About

Thursday, July 16, 2009

Haidar Di Usia 4 BulaN

Wahh sedar tak sedar..anak bujang mama dah berusia 4 bulan ari ni..
cepatnyer masa berlalu..byk progressnyer juge..
stp ari die menunjukkan sesuatu yg baru..
sgt bahagia dan gumbiranye mama melalui hari2 bersama Haidarku tersayang..
setiap hari di opis, mama akan merindui senyuman manis si kecilku itu..

pagi td di usia 4 bulannye..
haidar bangun seawal abah dan mamanye bangun..5.15am..
mama bgn awal sbb nak gosok baju abah..ari minggu gosok 3 helai jer..
abah skrg sejak keje luar, terpaksa tukar baju uniformnyer hari2..
dh gosok tu nak kena psg butang kemain banyk.. besa la anggota beruniform ni byk no la butang2nyer ngan tah apa2 benda lain agi..sana-sini..
abah lak bgn awal sbb mmg kena p keja awal, pas solat subuh terus berangkat..
hari2 mcm ni, balik..? mmg gelap baru smpe umah la..huhuhu..

uik dh lari tajuk daa..

k haidar di usia 4 bulan :

- sudah fasih bercakap dlm bahasanyer sendiri

- sgt suke ajak berbual dengannyer..a.k.a nak orang melayan die la

- suke bangun seawal 5++am.. walaupun dh bgn bfore that tuk minum susu..biasanye dia bgn kul 4++am minum susu, pastu tido balik, pastu tersedar bila mama dan abahnyer bgn kul 5++am..

- sudah bijak melayan matanya nengok tv..senyum kdg2 cam faham je apa yg dipertontonkan
rancangan yg plg mama perasan dia suke nengok adalah 'JIM JAM & SUNNY' .. ala.. kt Astro Ceria tu..awal2 pagi dh ada.. haidar akan ikut riang gembira bila nengok..

- sudah tegak kepala..mama dukung pun tak perlu ampu kepala lagi..tp still berhati2..dah bleh dukung disisi..

- dh naik walker..laju mara ke depan dan ke sisi..heheh...mama letak gak wlupun ramai yg kata tak sesuai..

- dah pandai angkt montot tuk mengengsot mara ke belakang... depan bila ni sayang..?

- suke senyum dengan onak mata yg ceria sgt2.. (tul ke ayat onak tu..ihiks...).. mama suke sgt!

- suke tido lambat sket dr mama..mama ngntuk dulu.. haidar takmo tido lgi..biasa dia akan mengomel dan melonjak2 badannyer dulu... kesudahannye..mama akan bg susu gk wlupun baru jer lepas nyusu..last2 tertido dgn susu yg tak abis diminum...huhuhu membazir la...

- dah pandai main toys apa2 yg mama kasi..ada interaksi antara dia ngn toys tu..bantal peluk pun jadi gak kengkadang..ngomel2 ngn bantal peluknyer..ihiks..

- sudah pndai mencapai sesuatu benda yg berhampiran dgnnyer.. ada skali tu..tali inci mama pun dirembatnya wat menan.. pastu akan masukkan dlm mulut die..

- waaahh banyak pulak mama list out... ada lagi ni...ihiks..tak tersenarai lak..
tu jer la dulu kot..

yg paling ketara tu..anak mama dh kuat kakinyer dan kepalanyer...! mama sgt suke sbb leh la dukung cam bdk besar, sebelah tgn gitu jer..

key la layan pic haidar mama snap seawal jam 5++am pagi td..sape suh bgn awal..kan dh kene snap..ihiks..

Pic 1 : Haidar said 'Mama ni nape ambk pic 'DaDa' ngah tido ni..tak encem la..nak nyorok la..!

Pic 2 : Haidar said ' mama ni nk snap gak ye...DaDa takmo senyum la..!'


Pic 3 : Haidar said : 'Suka hati mama la..haidar takmo kwn mama..'..

ihiks...suke ati jer mama wat 'haidar said' ye.. padahal beno nyer..terkejut haidar pepagi..celik je mata mama dh snap...sowi sayang..haidar kan genap 4 bulan ari ni..harus ni abadikan.. :)...

mama saaaaaayang sgt kt 'DaDa'!.. muaaaahhhh....!

19 comments:

*Azie* said...

dah 4 bulan yer...nnt klu setahun lagi la penat..dapat kaki plak adoiiiiihai...kurus mama nnt macam auntie azie..,muahzz

umihaikal said...

uiks..jap je dah 4 bulan kan..chaiyokla haidar..haikal pun tiarap..pale xtgak lagi..hihi..dah nik kete bulat ea..syoknyer..

nfaw83 said...

qasrina hari nih pun dh 8bln..ihiks..16.11.2007..tapi hr nih dia kena campak pulak!!sian..
nati tggu n3 dia

mamalieyna said...

Azie : ha'a jap je 4 bulan...sedar tak sedar nnti cukup setahun..huh mmg tak terlayan la.. leh kurus ke..bestnyer! :)

mamalieyna said...

umihaikal : chaiyok gak utk haikal..! cepat2..! nnti leh lawan mengengsot ngan haidar..ihiks..

mamalieyna said...

Mama_Qasrina : haidar 4bulan, born 16.03.09..
*la ye ke..takpe awal2 kene campak, nnti dh tak kena dah.. key, jgn lupa din3kan cite tu..leh timba pengalaman tuk anak sndiri nnti..! :)

rieda96 said...

hehe.. happy 4th months birthday haidar.. dah besar haidar.... pejam celik pejam celik, nanti jap je dah setahun...

naurah makwa said...

tak lama lagi dah pandai berjalan, jenuh la akak..huhu

mamamiera said...

mama.. kite bkak tajuk entry yg samelaa.. hepi je mama kan.. maklumle ank 1st, so very d very hepylah bile nmpk 1 persatu kepandaian bb ari demi ari.. papep0nk hati2 bile haidar dah pandai beg0lek terutamanye bile dia kat atas katil.. eceehh.. bg nasihat tu, miera 4kali jatuh katil.. mummy cuai sgt..

mamalieyna said...

rieda96: tQ..mmg jap jer masa berlalu skrg ni..
*esok jumaat dah..pastu cuti! pastu keje..pastu cuti agi!..dan seterusnya..sedar2 haidar dh setahun..bestnyer!..:)

mamalieyna said...

naurah : ihiks dpt kaki sepenuhnya nnti mmg jenuh la..siap sedia!

mamalieyna said...

mamamiera: ihiks..memang anak 1st ni stp ari nak disnapkan gambo & sgt sonot tgk progressnyer..anak ke-2 sok, tgk la berbezaannye..ihiks.. ;p

||♥Shahida♥|| said...

wah haidar dh pandai mcm2 la
bagus..bagusss

mamalieyna said...

shahida : heheh..mama die dok gigih suh die blajor mcm2..ihiks.. kasi dorongn jer :)

ct rahani said...

ooo dah 4 bulan yer.. mmg sonokkan kak tgk perkembangan anak membesar.. hehehe..

Mama Uda said...

awalnya baby haidar bgn.. kalau hari minggu.. bgn 5 am jugak ke.. huhuhuk.. nanti mama masih tidur.. baby haidar mengomel sorang2..

mamalieyna said...

ct_rahani : ha'a..mmg sonot..tambah2 anak first ni kan.. :)

mamalieyna said...

Mama_Uda : di hari minggu mama & abahnye bgn lewat sket, jdnye takde la die bgn awai..tp kdg2 die jage time tu tuk nyusu..gelap je umah, smbg la tido balik..kalo time dia tjga tu umah cerah, mmg dia ikut sama bgn la..

EIJAM'S FAMILY said...

a'ah mamalieyana..pejam celik dah empat bulan kan.. nantie setahun pulark..kejap jerk mase berlalu...