About

Monday, October 19, 2009

taKkan PeNah JeMu..

hehe..
ekceli nak wat n3 contest tp cam malas nak mencari2 pic..
almaklum, banyak noo contest2 yang blogger2 anjurkan..
sempat ngn tak sempat jer..
harus disempatkan nnti...
sesaja memeriahkan arena contest kan.. :)
best ape.. kan3x..

ok back to the tajuk n3 ni..
hehe.. sabtuahad lepas..
abah kan ada kt umah..
abah balik malam Sabtu tu..
sblm bertolak lg
abah dh request..nak makan laksa ari sabtu
dan bihun sup di hari ahad..
mama wokey saje..sbb dua2 is my feberate too..

dua menu ni..sampai bila pun mama takkan jemu tau..
but..masa ngandung dulu..
ada masanya mama lgsg taknak makan laksa..
rasa cam tak sedap jer..tp dok pastu ok balik..
hehe..ngandung..macam2 kan..
so layan mata je la ee..
laksa kedah mama..(utk kesekian kalinya laksa mama interprame lagi ..hehe..)

ni lak mihun sup..ini pun sudah bape kali mama interpramekan.. tp yg interprame ni yg mama masak sabtu ahad lepas tau.. layan makan ni je, langsung tak sentuh nasi dah selama dua hari tu..hehe..
p/s mama dpt satu permintaan dr mmber tau, suh mama masakkan laksa tuk majlis hari jadi anaknya, siap nak berupah bagai..hemm wat bisnes jual laksa beh gak ni..hikhik..

26 comments:

aNnA_jaN said...

uishhhh...nampak sedap ntui...dah brani makan laksa ker??/heheheh

The Queen Of My Heart said...

wah...nampak cedap jer laksa itew...sama gak spt yg arif ckp...mama dia macak cedap... :)

Ummu Qaisara said...

wsh..dua2 2 feveret uQ jgak 2..dah meleleh da air liur nie..nyum nyum..

EIJAM'S FAMILY said...

feberet mamalieyna sama ler ngan feberet mama umairah.. alhamdulillah ape lagi buat ler bisnes tue.. kiter pun klu buat makan2 mesti kawan suruh buat lasak.. huhu

hajarus said...

nyam2... cedapnyer tengok laksa ngan bihun sup mamalieyna... tengok cara penyediaannyer pun cam dah leh tau yang mamalieynanyer laksa ngan bihun sup ni leh wat niaga...

||♥Shahida♥|| said...

teringat lak laksa kedah kat uum nuhhhhh..eee....

bintangku said...

peberet mama najmi jgk nieh. nmpk best jerk kuah laksa tu.. pekat. best! :)

ezan said...

betul3... laksa tu memang nampak sedap. terus teringin nak makan laksa pagi2 ni... huhuhu..

nza said...

sedapnya..xthn tgk...nk jugakk...

~Siti Hajar~ said...

cedapnyer tgk laksa tu...kita anak beranak hantu laksa tau..pantang jumpa...mei la ckit..huhuhu

Jieda said...

hmm...sama la.dua-dua tu pun sedap.mintak sikit hehehe

umihaikal said...

dapnye tgk laksa ngn mihun sup tu...
aik?? sempat bujang bergambar..hihi...

[-suziey-] said...

hohoho..nk jgk la order laksa n bihun sup..ekeek:p

mamalieyna said...

aNNajaN : eh kita kan masa 3,4 bulan pas bersalin dah makan laksa..sbnrnya tak elok kan, mak kata urat kembang ..hehe..tp tak tahan la chek ni..hehe..

mamalieyna said...

TheQueenOfMyHeart : mmg sedap, tmbh2 kuah pekat..hikhik..puji diri sndiri..kuang3x..

mamalieyna said...

Ummu Qaisara : tu la ramai org suka kan,,seb baik dpt usband pun suke 2 menu ni :)

mamalieyna said...

Eijam's Family : tu la, asal nk wat mkn2 kt umah, mmg menu laksa ni jd pilihan dan permintaan.. :)

mamalieyna said...

hajarus : hehe...Insyaalah..mana tau suatu hari bukak restoran Laksa Utara..best tu..leh la Hajar lepak sana sllu..kan3x :)

mamalieyna said...

shahida : ye ke...uum harus ada laksa kedah kan, mesti ada ummpph!!

mamalieyna said...

bintangku : waa ramai la peberate 2 menu ni..bagus la, kalo wat mkn2, masak 2 menu ni, pasti ramai yang nak datang nih! :)

mamalieyna said...

ezan : hehe..kita selalu gk bekfes laksa..kan ada balance kt umah..

mamalieyna said...

nza : bleh..akak order la, nnti saya pos..hikhik..

mamalieyna said...

~Siti Hajar~ kalo anak beranak hantu laksa, sekali buat mmg tak cukup la 1 bungkus ni.. :)ye dak?

mamalieyna said...

Jieda : mmg kan, bila2 pun akan totap teringatkan menu ni..takkan jemu kan.. :)

mamalieyna said...

umihaikal : buang ni, sllu kena snap ajo..tiap2 ari disnap..tak mama dia, abah dia..hikhik..

mamalieyna said...

suziey : wokey..siap!! nk antor kt ner ni.. :P