About

Thursday, June 18, 2009

HaidaR di Usia 3 buLaN

N3 pasal bercuti di johor tergendala sbntar..
tak smpt la nk create..
balik keje cam pnt je skrg, nk landing..haidar lak takmo tido, padahal masa pi ambk haidar kt umah ibu, dia tgh nyenyak tdo, tp bila mama angkt bwk balik, terus bulat mata die..huhuhu..
malamnyer nk wat keje lain lak, lipat kain la, ngemas la..
itu pun nsb la mkn mlm takyah msak dah..abah beli luar jer..
sbbnyer makan tak byk pun, lgpun abah selalu dh mlm baru smpe umah..
jdnya mama kena layan haidar je, haidar ni bkn leh tggl ssorang lelama.. mulala ehek2..


ok, back to t title..haidar di usia 3 bulan;

*dah pandai ketawa terkekek2 bila digeli2kan oleh abahnyer..comel suara..
*sgt kuat menyusu..kalo siang 2jam skali minum 4-5oz
*langsung dh taknak nyusu bdn..kalau kasi gk..dia cam nak uwek2..pastu senyum2..tendang2.. dan kalo paksa gk mulala meradang..
*dh mula pandai meradang kalo ngantuk sgt tp tak msukkan dia dlm buai..
*dh pandai tgk dan ambl sesuatu..terutama tgn dia sndiri..mata smpai naik juling..
*suka isap jari aka tgn2 sekali..
*tido melampau2 lasaknye..pusingan setakd ni 90darjah dgn kaki menendang mama, bantal tak lg di kepala..
*suka sgt senyum..tak kira sape yg agah dia (tmasuk org yg tjumpa kt mana2)..org ckp dia ni jns ramah..
*smkn hebat meniarap..kepala sedikit tegak..tp tak bleh lama2 lagi..
*suka mengomel sorg2..comel sgt!..
*suka berbual..time ada mood la..
*suara mkn besar..tmbh2 time die marah..


key..layankan aje gmbo ni..



p/s bila nak pndai pnggil 'mama' sayang...?

13 comments:

bintangku said...

bb boy mmg kuat nyusu. Tgk ler beli dah pandai angkat punggong & nak blajar merangkak, lg lasak. Yg kat umah nie... hadoi... penat nak kontrol tp seronok layan kerenah dia. Ilang segala penat & stress kat tmpt keje :)

[-suziey-] said...

la dia xnak breastfeed eh...cam aQeel jgk..4-5 bln je dpt bagi..

hajarus said...

mamalieyna-->
haidar sker senyum tu... ikut sapa la tu yer kak.... bestnyer dapat senaraikan setiap perkembangan anak dr semasa ke semasa... nanti ble haidar dah besar boleh dier tengok macam maner perkembangan pembesaran dier kan kak... ituw lah kelebihan kita berblogging ni... dah jadi cam dairy kehidupan kita jer....

mamamiera said...

ala kuci kuci.. comelnye kwn Adi ni.. zai mcm dgr2 je camne haidar ketawa n ngomel2.. sbb same mcm Adi.. kuatnye haidar minum.. smpi 5oz 2jam sekali lak tu.. Adi 3jam sklai mnum 4oz je.. camni kalah le badan adi nk dibanding dgn haiQal..

mamalieyna said...

bintangku : ha'a la tunggu je la masa tu..makin lasak la die..
*btl la ilang sume stress bila tgk telatah die..terhibur sgt!

mamalieyna said...

suziey : okey la 4-5bln..haidar ni 2bln lebih jer..huhuhu..sonot la klu dpt bf smpai setahun ke..tggu 2nd baby la yek..ihiks!

mamalieyna said...

hajar : suka senyum tu ikut mamanyer..mamanyer suke senyum gk..hehe.. :)..ni pun tgh senyum ni..ihiks.
*ha'a bila dh tercatat kt blog ni, bleh la jd rujukan utk anak2 berikutnya..mmg cam diary kan..
*tingat dolu2 zmn bljr suke tulis diary kt buku!

mamalieyna said...

mamamiera : ha'a sejak usia dia beranjak ke 3bln ni je kuat minum susu..org dok suruh kasi mknan smpingn, tp abahnyer suh tggu 6bln dl baru kasi..so layan je la dia nk mnm byk2 pun..kasi jer..

Mama Uda said...

salam perkenalan..

comey baby haidar..

rieda96 said...

seronok tengok anak membesar depan mata kan.. bulat la haidar ni.. nanti bila dah makin lasak, mesti badan dia susut..

mamalieyna said...

mama uda : salam kenal !..tQ. jom kite kongsi2 citer ek!

mamalieyna said...

rieda : ha'a la conot tgk bby mmbesar dpn mata..tu la dh pndai merangkak sok susut la bdn kot..

Anonymous said...

eee...ank awak sebiji pergai cam anksayela..
isap jari..
main tgn sampai naik juling mata..
hihihi..
tido jgn ckap la..
bntal dah xde kat kepala..
pusing 90 darjah..
huhuu..