink tu hehe

nieda said...

cantik keta pink!!!!

arif kepenatana sampai tido ye

e.l.i.z.@ said...

semua org suka kete pink tuh heheh

mek da ©™ said...

kete pink!!!!!! kete pink!!!

fabulous.farah said...

rugi nye xtahu..suka pergi tempat mcm i beli kerepek2..huhu