About

Monday, January 12, 2009

Masakan mama di hari minggu

110109 : Abah keja ari ni..yelah berkhidmat utk negara, tak kira masa. tinggal la mama sorang kt umah. tp takpe abah keje separuh ari jer. dlm kul 11pg, abah telefon suh msak nasi ayam. hemm ok la tu, senang.. takyah pikir2 lg nak masak lauk apa tuk tengahari ni. smlm pun takde idea gk nak msak apa, senang2 wat laksa kedah jer. senang n sedap... :). Smlm mulanya rendam laksa 1 bungkus jer, tup2 ptg terasa nak pi umah amzar, teringat kt amzar pulak, jdnya mama tapaukan la utk amzar sekeluarga.. banyak jugak. Mlmnya mama tgk kuah laksa banyak lagi, so terpaksa la rendam lg isi laksa ... dh jd sebungkus setengah, yang makan kt umah cuma mama ngn abah jer, tah brpa mangkuk mama ngan abah belasah mkn laksa..continue ke ari ahadnyer. Mama ngan abah memang sukakan laksa very2 well.. hehe..

Nak tengok rupa nasi ayam mama?... sepertimana di bawah ni, tapi mama tak brpa pandai wat cili cecah yang warna merah ni, suka ati mama jer..pepun abah selera jer makan, siap tambah2 lagi...

No comments: