About

Wednesday, July 15, 2009

Duit..oh Duit!

nak citer pasal duit..?..
ihiks..sesaje jer nk wat n3 ni sbb..
kebetulan mlm td dok sibuk kira duit siling hasil tabungan dolu2..
exceli sblm ni abah dh korek tabung siling ni..
sbb nk tambah simpanan pertama haidar...nk genapkan..
kali ni kira lg ats sbb yg sama..
nak simpan duit tuk haidar, jdnye nak genapkan angkanyer..
lepas bukak akaun Nuri ari tu..
still ada lagi org dok kasi duit utk haidar,
biasa la budak kecik agi kan..
kalo ada org pertama kali jumpa dia,
for sure la diorang hulur gk..
pemurah2 org malaysia ni..ihiks..
moga2 dimurahkan lagi rezki utk mereka yg dok memberi ni..
Aminnn..

tp mama tak sempat kira smpai abis..sbb haidar sudah meminta2 melayan dia..
sudah boring berbaring, nengok tv, meniarap n main ngn Upin..
last2 nak gk mamanyer yg layan..
so pengiraan tergendala...
mama smpt kira sampai rm80 jer..
balancenyer banyak agi...

wah Pak Cik Kayo !.. rupanya byk gk duit2 silingku ini..
bkn duit mama sorang, abah gk..hasil tabungan semasa bujang lg!
Just tuk santapan mata..duit siling yg menimbun..huhuhu..


Tabung pun siap interframe skali..ada lg tabung yg tak smpt diinterframe kan..ihiks..
Terkini : Tin susu haidar pun mama rembat jadikan tabung sbb dh tak muat tabung yg sedia ada.. :)

Gambor selingan : harus interframe jgk..ihiks...Haidar yg sudah tegak ketika meniarap..

20 comments:

umihaikal said...

chaiyok la haidar..pale dah tegak..haikal tu lembik g kepala..tehangguk2..huhuhu..suke kumpul syiling ea..cam ayah haikal la..dr bujang pai skang..wuwuwu..

hajarus said...

mamalieyna samer la hobi kiter.. Hubby hajar pun sker sangat kumpul wit syilling.. sampai 3 tabung botol susu untuk Hubby hajar jer... 1 untuk wit 10sen, 1 untuk wit 20sen dan 1 lagi untuk wit 50 sen.... sajer jer asingkan senang nak kira....

hajar plak sker kumpul wit rm1.. hajar sker lipat2kan rm1 tu 2helai 2helai pastu susun ikut bentuk botol susu tu..... satu tabung botol susu tu klu penuh rm1600... hepy sangat klu dah penuh... tp bila nak masuk bank jenuh la pulak nak buka balik lipat2 tu... nak ikat plak 100 - 100... huhuhu... tp seronok....

ct rahani said...

wah byknya tabungan.. beshkan kumpul duit syiling.. kiter pun minat..

cam kebetulan lak.. malam td kiter pun duk kira duit syiling gak.. asing2kn yg 50sen msuk tabung baru.. hiks..

naurah makwa said...

samala kak..naura pun suka kumpul duit syiling..hubby pun sama gak..tapi hubby lagi terer..1 tin biskut jacobs tu tak sampai 3 bulan dah penuh..naura lak lambat sikit..yang paling best duit syiling hubby kumpul tu, hubby masuk dalam akaun naura..huhu

||♥Shahida♥|| said...

hubby ida pun suka kumpul syiling..

mamalieyna said...

umihaikal : ha'a tegak jer pale die..haikal kena praktis sllu.. :)
*hobi ni mmg best!

mamalieyna said...

Hajar : Hobi cenggini takde modal, lg menambahkan modal ada.. :). bukan pe, sedor tak sedor..dh jd rtus2 duit..best tu..
*wah baru dpt idea la..nk asingkan ikut kategori..balik nk wat la :)

mamalieyna said...

ct-rahani : eh ye ke..kebetulan mlm yg sama lak ye.. :) malam kira duit sedonia kot.. ihiks..
teruskan menabung utk msa depan yg lebh cerah! heheh..

mamalieyna said...

naurah : waa bestnyer..tak aci la gitu.. dpt kt naurah lak ;)!.. baek nyer usbend :)..best3x...

mamalieyna said...

shahida : biasa lelaki kn malas nk simpan siling2 ni dlm wallet..ari2 ade je siling dibwk balik..pe lagi masuk tabung jelah!

Fara_Adura said...

Wahh...banyaknye syiling die..geram tgk..haihh..:)

Weols pon banyak syiling.. ade dalam tabung epal..hiks..xsempat kira lagik.. kalo kira sofea akan sebok mengira aka menyebok..huishh..:p

Aida Alias said...

akak tkde simpan syiling dah sekarang ni.. selalu habis buat belanja budak sekolah..

Mama Uda said...

banyak betoi.. uda tak kumpul duit syiling.. tapi kalau ada duit syiling selalu masukkan utk tabung abang dan kakak... bukak akaun bank rakyat utk knk2...

Mama Uda said...

banyak betoi.. uda tak kumpul duit syiling.. tapi kalau ada duit syiling selalu masukkan utk tabung abang dan kakak... bukak akaun bank rakyat utk knk2...

[-suziey-] said...

waaaa byknye duit syiling:p
haidar dh keras dh nampk:)

mamalieyna said...

Fara : tu la, suprise bile sesekali mengira sbb byk rupenye.. :)
tp tak best kira kalo takde tujuan tuk simpan dlm bank kan...
*haidar tecik lg ok la, dh besa cam sofea sok mmg ssh gk ler.. :)

mamalieyna said...

Aida : ye la kak, dh ada ank sekolah mmg duit syiling sgt berguna tuk diorang kan... takpe, suh diorang yg menabung tuk akak :)!

mamalieyna said...

Mama_Uda : ada anak camtu la kan...sikit2 lama2 jd bukit..tabungan yg menjamin masa depan..BANK RAKYAT, SAYA MESTI PILIH!..ihiks..iklan jap..

mamalieyna said...

Suziey : saje la, asyik dok dlm tabung jer, sesekali nk gk duit tu interprame..ihiks..
*haidar dh kuat kepalanyer..

miela77 said...

salam...daku nak minta tolong vote daku kat http://mamadanish78.blogspot.com/2009/07/vote-contest-rumahku-syurgaku.html

just taip saya vote 4..

makacih sesangat...