About

Monday, August 3, 2009

Haidar KeNa Marahhh..??!

Betul... mama marahkan haidar...
Malam td, mama betul2 la nek angin sedikit ngn haidar..
tp tak lama..
kesian haidar..
Mama geram sbb haidar suka sangat nk tido sembam muka dalam buai..
kalo tido dendiam takpe, ini malam td merengek2 die..
sbb tangan dia tak betul kedudukan kot..
mama pusing betulkan..
dia pusing sembam balik..
banyak kali jd camtu..dh tu mama pegang kakinyer kuat2 taknk kasi die pusing...
dia lak sekuat ati pusingkan jugak...
sampai last2 mama terpaksa akur..biar jer..
tp tak lama sbb dia meronta2, sbb tangan dia tak selesa mama rasa..
tangan tak duduk ngn betul..

"Haidar sayang...mama dah penat tau betulkan..nape suka sangat tido sembam muka ni...mama babap2 nanti ni.." (sambil pokpok bontot dia..) ..itu la ayat last mama ingat setelah penat dok betulkan jer..

mula2 tu dia senyum2 jer mcam nak main2kan mama..
pastu pusing badan semula..pastu mama betulkan semula...
pastu nangis semula dan begitulah seterusnya...
dan lastly dia mmg dh ngantuk..sgt marah dan sedih sbb tak dpt tido dgn cara yg dia suka, nangis la dia betul2 (sebelum ni nangis macam main2 jer..ehek2 jer..) kali ni betul2 nangis...
alalala.. ciannyer anak mama...
terus mama angkat jer dia dr buai..
buat susu, baring ats tilam..
Kat bawah pun sama gak..
taknaknyer tido dgn cara yg betul..
nak gak sembam muka tu..
suka hati la 'DaDa'.. penat mama dah...
last2 tertido la dia gitu2 ajer...

Kebetulan malam tadi abah takde kat umah..
keje 7mlm to 7pg balik..
Haidar lak..mlm td gak la nak buat hal..
susah no nak lena..
Kalau selalu tu, mama pusingkan dia, dia ok jer..accept..
tp mlm td lain lak..makin mama betulkan, makin la dia pusingkan badan...
sesungguh hati lak tu..
pastu nangeh sbb tak selesa.. camno tu...

tak penah2 mama ilang sabar ngn peel haidar, malam td jer..
mgkn sbb mama yg ngntuk sesangat masa tu tp haidar lak susah nak lena..
itu yg kesabaran teruji sebentar...ihiks..
bila terfikir pagi ni..huhu...cian haidar...

mama luv u sayang...forever n ever... muaaahhhs...

ni pic yg mama pnh snap haidar tido dlm buai dgn mukanye tersembam.. (bkn gambo mlm tdi yer..)


p/s biasa tido mlm, haidar akan terlena di buai dulu sblm mama angkat dia dan tido atas tilam. tak reti nak ajar dia tido atas tilam terus..hemm sesapa ada cara ke..?.. tp kengkadang penah terjadi la..haidar terlena terus di tilam sbb kepenatan..

21 comments:

♥ Reen ♥ said...

huh ne ley tiarap dlm buai bhaya haidar...kn dh kne marah gan mama...hihihihi

umihaikal said...

cian haidar..same la ngn kite..mlm td hangin gak ngn haikal..xnk tido lak mcm ulat dlm buai tu..at least tido bawah..senang jer..akk cubela..sambil bg susu tu..tepuk dia..haikal camtu je kalo tido bawah..

rieda96 said...

kalau cam tu mamalieyna tak boleh letak bantal la.. biar dia tidur cam tu, buai ada lubang2 kan, so dia masih boleh bernafas lagi. tapi tetap kena cek selalu. macam irfan dia boleh tidur bawah, kita tepuk, dia isap ptng dan main bantal busuk dia, so boleh tidur, tapi lambat sikit.. tapi kadang2 guna buai pun sama..

dah jawab tag mamalieyna..!

[-suziey-] said...

emm naseb bek kain tu lubang2..kalu x takut lemas jek..klu dia selesa xpela mama..biarkan je..tp kalu dia nanges geram gk kan kadang tu..tp ye la bdk mane tau ape..huhu

[-suziey-] said...

p/s: pls vote for aQeel ek/..

mamalieyna said...

Reen : kalo dia niarap dendiam takpe cam sbelum2 ni, ini mlm td merengek jer cam ada tak kena..mana tak marahnyer..

mamalieyna said...

umihaikal : camtu ek..nnti try buat la, tp kalo susu abis, dia takmo2 tido gk penat la, tepuk2 jer.. :).heheh..pepun try jer.. kan3x..

mamalieyna said...

rieda96: itu la nk kena cek sllu, kalo kita tido skali camno..kalo time kita jaga takpa la..
*haidar takde benda2 busyuk dia, puting takde, bantal takde..itu yg susah sket nk tido tu..

mamalieyna said...

suziey : mmg sllu tu mama biar jer, sbb dia yg pilih cenggitu..tp mlm td tu, nangeh2 lak cam tak selesa, itu la hangin sket tu...
*already vote aQeel yg kiut tu!

umihaikal said...

p/s: lupe nk g tau..kalo dia btul2 nk susu..ganyah2 mata..nk tido la tu..pastu tepuk jer..tp ngiring kan dia..try jer..

hajarus said...

alalala... shiannyer kat haidar.... kene marah ngan ibu dier yer....

mamalieyna said...

umihaikal : tQ for info...haidar kan..lg 1 hal, kalo letak baring bwh..automatik bdnnya akn terbalik, meniarap..kalo tak larat baru la dia letak kepala..tp tkkan mengiring jer..msti nak sembam gak..huhu..sgt boring mamanya nak ngajo..

mamalieyna said...

hajar : heheh..marah2 sayang gituw..hikhik..

||♥Shahida♥|| said...

sama lah ngan haikal..sabo2..ida pun kdg2 naik angin...eee

bintangku said...

cian haidar... Najmi pun masa baya haidar, suke tido niarap. Lena lak tu. Tp skrg dah tkr style, tido mengiring lak. :)

mamalieyna said...

Shahida : itu ler kan..dh besar sket mulala tunjuk ragam dia..ihiks..sabo2..

mamalieyna said...

Bintangku : itu la, kalo dia tido lena jer ok, tp mlm td jer..meniarap tp still tokleh lena, itu yg merengek tu..kalu mengiring jer kan senang..takla susah hati sgt..

mamamiera said...

ish ish.. brutal anak k0 ni mamaliena uii.. baru 4 bln dah tebalik2 dlm boyan.. miera dulu mase 10 bln cam gini.. haiqal plak,ngereng jek td0 dlm boyan.. tu x lame lg mesti kuar kepale cak2 ngan mama.. cam tu lah aksi miera kal0 td0 boyan sejak 10bln.. tp skrg xtd0 lg dah dlm boyan..

.kate mamaliena marah haidar.. zai bace ayatnye,okeh je.. xmarah p0n.. kal0 adi zai picit2 pp dia kal0 ngengade time td0.. hahahaa.. jahat t0l zai kan.. kihkihkih..

mamalieyna said...

mamamiera : gitula adanya si haidar..awai2 dh kena pin itu kain buai, mmg pnh jd kepala terjuntai kuar..hikhik..naseb baik cepat nengok..
*marah la tu, kena pokpok bontot..biasa tu, belai pelan2 jer..heheh..nsb haidar baik dpt mama yg marah sentimental gitu..dann naseb miera & adi agk kurang baik sbb dpt mummy yg brutal(siap picit2 pipi..huhuhu..)

Farasela said...

budak dah pandai nk menyiarap, camtu le...Naylie anak sy pon camtu...pastu salah letak tgn, dia merengek...dlm buaian tu, berpusing2...

mamalieyna said...

Farasela : itu la..kalo dia ngntuk sesangat tu..mmg la berpusing2 badan dlm buai..merengek2 lak..huhu..layan je la..