About

Thursday, May 21, 2009

Haidar makin tembam n kukunyer panjang..

Alkisahnyer Haidar ni makin hari makin la tembam pipinyer..Ibu Haidar pun ckp camtu (pengasuh).. Mana taknyer kuat betul nyusu.. kt umah, 1 tin susu (900g) tahan untuk 2 minggu jer, kt umah ibu lak..tahan 3 minggu utk 1 tin..sebulan dah hampir 31/2 tin .. wahh banyaknye anak mama minum...skrg ni Haidar dh kurang nak nenen mama..kalau time dia haus sgt lagi la.. takbleh nak paksa, ditendang-tendangnya..maklum kaki dh kuat..mama pun takde pilihan buat la susu segera gak.. hemm.. biasanya time terjaga awal pagi jer mama kasi nenen mama, Haidar tak berapa nak sedar, dia nenen je la. Tapi itu la sejak dh menjangkau usia 2 bulan ni, susah la sgt nak nyusu badan, ada sehari tu langsung tak nyusu..dia taknak..taknak..taknak.. jugak.. walaupun puas dipaksa..sian tgk Haidar menendang tanda protes..terpaksa bg susu botol jer .. frust gak mama, tp nak wat camner ..

Satu hal lagi, susahnyer nak potong kuku Haidar ni..seumur idup Haidar (2 bulan daa..) baru 2 kali potong, sekali kt Kg pakai pisau, sekali lagi kat sini pakai penyepit kuku baby..tapi terluka jgk sket..sian Haidar..berdarah tapi tak lak dia nangis.. ingat nak potong kuku Haidar ari Jumaat esok tp itu la riso tkut terkena isi lagi..susah la..dah la dia taknak dok diam..tapi kalo time dia tido ok kot, tp Haidar ni suka tido buai, dh mlm betul baru bleh tido tilam..dh mlm betul mama pun tertido sama..camner tu.. hemm... apapun kuku Haidar kena potong gk esok..
Wokey..layankan ajer gmbo Haidar yg sedikit tembam pipinye n kuku Haidar yg panjang suda..

5 comments:

naurah makwa said...

huhu..baby mmg cepat jer panjang kukunyer..kejap2 kena trim..kalau tak, habis calar muka

ibu aleeya said...

baby boy mmg kuat menyusu...nanti bila time dia dh bleh meniarap badan musti tak nek...sbb dh mkin nakai...skarang kan still minum n tido...tula kan seriyau nk potong kuku bby...tapi nk buat mcamana...kena buat jugak...

mamamiera said...

hehe baby haidar same kelakuan ngan peel nye dgn anak hambe HAIQAL..

Aida Alias said...

amboii gebusnya pipi... shiommm skettt

mamalieyna said...

tQ sume for t comment...

kuku Haidar dah dipotong, pakai pisau better than pakai penyepit kuku..!