About

Monday, June 14, 2010

.: SeseKaLi biaRkaN si KeCiL maKaN senDiRi :.

Yee..
Mama takla selalu praktikkan..
Cuma sesekali..
Kalo time mama nak makan, arif berjaga..
Dan sudah sepatutnya dia teruja nak makan juge kan..

Arif sangat pantang tengok kita di meja makan..
Harus + wajib..dia sama sibuk nak makan juge..

Ok..piccas taken on last Saturday..
Sesi makan tengahari c.u.m melayani si kecil makan!

Tapi kan…..
Mama suapkan sambil2..
Sebab apa tau..
Arif ni…so sopan la time makan..
Hanya guna 2 jari sajee…!
Aduhai anakkk…bila la nak habis gitu kekdahnye..
Ada la sebijik dua je melekat kat jari comel tu..

Siap nak suapkan si abah tu..huhu..
Layan sket piccas..


..yg ni mamam kentang, ok la...
..hanya guna 2 jari saje...ibu jari dan jari tengah..huhu..
..nyum2x...gaya bukan main..padahal sebijik 2 je nasi masuk mulut..aduhaii...!
...seee 2 jari saje..pegang kentang, nampak la besar sket, kalo pegang nasi..huhu..
..best bangat lah tu..dpt mamam sendiri.. ^_^
..nasik arif on last saturday..yummy2x.. =P
huhu..merenung nasi..sambail mengunyah..

Kesimpulan : dalam dok biarkan si kecik makan sendiri tu, harus la jugak membantu dengan suapkan bersama. Kalo idak penat looo nak temankan dia, sungguh sopan ok…nasi yang bertarabur bawah boleh bilang jer..huhu..tapi taktau la kot2 bila dah besar sket nanti.. makin ‘sopan’ dan ‘tertib’ dia makan..huhu..mana tau kan.. ^_^


22 comments:

~Siti Hajar~ said...

amboi pandai dak ayep mkn sendiri dah yer..tahniah2

tp nape guna 2 jari jer yang, jari yg lain2 tu simpan wat pa.. hehehe...xpe br belajar, nti dah besar ckit makin pandai la...

fabulous.farah said...

hahaha..comei..kalau macm ni kena makan benda ketul2 besar la arif. jenuh nak habiskan nasi nak kutip satu2.hehehe

[-suziey-] said...

hahaha..mcm aQeel mkn jgk..besela bdk..kalu nengok kt mkn dia pn berlari nk mkn sama..tp aQeel mula je excited

az rina a.k.a jaijina said...

pandai arip makan sendiri..buleh mama & abah pulun plak, hehehe..

samelah pulok pinggan arip ngan isya, hehehe ^_^

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

rafiq pon sy selalu biar dia makan sendiri
tapi mmg sepah la
mkn biskut la biasanye
abah dia tak kasi
tapi sy bior je
biar dia enjoy!

arip, anti nak pinjam krusi tu bleh? lawa la..hik hik

Mama Hanim said...

hohoho..ayep makan ada style lah.. 2jari je..
xpe2, dlm proses blajar lagi kan..

Ain said...

kalau sarah memang nak makan sendiri.....

nak bersuap pun bila nasi dah nak habis dia makan....

Zaidah said...

orang tua2 kata klu makan sendiri walaupun sikit....lebih mengenyangkan...

♥Azie♥ said...

dah besar ayep leh makan sendiri ,,,tapi kesian kat mama penat nak mengemas

MAMA IETA said...

comelnya.........
pandai suap sendiri lagi.
mamaieta doakan arif jadi budak baik ok!

Mamamya said...

wahhh....sedapnyer tgk ayep makan...biasala ieyna budak2 makan mmg b'terabur...kene sabor la nak mengemas lps tu tp puas bila tgk dia org makan sndri kan....

Ju@Lucky^Mummy said...

sedap nye tgk arif makan.. auntie mintak sekit buleh..?? hihih

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Amboi..copan cungguh Ayep mamam yer...
Baguslah dh bljr mkn sendiri..
Klu Qis..bg dia mkn..akn berbagi 2 ngan lantai..hehe.. :)

Ena said...

alahai dak ayep encem nie.. pandai dah nak mamam sendiri yeh!.. heheh.. nikmat gitu leh mamam sendiri ye ayep!.. hehehhe..

leh la geng ngan abg irfan.. sokmo nak makan sendiri.. yg tumpah lebih banyak dari yg masuk mulut.. penyudahnye kene la suapkan juga.. kalo tak, idok ler kenyang2 itu budak.. uhuk!

Dilla Ady said...

lamenye tak singgah kt sini tgk mama n arif...sori sgt2 ye..

wah...pandai arif mamam dgn sopan ye..kalu si acha...konfem...da penuh satu umah ngan nasik...

Noreen said...

alooo comelnyer dak ayep nie mammmm
sopan sungguh dia mamm
kalau riza nie kak makan2 last hbis mangkuk tue dtebalikkn hahhah

ita cutevirus said...

waahhh.. ayep makan sendirik....
bagus!! budak² kite memang kene kasi "lepas" skali skala... otak die nak develope...

haslina said...

x pe pelan2 kan...bagus gitu..

zue @ annaleeya said...

blajar mkn sdiri pelan2... lama2 oklah... sgt sopan ayep nih yer??? heheh!!!

airel plak klu mkn sdiri, mmg abis berterabur.... skang lgsung takmo ummi suapkan.. seme nak mkn sdiri.. sabo jerk!!

Hamizah said...

kenyang ke si arif tuh..

Nadiah Sidek said...

hehe..arif ok lg la tu. kalau safiyyah ni jumpa nasi..bukan dia nak masuk mulut, gi ramas2 pulak nasi tu! adeh~

mek da ©™ said...

haikal lak xnak mkn kalo tak letak dlm mangkuk dia sendiri..nk mkn sendiri gak..kalo x kasi mengarut baling2 barang..eeeee