About

Monday, January 19, 2009

Cek Gigi

160109 - Mama ambk cuti ari ni..nak p cek gigi+ nak rehatkan diri kt umah, doktor ckp spnjg tempoh ngandung kena pi cek gigi skali.. last mama pi cek gigi bln 5 thn lepas..sblm mama kawen... hemm nak pi semula ni mcm mls jer. ingatkan lambt la kalau pi cek gigi ni sbb ingt dia cuci gigi kita skali rupanya kejap jer, Doktor cuma wat pemeriksaan jer..mama pi sorang, dlm kul 830pagi..sblm kul 9 dh siap dah..Doktor ckp gigi ok, no problem .. cuma kena gunakan 'floss' untuk cuci bhgn gigi yg rapat2.. hemm...balik umah ingt nak smbg jer tido tp abah lak ajak temankan g klinik gigi private.. kbtln pagi td abah dh ngadu skt gigi dr mlm td takleh tido.. nak p klinik kerajaan, ari rabu jer utk pesakit luar..ari Jumaat ni utk ibu mengandung jer.. mama tak kisah, gi je la temankan abah, smbl tu bleh singgah Watson ker Guardian ker beli 'floss' tu..
Smpai klinik gigi, abah p cek.. Dr ckp takbleh cabut lagi sbb gigi tgh sakit, dia cuma bleh beri ubat jer utk tahan sakit..k la... 3,4 ari lagi kalau tak ok gk dia kata bleh la cabut..sabo jer la abah yee... sian..sakit gigi ni susah sket, nak tido pn susah..ingt petang nak la ajak abah pi mana2, beriadah ker, ronda2 ker..nmpaknya kena simpan esok2 jerlah..mood pun jd baik tu..

1 comment:

umihaikal said...

gg pun kene cek gak erk..