About

Monday, June 1, 2009

SeLamat HaRi uLanG taHun PerKahWinan

Tanggal 31hb Mei 2009 genap 1 tahun ikatan perkahwinan Mama ngan Abah..dlm usia setahun ni, mama dan abah sudah dianugerahkan dengan kehadiran permata hati tersayang.. Alhamdulillah..mama bersyukur sesangat.. nak bandingkan dengan orang lain, termasuk kwn2 terdekat mama, ada yang 3,4 tahun kahwin masih belum dikurniakan cahaya mata..mungkin masih belum ada rezki untuk diorang…oleh yang demikian, mama rasa mama sangat bertuah dalam setahun usia perkahwinan ni, sudah ada sorang cahaya mata penyeri hidup mama dan abah… iaitu Muhammad Arif Haidar yang comel, kiut, manja, ensem dan seangkatan dengannye.. hehe..puji anak sendiri takpe.. :)

Key la..untuk Abah Tersayang… (Mama tak pandai nak berpuitis, jadinya mama ucapkan secara brutal jerlah..ahaks..) mama nak ucapkan ,

*******************************************************************************************************
SELAMAT HARI ULANGTAHUN PERKAHWINAN
…yang pertama untuk kita berdua. Alhamdulillah…Selama hidup berumahtangga dengan Abang, Ayang rasa sungguh bahagia, susah senang dikongsi bersama.. asam berumahtangga, ada kalanya berselisih faham juge, tapi tak lama, sbb Ayang tahu Abang saaaaaayang Ayang.. dan boleh terima Ayang seadanya..dan begitulah juge Ayang terhadap Abang.. Semoga Mahligai Indah yang kita bina bersama akan terus kekal abadi dan bahagia selamanya serta dimurahkan lagi rezki disamping permata hati kesayangan….

Aminn…

*******************************************************************************************************
31hb Mei jatuh pada ari ahad, tp baru ari sabtunyer kuar jenjalan..ari ni abah kata dok umah jerlah..heemm..boringnyer, tp ok la..mama pun mcm malas jer nak kuar. Ari ni mama msk soto utk mkn tengahari..abah yg suh masak..hari ulangtahun perkahwinan dok umah releks jer..huhu… mulanya abah kena keje kalau ikutkan..tp last minute diorang ckp tak pyh lak..so abah pun releks jerla dok umah, mula abah kata nak pi main bola petangnyer tp tiga2 beranak tido tak hingat petangnyer..tak jd abah nak g. sonok betul ari ni dpt tido lena ptg sbb haidar pun tido lena gak..dah lama tak wat aktiviti ni.. ari ulangtahun perkahwinan tido jer ?..hahaha..tak penah dibuat orang...

Oh ye, at the early morning (speaking laks..hehe..).. mama potong baju melayu utk Haidar. Plan nak pakai sedondon masa kenduri kt Johor nnti.. mama tak wat baju baru utk mama n abah, pakai baju masa akad nikah dulu jer..pink mude gitu.. just beli kain lain yg warna seakan2 baju mama n abah. Kejap jer potong baju haidar, pas potong, abah antar pi antar jahit tepi. Tgk la bila free mama jahitkan ye sayang..

Gambar selingan :

Gambar 1 : Soto masakan mama di hari minggu merangkap hari ulangtahun perkahwinan


Gambar 2 : Baju Melayu Haidar yang siap dipotong.. pink color !

4 comments:

mamalieyna said...

Alamak kuah sotonyer lupa lak nak enteprame..takpela kira halal.. ihiks..

Shahida said...

happy anniversary!!!!!!!!!

mamalieyna said...

Shahida : tQ..

[-suziey-] said...

happy anniversary mamalieyna :) semoga berkekalan...