About

Monday, April 26, 2010

.: jOm g SkOL nGan ayEp :.

Ari ni ayep nak bersiaran lagi..
Dah mintak permission mama..
Kebetulan mama takde mood dan dilanda ke’M’san..
Jadi ayep take over la kejap..
Boleh ye..
Boleh…..mama kata! ^_^

ari sabtu ari tu..
ayep g skol tau..
skol dalam rumah jer..
ala…konon2 jer.. :p
sebab ayep suka sangat bawak beg
tak kisah apa2 jer ada tali cam boleh buat beg tu
ayep mesti jadi ia cam beg..
galas!

Jadi bila dah camtu
Abah pun pergi lah ambik kan beg niii..
Ayep punya tau….!

..abah yang antarkan ayep g skol..puas ayep pujuk suh abah temankan ayep tau, kalo tak abah takmo ni..seb baik last2 abah mau jugak..mana boleh, biarkan ayep g skol sorang2 kan.. bahaya!


..ala skol tutup la pulak, salah hari eh..ari ni ari sabtu la...camna ni...terpaksa la ayep balik sorang2, abah dah balik..huhu..
..takpe2 small matter..ayep jalan tepi2 jalan..selamat sket kan..


...haaaa..selamat..dah nak sampai umah dah pun..!


..huuuu berat betul la beg skol ni..!


... eh, apa tu..herm..nak tengoklah!
..ooo..jam ayep kat sini ghupenya..patut la dok mencari sebelum ni tak jumpa, kat bawah ni ghupenye..


...haish..kasut skol lah! sedondon ngan beg skol! camna ayep leh lupa nak pakai tadi ni.. takpelah..lagipun skol tutup ari ni..melaram kt umah jerlah!


.....susahnyeeeee...adoiii..! ^_^

p/s mama belikan beg special tuk ayep, nanti biar mama sendiri stori mori eh! beg ni beg ayep jugak, dpt free masa mama bukakkan akaun NURI..kena simpan sampai ayep masuk skol betulla nampaknya ni..besar bebenor..!


44 comments:

~~*Lady Salwa*~~ said...

Alolo, comelnya ayep galas beg nak pi skul ni... besar nanti rajin2 tau pergi skul... hehe

ingat nak beli satu jugak kat faris beg galas camtu, tapi sampai sekarang tak terbeli2 pun lagi... hehe

dalila said...

berangan nk g skol yer yep.. nnti bila dah start kene g skol jgn nangis lak takmo tinggal..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Comelnyer die bawa beg skol tue..
Dh x sabar yer Ayep nk p skol..
Belajar Rajin2 yer.. :)

♥ Reen ♥ said...

nak g skol yea dia...
wah ayep dh nk jln la....
riza lmbt ag still takot2 ag nak menapak sendiri...

xsabo kn kak nk tngk ank bjln sndiri...

fabulous.farah said...

hehe..matching ngan kasut lagi tu

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

cutenye dia..sedondon lagi kasut n beg..ehehehe...

geram auntie ngan arip ni..
gigit kang! comey sunggoh

iem said...

haha dah nak masuk skolah ye ayip..beg lagi besar dr ayip tu hehe

~Siti Hajar~ said...

ayep nak g scol dah...tecik lagi la syg..nak kena htr danies gak la..

*besornyer beg tu, simpan nti masuk scol btl2 yer...cantik je beg, dulu ms buka akaun nuri dpt tabung & stationary je..

zue @ annaleeya said...

ololoooo.... nak gi skol ye ayep... beg besar tuh... larat ke ayep bwk??? klu dah letak buku2, berat tau!!! msti ayep tertonggeng ke blakang... hehehe....

Izan Ishak said...

seronoknya ayep pi school....
aunty pulak yg teruja lebih2....

UmiDAnisH said...

hihhi, cutenyer dia tu..bawak beg lagi besar dari dia camno gaya tu.. hehe

Mama Hanim said...

ayep2.. seb baik ayep kuat tau, klu x cmne la nk bw beg cmtu.. u can do it ayep..

mummy_ayu said...

ala tomeinya dia..beg sama besar ngan tuan dia..he he he..

~aSHa~ said...

nanti leh pg skul dgn kakak sarah dan abg danish ye....besar tul beg..mesti penuh ilmu dlm beg

nieda said...

pandai ayep stori yer, jap lagi boleh jln sendiri

mamalieyna said...

Lady Salwa:
belikan la kt farish, mesti dia suka nnti! ^_^

mamalieyna said...

dalila;
hahaha..harapnye gitulah..ayep tak nangis kan g skol..:)

Nor Aishah said...

seronok ye nak g skol.. besarnyer beg.. mcm terhuyung hayang je dia..

mamalieyna said...

Lily:
hehe..
kekunun jer, dia sllu camtu..
asal nampak beg nk galas..dgn Handbag mamanya pun kengkadang..
tapi tak mampu deh, beg mama, macam2 ada.. ^_^

mamalieyna said...

reen:
arif sebenarnya dh leh berjalan, pernah menapak sampai 6,7 langkah bila terpksa..tp malas! adoi budak ini,kasi mamanya geran jer..huhu..

nnti riza pun bleh la tu..^_^

mamalieyna said...

fabulous.farah:
tu la pasal! hehe..

mamalieyna said...

rose:
comey2 ayep, comey lg rafiq tu pd auntie kan..^_^

mamalieyna said...

iem:
tu la pasal! hehe..

mamalieyna said...

~siti hajar~
hehe..ayep praktis je ni..^_^

tu la skrg ni, bukk akaun dpt beg lak!

mamalieyna said...

zue:
haha..beg kosong je auntie..ayep tau saiz ayep small..nnti dh becar, baru leh bwk buku betoi2 kt dlm tu.. ^_^

mamalieyna said...

izan:
lmbt lg la auntie, ini versi ayep yg tak sabar2..cam tak sabarnye auntie..hehe..

mamalieyna said...

UmiDanish:
takpe beg kosong je auntie, danish pun larat camni gayonya..hehe..

mamalieyna said...

Mama Hanim:
beg kosong la auntie, kalo berisi, ayep dl tertonggeng! huhu..

mamalieyna said...

mummy ayu:
hikhik..sama saiz,oklah tu! :p

mamalieyna said...

~asHa~
ha'a beg berisi ilmu ni auntie!

mamalieyna said...

nieda:
dah boleh, 6-7 langkah..tp jrg dibuatnye..taktau pasai pa, penyegan ni nak jln sendiri..aduyaai..

mamalieyna said...

Nor Aishah:
hikhik..tak la auntie, beg ringan je la..^_^

Siti said...

hehe..besornya beg...beg besor dari tuan yer...hahaha

mamalieyna said...

Siti:
tu ler pasal..takpe mama dh belikan yg baru, nnti mama tunjuk eh! ^_^

shahida® said...

pewittt..beg ngan kasut kaler oren..encem tol anak sedara ni

aFRiNa-BaTRiSy!A said...

>> weehooo...windu tul nk tinggal mesej kat cni...
>> makin ari makin encem dak ayep nie..lehla jadikn menantu erk..kui3
>> afrina pun suka bwk beg galas, (mama dia belikn, utk dia masuk SMARTREADER nti..lmbt lagi lak tu..kui3)
>> hopefully ayep makin bijak+ menyenangkn hati mama+abah yer..
>> maaf xdpt tinggal jejak selalu..kat opis cni, bz mnjang..
>> nway, miss ur comment kalo saya buat n3.. )buleh gitu??) =))

Az Rina said...

alololo, cumeinye dak ayep ni..sok dah besa, rajin2 gi skol ye ayep..

tp beg skol tu besar dari tuanye..

norihan said...

wah...wah...ayep nak pi sekolah ke...belajaq rajin2 no nanti boleh tolong abah dan mama ayep...he..he..cantik kasut ngan beg tu macam school uniform pulak..ayep tetap chomel...

LYaFRINA said...

waa..ayep..beg n kasut sedondon la..

**bila besar nanti rajin2 pegi skol yer.. blajo rajin2..

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

hu..hu..aqish tak dapat lagi beg bank rakyat cam ayep tu...aqish dapat yang sling bag tu jerk....masukkan RM? ek untuk dapatkan beg tu???

Ain said...

besornya beg ayep......

boleh muat ayep kat dalam tue.....

nanti belajar rajin2 kat skul ya...

ct rahani said...

alahai beso beg dr tuannya ha.. so cute.. bagus ayep rajin nk pi skol eh..

.M.A.M.A.D.A.N.I.S.H. said...

Comeynyaarif bawa beg skol tu..leh join ngan abg danish..blh gi skol sm2 ekk..bljr rajin2!!!

unlisted_one said...

cutenya,...my Diha suka main2 peg sekolah,..siap cium tgn kita lagi tu..hehe