About

Friday, March 12, 2010

.: daH juMpa puN..yeaa..! :.

Apa yang dah jumpa tu.. ^_^

Ni haaa……….

*

*

*

*

*

*

*

*


Kasut anyaman mengkuang!

Hasil kerja tangan mak mama@Tok Kedah arif!
Cantik tak..?! :)
Nasib baik kondisinya masih ok..

Mama jumpa ni kat opis..
2 hari lepas..dah lama gak usia sliper ni..
Dari mama awal2 masuk kerja kat sini, 2005 gitu!
Saja buat pakai kt opis (sbb opis mama memang kena bukak kasut, dibenarkan pakai slipper jer)..
Sentiasa bersih gitu!

Camna leh termiss place ntah..
Sebabnya department mama ni dah 2x pindah..
Boleh pulak sliper ni terselit kat dokumen2x lama..
Dan dokumen sedia ada kat situ jer, tak berusik..

Bila 2 hari lepas, ada sesi kemas-mengemas dokumen lama..
So, terjumpalah ia! ^_^

Pasni nak bwk balik umah la..
Simpan kt umah..wat hiasan jerlah! ^_^

Tetiba teringat mak pulak..huhu..
Alangkah bestnya time mama cuti seminggu nanti
Ada agenda balik kedah jugak!

Huhu..tapi mungkin tidak..
Di johor saja..wuwuwu..redha! (“,)


27 comments:

Uda said...

pandai mak mama mengayam.. hehehe mujur selipar tu tak jatuh ketangan bos..

~~*Ummi AFD*~~ said...

hehe, tu la kan. kadang2 sambil mengemas tu terjumpa macam2 barang...

wah, pandai mak Kak Eina menganyam ye... anak2 dia pun musti pandai gak...

kiter pun teringat gak kat mak... tak pa, sabaq na...

~Siti Hajar~ said...

dulu pernah ada jgk brg2 ayaman mengkuang ni, tp kasut xde la plk..walaupun dh lama masih elok lagi kasut tu, simpan bt hiasan kat rmh, nti zaman kedepan2 mmg xjumpa dah benda2 mcm tu...

tgk je brg2 pberian org2 yg kita syg mesti teringat kat depa, ha...kalu gitu simpan brg2 org tsyg kat tmpt kita selalu pandang supaya kita selalu teringat org tersyg...ok tak idea tu...??

hehehe

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

cutenye
nak2 plak mak sndiri yg buat
lagila bernilai kan
betul mek na
simpan wat kenangan...

ita cutevirus said...

best nyer kalo dok opis leh pakai selipar je... kat opis ita tak leh pakai selipar...

sarah kalam said...

klasik gitu mama!!

Zaidah said...

cantik..klu buat hiasan tu cantik tu...klu nak pakai kena hujan sure cepat reput...

mamalieyna said...

Uda:
mak je pandai...anaknya sorang pun tk ikut jejak! sayang kan..huhu..

seb baik! ^_^

mamalieyna said...

Ummi AFD:
memang, time ngemas, baru kuar suma harta karun..ekeke..

haha..mana ada sal..mak je pandai, anak2 bab ni mmg sgt tak ambik tau! sungguh rugi kan..

rindu mak la..lama tak balik!

mamalieyna said...

~siti hajar~
tu la, tak ramai anak2 muda nak ambik tau hal kraftangan camni, mak pandai, anak tak pandai gak! ish rugi sungguh!

waaa idea yg bernas, balik nak letak kt mana eh, kasi nmpak jelas setiap masa...^_^

mamalieyna said...

rose:
baik mek rose...
akan disimpan tuk kenangan abadi selamanya...ceewah! hehe..

mamalieyna said...

ita:
opis eina, diharamkan pakai kasut..karpet sentiasa bersih gituw! ^_^

mamalieyna said...

sarah kalam:
klasik kan...^_^

mamalieyna said...

zaidah:
ha'a kalo guna kang rosak..baik simpan wat hiasan! :)

nza said...

mmg syg kalu hilang cz cantik n brseni...

♥Azie♥ said...

CANTIKNYER...HALUS BETUL HASIL KERJA TANGANNYER

Nida said...

Cantiknya...

Sebut pasal Johor ni rindu pula pada kampung halamanku...

Ena said...

Wahhhh.. pandainyer mak eyna menganyam kan!.. cantekkk!!.. eyna buat lah satu lagi.. eheheheh..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

mmg cantikla..pandai mak iena menganyam.. :)

p/s :mood mengubah umah dtg lg errkk..bagus utk kesihatan..hehe... nice template!!!

nieda said...

cantiknya kasut tu, kreatif betul emak u

MamaCira said...

boleh jadi barang antik tu mamalieyna!
nenek aku masih jugak mengayam tikar
tapi dari daun kelapa..
susah nak dapat skrg ni..

anyway,
tahniah la yer barang lama dha jumpa semula! hik hik hik..

fabulous.farah said...

dah 5 tahun dah slipar ni..tahan lama betul..huhu

Nadiah Sidek said...

susah tu nak dpt selipar mcm tu skrg ni. kena simpan elok2 tu

zue @ annaleeya said...

cantikla slipper tuh... skang susah nak cari slipper camtuh kan... mak eina pandai erk anyam slipper tuh... MIL k.zue besenye wat tikar jer dgn mengkuang tuh...

p/s : wah rajin cat umah yer.... kuning gittew...

ummuabdullahsyaakir said...

Cantiknya selipar mengkuang..syg klu hilang ni.Tahan ^_^

shahida® said...

wah...sgt tradisi selipar itu ekk..mabelos

Aida Alias said...

cantik... klasik la sliper ni.. tak ramai yg ada.. eh akak pun tak pernah nampak org pakai