About

Thursday, July 30, 2009

WaJah KesaYangaN HaMba

Eheh sedar tak sedar..dh petang ghupenyer..
sikijap lagi dh buleh balik umah...
sonotnyer...
apa yg sgt sonot pd mama sekarang adalah..............
mestilah nak jumpe buah hati kesayangan hamba...
Muhammad Arif Haidar..!
setiap hari mama akan merindui dia..
akan ternanti2 sangat jam menunjukkan kul 5.30pm..
tak sabar sangat nak jumpa dia...
itu baru terpisah 9 jam..
tak terbayangkan kalau terpisah untuk beberapa hari...


haaaaah...tidaaakkkkkkkk.... !!!! mama tak sanggup la..


kalau terpaksa pun, mesti mama akan teringat2, terindu2, terbayang2, dan akhir skali....
ternangis2...ihiks....mama dpt rasa la...
huhuhu... tak bleh pisah weeh..
camni ke perasan sume ibu2 ek..
tp kalau seorang bapak rasanya tak sama perasaan diorang ngn perasaan seorang ibu kan..
tengok..abah dulu tinggalkan haidar time berpantang kt kampung..ok jer...
slamber jer...

tp ye la kan, time tu baby baru lahir..belum smpt nak mesra-mesraan lagi...
kalo sekarang terpisah tuk 2,3 hari..taktau la camner..
sbb abah pun same...stp hari walaupun penat keje..
bila sampai je umah, dia akan melayan haidar semahu-mahunye dl sblm buat pape...

nilah wajah kesayangan hamba..... (sesekali haidarku tidak tersenyum lebar..)

sangat rindu-rinduan hatiku ini..

yeaaa esok dah jumaat...! pastu sabtu dan ahad..

leh luangkan lebih masa utk wajah kesayangan hamba itu !

20 comments:

ummuabdullahsyaakir said...

salam kak,moga sht n ceria selalu...eem mmg tersa rindu berjauhn dgn ank wlpn sekejp kan kak?Fitrah hati ibu ni Allah jadikn lembut n pnuh ksh syg,xsma mcm hati seorg ayh,lbh kepda sift kpimpinan

Apapn ska tgk Haidar buat muka kompius camtu hehe comel ^_^

EIJAM'S FAMILY said...

mamalieyna..mmg seronok kan biler ade anak nie.. i kan mase baru lahirkan umairah i rasa sejuk tgkmuke die walaupun haku baru dijahit di situe ..... naluri ibu beb... sgt teruja... bersalin mmg sakit.. tp lepastgk anak jerk huhuhu seronok hilang terus sakit ku...

[-suziey-] said...

aah sama la..merasai gk perasaan tu..tiap ptg je nk balik cpt nk jmpe anak..ujugn minggu nk luang masa..hehe

umihaikal said...

hhehehe...samala kite..kalo kt tempat keje..rase nk cepat balik jer..sebelum kul 5 dah siap kemas..nk cabut balik cepat..kalo hubby..xbalik cepat pun xpo..wuwuwu.

nza said...

alahai..cumelnyee..pandai lak posing!!!!

naurah makwa said...

naura tepat kol 5 jer dah chaw!kadang2 kena perli gak ngan staff ofis!pedulik!!kita nak tgk anak kita..bukan macam budak2 bujang,pas ofis hour dok sembang2 kosong lagi..

||♥Shahida♥|| said...

hohoo..tu la...kak lieyna hantar anak sape jg

mamalieyna said...

UAS : hemm begitulah adanya....
*sesekali wat muke confius, suke jugak mama tengok.. :)

mamalieyna said...

Eijam's Family : betul3x.. rasa sakit terus hilang saat melihat wajah baby cumel ituz.. huhuhu..
*sllu terfikir, smpainyer hati org2 yg buang baby sesuka hati tu..! Apa diorang takde perasaan seorang ibu ke?!

mamalieyna said...

Suziey : betul la semua ibu2 cenggitu perasaannye yek..! ptt org sllu ckp, ibu mana yg tak sayang anak...

mamalieyna said...

umihaikal : hehe..begitula perasaan semua ibu2 bekerja kan... kalo diberi plhn, nk dok umah jer jga anak..huhuhu..

mamalieyna said...

nza : posing ikhlas dr si kecik..mmg cumel..takde paksaan tuk posing cmner.. :)

mamalieyna said...

naurah : yala..itu yg membezakan ant bujang dan berkeluarga..komitmen dan perasaan memasing berbeza..

mamalieyna said...

shahida : org jga, rekemen by tn umah yg akak sewa dl..pengalaman menjaga bby agk lama jugak, penjga n familynyer sgt gemarkan bebudak...akak rasa selesa jgk tgglkan haidar ngn diorang..berbanding kalo antar nursery..

♥ Reen ♥ said...

same la reen kt meja nie ciap de pic riza lagi smpaikn bos pn tngok pic riza huhuhuh....tngok pic die je hati memberontak nak balik...nak balik...kalo tol2 tak kena paksa ot jgn harap nak ot hahahaha....

mamalieyna said...

Reen : betul3x.. akak pun gambo sentiasa ada disebelah..jd bertambh2 rindu bile nengok gambo dier.. :)

hajarus said...

Bila la hajar leh rase perasaan camtu ek... xper Insyaallah......!!! bersabar & terus berdoa...

tomey haidar.. pandai senyum depan camera... senym manis cam ibu dier...

mamalieyna said...

Hajar : insyaallah ada rezki utk Hajar nnti... teruskan berusaha dan berdoa! Insyaallah akak akn doakan sama! :)

rieda96 said...

yela.. sapa tak rindukan anak kan.. tapi tunggu bila dia dah pandai sikit, mesti rindu campur geram bila tengok gelagat dia.. nak nak pulak yang pandai, tau nak mengajar jer.. tau nak kena ikut kepala dia jer..

mamalieyna said...

rieda96 :hehe..pengalaman ye kak..mcam tu la adanya..sikit time lg tau la erti geram kt anak ni..skrg geram lain, nnti geram lain..